• Anonym (Fy fan!!)

Förbannad på kompisen efter bröllopet!

Kompisen gifte sig igår o vi var bjudna. Innan middagen så åkte gubben iväg och handlade pizza till grabben så han skulle få mat han med. För inte fasen äter han skaldjurssoppa, rådjur med mandelpotatispuré mm.. Så det är klart att vi handlade. Kompisen blev FÖRBANNAD när gubben kom med pizzan. Vad i helvete menar hon med att skälla och uppföra sig som värsta bridezillan bara för att hon gifter sig????? Det är helt sinnessjukt att hon tror att prinsen ska vara hungrig hela kvällen för att hon vill bestämma allt!!!!!!!!!! Jag ska fan ringa upp henne och säga några väl valda ord om hur dålig stil hon har.

• Svar på tråden Förbannad på kompisen efter bröllopet!
  • Sandel
    Jeaninne skrev 2014-08-17 21:05:28 följande:

Hmm. Eftersom det gick några timmar innan maten serverades, så tycker jag att det varit vettigt att ha med ett litet snacks till pojken. Som han kunde få inmundiga diskret. Typ en smörgås eller en frukt.

Men att ta fram en pizza vid själva middagen... NÄ??! Din pojke är ju inte ett år, utan åtta år. Varför skulle han inte kunna äta av den riktiga vuxenmaten..? I alla fall NÅGONTING av det..? Potatis, sås, bröd, sallad..?

Personligen tycker jag att det där med barnbord och barnmat (förutom när det gäller de riktigt små barnen som inte kan tugga vanlig mat ännu) är en tråkig idé. Det gynnar inte barnen. Det är mycket bättre att de får lära sig att prova på olika sorters mat, hantera olika smaker. Dessutom är rådjur och skaldjur naturligtvis mycket mera näringstätt än t.ex. korv med bröd, eller pannkakor!

Är han dessutom 8 år!!!? Det hade jag missat. TS, lär din unge att äta. Det var ingen direkt märklig mat som stod på menyn. En 8-åring ska vara så pass bevandrad i mat att man har fått lära sig att uppskatta bra sådan! 
  • molly50
    Scoops skrev 2014-08-17 20:47:21 följande:
    Nu vet inte jag vad du har varit på för bröllop i livet, men vanligtvis så får man med inbjudan också information om vilken mat som kommer att serveras. Att ta med sig något extra är bara oförskämt. 
    Jag har aldrig varit med om att få menyn medskickad med inbjudan.
    Men det förekommer säkert.
    Men om jag har förstått det rätt så visste TS redan innan vilken mat som skulle serveras då hon hade pratat med väninnan innan bröllopet.
    Då kan jag tycka att hon hade kunnat sköta det lite snyggare och sett till att pojken fick mat innan de åkte till bröllopet istället för att ta med sig en pizza och slänga upp på bordet. Det är bara oförskämt.
    Teddyn87 skrev 2014-08-17 21:06:55 följande:

Anser att ni båda hade kunnat sköta det bättre.

1: ni har kunnat fråga i förväg vad som serveras, men oftast får man en meny och ombeds medela allergier.

2: du/ ni som föräldrar och brudparet borde vara medvetna och så pass vänner att man vet med sig att de kommer barn på bröllopet som inte gillar den vuxna maten- du skulle ha ringt och frågat om de kunde ordnas tex korv o bröd eller annan liknande mat för ditt barn eller om de har andra barn som kommer äta annat!

Inte bra bara dra fram en pizza av er och inte bra planerat av din vän inte ha mer "barnvänlig" mat för de mindre.

Helt enkelt bi båda parter hade kunnat undvika situationen och jag vet inte hur ni är i era kretsar men i min krets så planerar man eller frågar om man har barn om de finns lämpligare mat åt dem eller om de går bra ta med något ifall barnet inte gillar det som bjuds!

Hur gammla är ni egentligen? 10? Nej dåligt planerat helt enkelt!

