• smattiebox

adopterade fult barn

Hejsan! 

för 4 år sedan så adopterade jag ett barn från ett barnhem i Sverige eftersom att jag inte hade pojkvän då men kände mig redo för ett barn. Nu är barnet som jag döpt till Elsa 4 och ett halvt år och jag känner att jag gjort ett misstag!! När jag adopterade henne så såg hon så söt och rar ut men nu har hon växt upp och jag kan knappt tro mina ögon? Hon är inte så söt längre! Hon kommer bli mobbad i skolan när hon börjar för att hon är så ful. Så nu vänder jag mig till er, vad ska jag göra? Kan jag lämna tillbaka henne?  Obestämd

• Svar på tråden adopterade fult barn
  • Lady Godiva
    smattiebox skrev 2014-08-20 15:53:01 följande:

Några tips?

Ja, två. Nummer ett, lägg ner sådant här trollande. Det är inte underhållande eller roligt någonstans.

Nummer två, ge dig nu. Dina lögner synades och din bluff avslöjades. Sluta, bara sluta.
    You can choose the sin, but you can't choose the consequence.
  • Lady Godiva

Och ett tredje: Om du prompt ska trolla, så se till att du vet lite fakta kring det du tänker trolla om. Att hävda att man fått adoptera vid 20 års ålder, från ett svenskt barnhem, är dubbelfel. Man får inte adoptera när man är under 25, det görs inga undantag från den regeln om man inte adopterar maka/makes barn. Och som jag berättat finns det inga barnhem i Sverige som  man kan leta upp och adoptera barn från.

Som sagt, du är avslöjad och jag råder dig att göra en stillsam sorti. Vidare råder jag dig att aldrig skaffa barn, du är alldeles för ytlig och elak för att kunna erbjuda ett barn en bra uppväxt.

Se där, inte mindre än fyra råd, helt gratis! Det var så lite, så.

• Kiiaan
    smattiebox skrev 2014-08-20 15:53:01 följande:

Några tips?

Japp, skaffa dig ett liv ditt troll.
  • Wadrur
    Lady Godiva skrev 2014-08-20 17:24:22 följande:

Och ett tredje: Om du prompt ska trolla, så se till att du vet lite fakta kring det du tänker trolla om. Att hävda att man fått adoptera vid 20 års ålder, från ett svenskt barnhem, är dubbelfel. Man får inte adoptera när man är under 25, det görs inga undantag från den regeln om man inte adopterar maka/makes barn. Och som jag berättat finns det inga barnhem i Sverige som  man kan leta upp och adoptera barn från.

Som sagt, du är avslöjad och jag råder dig att göra en stillsam sorti. Vidare råder jag dig att aldrig skaffa barn, du är alldeles för ytlig och elak för att kunna erbjuda ett barn en bra uppväxt.

Se där, inte mindre än fyra råd, helt gratis! Det var så lite, så.

*klappklappklapp* !!!!
  • trololilol
    smattiebox skrev 2014-08-18 20:24:10 följande:

Snälla hjälp mig!

Hur kan du ens överväga att ge tillbaka henne?. Hon är ditt barn och DITT ansvar nu.

Man älskar sitt barn oavsett om barnet är fint eller fult. Skäms på dig!.

• Lady Godiva

kajisas skrev 2014-08-21 21:03:08 följande:

a ha ne var ör gör in e så då

Cheerio miss Sophie...!
    trololilol skrev 2014-08-22 11:36:43 följande:

Hur kan du ens överväga att ge tillbaka henne?. Hon är ditt barn och DITT ansvar nu.

Hon har ju inte ens adopterat något barn, det är som jag säger helt omöjligt att hon ska ska ha kunnat göra det, så frågeställningen är helt och hållet hypotetisk. Visst kan man diskutera frågan ur en rent hypotetisk synvinkel; om en adoptivförälder ångrar sig, har hon/han/de "rätt" att säga upp det ansvar de åtagit sig och "lämna tillbaka" barnet då?

Men vi behöver inte oroa oss för lilla Elsa. Likt Emma i Kalles klätterträd (om någon minns den underbara serien), finns hon bara i fantasin.

För att parafrasera texten i melodin i Kalles klätterträd:
    Elsa finns bara i fantasin
    men hon är fin
    Tycker FL...

Någon måste väl fatta...!?

• Lady Godiva

kajisas skrev 2014-08-21 21:03:08 följande:

a ha ne var ör gör in e så då

Cheerio miss Sophie...!
    trololilol skrev 2014-08-22 11:36:43 följande:

Hon har ju inte ens adopterat något barn, det är som jag säger helt omöjligt att hon ska ska ha kunnat göra det, så frågeställningen är helt och hållet hypotetisk. Visst kan man diskutera frågan ur en rent hypotetisk synvinkel; om en adoptivförälder ångrar sig, har hon/han/de "rätt" att säga upp det ansvar de åtagit sig och "lämna tillbaka" barnet då?

Men vi behöver inte oroa oss för lilla Elsa. Likt Emma i Kalles klätterträd (om någon minns den underbara serien), finns hon bara i fantasin.

För att parafrasera texten i melodin i Kalles klätterträd:
    Elsa finns bara i fantasin
    men hon är fin
    Tycker FL...

Någon måste väl fatta...!?

Svar på tråden adopterade fult barn