Scoops skrev 2014-08-17 20:47:21 följande:
Nu vet inte jag vad du har varit på för bröllop i livet, men vanligtvis så får man med inbjudan också information om vilken mat som kommer att serveras. Att ta med sig något extra är bara oförskämt.
Jag har aldrig varit med om att få menyn medskickad med inbjudan.
Men det förekommer säkert.
Men om jag har förstått det rätt så visste TS redan innan vilken mat som skulle serveras då hon hade pratat med väninnan innan bröllopet.
Då kan jag tycka att hon hade kunnat sköta det lite snyggare och sett till att pojken fick mat innan de åkte till bröllopet istället för att ta med sig en pizza och slänga upp på bordet. Det är bara oförskämt.
Teddyn87 skrev 2014-08-17 21:06:55 följande:
Anser att ni båda hade kunnat sköta det bättre.
1: ni har kunnat fråga i förväg vad som serveras, men oftast får man en meny och ombeds medela allergier.
2: du/ ni som föräldrar och brudparet borde vara medvetna och så pass vänner att man vet med sig att de kommer barn på bröllopet som inte gillar den vuxna maten- du skulle ha ringt och frågat om de kunde ordnas tex korv o bröd eller annan liknande mat för ditt barn eller om de har andra barn som kommer äta annat!
Inte bra bara dra fram en pizza av er och inte bra planerat av din vän inte ha mer "barnvänlig" mat för de mindre.
Helt enkelt bi båda parter hade kunnat undvika situationen och jag vet inte hur ni är i era kretsar men i min krets så planerar man eller frågar om man har barn om de finns lämpligare mat åt dem eller om de går bra ta med något ifall barnet inte gillar det som bjuds!
Hur gammla är ni egentligen? 10? Nej dåligt planerat helt enkelt!
Så nej jag förstår din vän och dig men du har ingen rätt att flyga ut mot din vännina lika lite som hon har att göra det mot er! Det borde ha legat i bådas intresse som värd/gäst att alla bjudna ska kunna äta.
Fast TS son är 8 år och skulle mycket väl kunna äta den mat som serverades.
Jag tror inte att man hjälper ett barn genom att bara låta det äta det det vill ha jämnt, utan jag tror att det gynnas mer av att få prova på lite olika maträtter.
Jag tycker inte att man kan kräva att brudparet ska ordna med speciell mat åt ens barn bara för att det är bortskämt och inte äter vad som helst.
Och även om väninnan kanske överreagerade så kan jag förstå henne.
Vet man med sig att ens barn inte äter av den mat som kommer att serveras så kan man se till att barnet får något annat att äta hemma,innan man går på bröllopet.
Det TS gjorde var rentav oförskämt.
Jag tycker att TS borde be väninnan om ursäkt.