• Anonym (Fy fan!!)

Förbannad på kompisen efter bröllopet!

Kompisen gifte sig igår o vi var bjudna. Innan middagen så åkte gubben iväg och handlade pizza till grabben så han skulle få mat han med. För inte fasen äter han skaldjurssoppa, rådjur med mandelpotatispuré mm.. Så det är klart att vi handlade. Kompisen blev FÖRBANNAD när gubben kom med pizzan. Vad i helvete menar hon med att skälla och uppföra sig som värsta bridezillan bara för att hon gifter sig????? Det är helt sinnessjukt att hon tror att prinsen ska vara hungrig hela kvällen för att hon vill bestämma allt!!!!!!!!!! Jag ska fan ringa upp henne och säga några väl valda ord om hur dålig stil hon har.

• Svar på tråden Förbannad på kompisen efter bröllopet!
  • Jennie med ie

Jag kan absolut köpa att maten på bröllop ofta är för "vuxen" för många barns smak. Dock låter det absolut som "vanlig mat" i detta fallet, men i alla fall... Och jag tycker att det är okej under vissa omständigheter att ordna egen mat till sitt barn om det visar sig att h*n inte äter av det som bjuds men då får man sköta det snyggt. Vet man med sig att man har ett barn som vägrar mycket "vuxen" mat så har man ju alla möjligheter att förbereda sig för det utan att för den delen behöva köra iväg och handla pizza som man sedan lägger fram på bordet (och framför allt gör man inte så utan att ta det med värdarna först). Man kan ha kall mat med sig som kan ätas efter själva huvudmiddagen (kalla köttbullar eller macka eller så), eller efter samspråk med värdarna nåt som kan värmas snabbt och ätas lite vid sidan av sådär.

• MOOM82

Tycker som många andra att det inte var schysst av dig TS. Däremot kan jag förstå om er son inte äter det som bjuds men om ni nu åkte iväg och köpte pizza så kunde er son likväl ha ätit den på pizzerian och varit mätt o belåten medan ni deltog i bröllopsmiddagen där man äter det som bjuds. Och som så många andra skriver också så är det ingen konstig eller ovanlig mat som bjöds, snarare mycket god och barnvänlig men det är ju olika vad man tycker om. Tycker definitivt inte att du ska ringa och skälla på din kompis. Det var deras dag, deras bröllop och då ska man respektera deras val av mat. Däremot borde du ringa och be om ursäkt och förklara varför ni gjorde som ni gjorde. Det kommer säkert din kompis att förstå men hon har all rätt att vara förbannad på er. Hur skulle du göra i hennes sist??

• Vinterankan

Om man har ett barn som kanske inte klarar av att äta vanlig vuxen mat utan behöver mer "barnmat" så får man väl ta med en liten matlåda med kalla pannkakor eller något. Att gå och köpa en pizza känns inte riktigt ok. Den är stor och blaffig och luktar väldigt mycket, ska man ha egen specialmat så får man ta något mer diskret. Det fanns säkert lasagne eller något liknande på pizzerian som man hade kunnat ta istället.

• Anonym (Fy fan!!)
    Jennie med ie skrev 2014-08-17 18:46:00 följande:

Jag kan absolut köpa att maten på bröllop ofta är för "vuxen" för många barns smak. Dock låter det absolut som "vanlig mat" i detta fallet, men i alla fall... Och jag tycker att det är okej under vissa omständigheter att ordna egen mat till sitt barn om det visar sig att h*n inte äter av det som bjuds men då får man sköta det snyggt. Vet man med sig att man har ett barn som vägrar mycket "vuxen" mat så har man ju alla möjligheter att förbereda sig för det utan att för den delen behöva köra iväg och handla pizza som man sedan lägger fram på bordet (och framför allt gör man inte så utan att ta det med värdarna först). Man kan ha kall mat med sig som kan ätas efter själva huvudmiddagen (kalla köttbullar eller macka eller så), eller efter samspråk med värdarna nåt som kan värmas snabbt och ätas lite vid sidan av sådär.

Varför skulle prinsen äta köttbullemacka eller kall mat??? Det var middag!
  • Anonym (potatismos)
    Anonym (Fy fan!!) skrev 2014-08-17 19:42:24 följande:
    Middag med vit duk, flera rätter, skålar och tal och du tycker att det är ok inför brudpar och alla släktingar att lägga fram en pizza till din son?
    Trodde faktiskt att man läser på lite etikettregel innan man går på ett bröllop där det serveras en bättre middag.
    Vad år de andra barnen som var med?
  • Jennie med ie
    Anonym (Fy fan!!) skrev 2014-08-17 19:42:24 följande:
    Middag som inte dög... Middagar kan vara kalla för den delen också, har du aldrig ätit kyckling/tonfisk/skinksallad t ex? Dessutom skrev jag också, som du nog kan se om du läser, att ett annat alternativ är att efter samspråk med värdarna värma upp något...

• Jennie med ie
    Vinterankan skrev 2014-08-17 19:31:55 följande:

Om man har ett barn som kanske inte klarar av att äta vanlig vuxen mat utan behöver mer "barnmat" så får man väl ta med en liten matlåda med kalla pannkakor eller något. Att gå och köpa en pizza känns inte riktigt ok. Den är stor och blaffig och luktar väldigt mycket, ska man ha egen specialmat så får man ta något mer diskret. Det fanns säkert lasagne eller något liknande på pizzerian som man hade kunnat ta istället.

Ja så hade jag gjort med min son, som är "svår" med maten emellanåt och av medicinska skäl har ojämn aptit. Det är ingen större konst att ta med något mer lämpligt som han äter utan att vara demonstrativt oförskämd liksom.
  • Rowalise

Alså sitter med popcorn här i högsta hugg och garvar ihjäl mig!!! (Förlåt TS)

Till TS, Klart som FAN att du ska köpa Pizza till din son! Jag hade gjort exakt samma sak och jag hade även som brud betalat er pizza.. Skit i alla negativa kommentarer om hur dålig du och din man är som köper pizza åt din son på din väns bröllop. Tycker inte man ska bete sig som hon gjorde och bli jättesur, det är väl inte precis så att du fick hem tillsammans med bröllopsinbjudan om vilken mat som serveras.. 
    Ring din vän och lätta på hjärtat! Säg att du tyckte att det var dålig stil av henne att bli sur över en sådan sak.

• Sandel

Oj! Mina barn hade älskat den maten som serverades på bröllopet. De är 3 och 4.  Men jag kan ju gissa vem som har bidragit till att ditt barn föredrar pizza. 

• Korvinella

Alltså.....vad löjligt. Orkar inte. Hejdå

Svar på tråden Förbannad på kompisen efter bröllopet!