Så nej jag förstår din vän och dig men du har ingen rätt att flyga ut mot din vännina lika lite som hon har att göra det mot er! Det borde ha legat i bådas intresse som värd/gäst att alla bjudna ska kunna äta.

Fast TS son är 8 år och skulle mycket väl kunna äta den mat som serverades.
    Jag tror inte att man hjälper ett barn genom att bara låta det äta det det vill ha jämnt, utan jag tror att det gynnas mer av att få prova på lite olika maträtter.
    Jag tycker inte att man kan kräva att brudparet ska ordna med speciell mat åt ens barn bara för att det är bortskämt och inte äter vad som helst.
    Och även om väninnan kanske överreagerade så kan jag förstå henne.
    Vet man med sig att ens barn inte äter av den mat som kommer att serveras så kan man se till att barnet får något annat att äta hemma,innan man går på bröllopet.
    Det TS gjorde var rentav oförskämt.
    Jag tycker att TS borde be väninnan om ursäkt.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Dålig stil)
    Anonym (Fy fan!!) skrev 2014-08-17 15:14:22 följande:

Där vi bor, i normala Sverige, så serverar man inte sånt till barnen!!!

Vad spelar det för roll? Du kommer bara att leta fel vad jag än säger.

Var ligger Normala Sverige? ;) maten ni fick är mycket vanlig. Vi lagar liknande mat åt familjen på helgerna. Ingen korv o pizza här.
  • LillaKissen

Jag har fortfarande inte förstått om det här är ett skämt eller inte? Har det här hänt i verkligheten eller är TS ett troll?

• Majsan70

Hmm..jag hade inte ätit maten som serverades får jag nog säga. Men jag hade käkat ordentligt innan o sen mumsat bröd o mos. Troligen hade jag sväng förbi korvmojjen på vägen hem oxå. 

• Michelle 341

Haha! Precis vad som händer om man bjuder i WT på fint bröllop...

Nä klart din lille son inte kan äta sådana konstigheter som soppa och riktigt kött. Allt utom nuggets, pommes och pizza är sådant som sådana där konstiga, arbetande, skattebetalande människor äter.

Du gav väl också fan i att stryka skjortan och tog foppatofflorna dagen till ära och så kläckte du ur dig att bruden är äckligt anorexiasmal som inte har storlek 46 som "riktiga kvinnor" bör ha. Du lät väl din son få "springa av sig" bland gästerna också och stod först i kön till den öppna baren ;)

Fy fan.

• Anonym (H)
    Michelle 341 skrev 2014-08-17 22:49:10 följande:

Nä klart din lille son inte kan äta sådana konstigheter som soppa och riktigt kött. Allt utom nuggets, pommes och pizza är sådant som sådana där konstiga, arbetande, skattebetalande människor äter.

Du gav väl också fan i att stryka skjortan och tog foppatofflorna dagen till ära och så kläckte du ur dig att bruden är äckligt anorexiasmal som inte har storlek 46 som "riktiga kvinnor" bör ha. Du lät väl din son få "springa av sig" bland gästerna också och stod först i kön till den öppna baren ;)

Fy fan.

• Anonym (Jäklar)
    Michelle 341 skrev 2014-08-17 22:49:10 följande:

Fy fan.

Oj herregud vilket klassförakt! Även arbetarklassen (eller bidragstagare som du insinuerar att ts är) serverar sina barn kött och potatismos.
  • gitguud

TS: du har helt enkelt fel, och misshandlar förmodligen ditt barn genom kost? Jag ser familjen Dursley från Harry Potter framför mig baserat på hur du skriver. Av faktumet att du vägrar inse att vanlig tillagad mat är normalt för barn att äta och därmed ger din son pizza så antar jag att det inte lagas särskilt mycket mat hemma. Din lilla "prins" kommer dessutom förmodligen få en skev verklighetsbild av ditt daltande, märkligare smeknamn har jag sällan skådat. Hoppas kompisarna inte hör dig och börjar kalla din lilla prins för prinskorven..

Svar på tråden Förbannad på kompisen efter bröllopet!