Anonym (anna) skrev 2014-08-12 21:47:58 följande:
Förlåt om jag svarar trots att jag inte alls känner som du. Jag kan bara tala om att man börjar åldras den dag man föds, så det är ingenting man kan göra någonting åt, annat än att försöka göra det bästa av det. Att åldras är ingenting att vara rädd för.
Du skulle behöva ta tag i din självkänsla, för du verkar inte tycka om dig själv. Du kanske har för höga förväntningar eller krav på dig själv? Jag kan tala om att den som ställer kraven är DU.
Jag skulle önska att du såg livet på ett annat sätt, för det kan vara bra, bara man lär sig att vara nöjd med sig själv, med det man har och att ha en dröm.
Jag vet, men mitt problem är nog som du säger att jag inte tycker om mig själv. Och att jag aldrig tyckt om att vara vuxen. Jag drog ut på min ungdom så mycket jag bara kunde, med plugg, resor osv. Nu måste jag leva det trista medelålderslivet, men det gör mig bara deppig.
Anonym (Hösten) skrev 2014-08-12 22:10:49 följande:
Tråkigt att du känner som du gör. Tror att du är långt ifrån ensam om det. Jag älskar tvärtom om att bli äldre, mer erfaren på gott & ont, se barnen växa upp, gå framåt. Varje ålder har sin charm och när man har blivit äldre än 20 är charmen att man faktiskt får va precis som man känner sig. Innan dess vill man så förtvivlat passa in, eller så kände jag.
Inte mkt stöd i detta svar kanske men men
Kanske kommer tiden när jag känner som du längre fram. I min ålder är allt fruktansvärt likriktad, alla är stöpta i samma mall och man ska passa in. Att träffa jämnåriga kompisar har börjat ge mig ångest, hemskt nog. Föredrar faktiskt äldre personer, eller yngre.