• Anonym (Fy fan!!)

Förbannad på kompisen efter bröllopet!

Kompisen gifte sig igår o vi var bjudna. Innan middagen så åkte gubben iväg och handlade pizza till grabben så han skulle få mat han med. För inte fasen äter han skaldjurssoppa, rådjur med mandelpotatispuré mm.. Så det är klart att vi handlade. Kompisen blev FÖRBANNAD när gubben kom med pizzan. Vad i helvete menar hon med att skälla och uppföra sig som värsta bridezillan bara för att hon gifter sig????? Det är helt sinnessjukt att hon tror att prinsen ska vara hungrig hela kvällen för att hon vill bestämma allt!!!!!!!!!! Jag ska fan ringa upp henne och säga några väl valda ord om hur dålig stil hon har.

• Svar på tråden Förbannad på kompisen efter bröllopet!
  • Sandel
    Anonym (potatismos) skrev 2014-08-17 19:47:10 följande:
    Middag med vit duk, flera rätter, skålar och tal och du tycker att det är ok inför brudpar och alla släktingar att lägga fram en pizza till din son?
    Trodde faktiskt att man läser på lite etikettregel innan man går på ett bröllop där det serveras en bättre middag.
    Vad år de andra barnen som var med?
  • Scoops
    Rowalise skrev 2014-08-17 20:33:36 följande:

Alså sitter med popcorn här i högsta hugg och garvar ihjäl mig!!! (Förlåt TS)

Till TS, Klart som FAN att du ska köpa Pizza till din son! Jag hade gjort exakt samma sak och jag hade även som brud betalat er pizza.. Skit i alla negativa kommentarer om hur dålig du och din man är som köper pizza åt din son på din väns bröllop. Tycker inte man ska bete sig som hon gjorde och bli jättesur, det är väl inte precis så att du fick hem tillsammans med bröllopsinbjudan om vilken mat som serveras.. 
    Ring din vän och lätta på hjärtat! Säg att du tyckte att det var dålig stil av henne att bli sur över en sådan sak.

Nu vet inte jag vad du har varit på för bröllop i livet, men vanligtvis så får man med inbjudan också information om vilken mat som kommer att serveras. Att ta med sig något extra är bara oförskämt. 
  • Degblandare bröd

Alltså Ts, om de någon som har dålig stil så är det DU. Att Servera pizza till barn, på bröllop? Bara pinsamt. Du borde bara ha sagt åt Prinsen att han får äta det som finns på tallriken, end of story

• Jennie med ie
    Scoops skrev 2014-08-17 20:47:21 följande:
    Nu vet inte jag vad du har varit på för bröllop i livet, men vanligtvis så får man med inbjudan också information om vilken mat som kommer att serveras. Att ta med sig något extra är bara oförskämt. 
    Jag har däremot aldrig fått menyn med inbjudan. Varken på bröllop eller dop eller studentmottagning t ex... Det är nog "vanligtvis" i vissa kretsar och inte alls vanligt i vissa.  (Däremot stämmer jag av med de som bjuder in, i förväg, eftersom det är lite speciellt med maten här både för min och sonens del.)
  • Scoops
    Jennie med ie skrev 2014-08-17 20:51:00 följande:
    Jag har däremot aldrig fått menyn med inbjudan. Varken på bröllop eller dop eller studentmottagning t ex... Det är nog "vanligtvis" i vissa kretsar och inte alls vanligt i vissa.  (Däremot stämmer jag av med de som bjuder in, i förväg, eftersom det är lite speciellt med maten här både för min och sonens del.)
    Det är sant att det skiljer sig mellan kretsar (det tänkte jag inte på utan utgick ifrån mina egna såklart :) ) Jag brukar också ringa och "kolla av" om infon inte skulle finnas med.
  • AnnaSthlm

Hafebarn behövt pizzshafehade jag hanterat det så didkrett att brubrudparet aldrig märkt.

Tagga ner.

• Jeaninne

Hmm. Eftersom det gick några timmar innan maten serverades, så tycker jag att det varit vettigt att ha med ett litet snacks till pojken. Som han kunde få inmundiga diskret. Typ en smörgås eller en frukt.

Men att ta fram en pizza vid själva middagen... NÄ??! Din pojke är ju inte ett år, utan åtta år. Varför skulle han inte kunna äta av den riktiga vuxenmaten..? I alla fall NÅGONTING av det..? Potatis, sås, bröd, sallad..?

Personligen tycker jag att det där med barnbord och barnmat (förutom när det gäller de riktigt små barnen som inte kan tugga vanlig mat ännu) är en tråkig idé. Det gynnar inte barnen. Det är mycket bättre att de får lära sig att prova på olika sorters mat, hantera olika smaker. Dessutom är rådjur och skaldjur naturligtvis mycket mera näringstätt än t.ex. korv med bröd, eller pannkakor!

As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Teddyn87

Anser att ni båda hade kunnat sköta det bättre.

1: ni har kunnat fråga i förväg vad som serveras, men oftast får man en meny och ombeds medela allergier.

2: du/ ni som föräldrar och brudparet borde vara medvetna och så pass vänner att man vet med sig att de kommer barn på bröllopet som inte gillar den vuxna maten- du skulle ha ringt och frågat om de kunde ordnas tex korv o bröd eller annan liknande mat för ditt barn eller om de har andra barn som kommer äta annat!

Inte bra bara dra fram en pizza av er och inte bra planerat av din vän inte ha mer "barnvänlig" mat för de mindre.

Helt enkelt bi båda parter hade kunnat undvika situationen och jag vet inte hur ni är i era kretsar men i min krets så planerar man eller frågar om man har barn om de finns lämpligare mat åt dem eller om de går bra ta med något ifall barnet inte gillar det som bjuds!

Hur gammla är ni egentligen? 10? Nej dåligt planerat helt enkelt!

Så nej jag förstår din vän och dig men du har ingen rätt att flyga ut mot din vännina lika lite som hon har att göra det mot er! Det borde ha legat i bådas intresse som värd/gäst att alla bjudna ska kunna äta.

• Anonym (Dålig stil)
    Anonym (Fy fan!!) skrev 2014-08-17 13:34:05 följande:

Kompisen gifte sig igår o vi var bjudna. Innan middagen så åkte gubben iväg och handlade pizza till grabben så han skulle få mat han med. För inte fasen äter han skaldjurssoppa, rådjur med mandelpotatispuré mm.. Så det är klart att vi handlade. Kompisen blev FÖRBANNAD när gubben kom med pizzan. Vad i helvete menar hon med att skälla och uppföra sig som värsta bridezillan bara för att hon gifter sig????? Det är helt sinnessjukt att hon tror att prinsen ska vara hungrig hela kvällen för att hon vill bestämma allt!!!!!!!!!! Jag ska fan ringa upp henne och säga några väl valda ord om hur dålig stil hon har.

Hoppsan, det var mycket fräckt och ofint gjort av er. Skulle aldrig falla mig in att göra något liknande och skulle troligtvis bryta kontakten men en väninna som gjorde som du. Snacka om dåligt beteende, på en bröllopsfest dessutom! Man sitter ner, sköter sitt bordsskick och äts vad som bjuds! Inte fan slevar man i sig en pizza! Du kan vara glad om hon vill prata med dig alls efter detta, det hade inte jag gjort.

Nejdu TS, se objektivt på vad du har gjort och be din väninna om ursäkt. Såhär beter man sig INTE.
Svar på tråden Förbannad på kompisen efter bröllopet!