• Gweny

Pco och sköldkörteln

Theresan skrev 2014-10-26 20:19:32 följande:

Jag pendlar mellan tro och misstro. Vill väldigt gärna att det ska ha tagit sig. Jag läste någonstans att fungerar pergotime så blir 90% gravida inom tre omgångar. Vi är på tredje omgången nu.

Men idag har jag känt mig lite ledsen, pms kanske, fast jag hoppas inte förstås.

så högt? tror jag läst 70% inom 3 kurer lyckas och sen efter 3 omgångar minskar det rejält att lyckas...generellt då av dem som varit med i undersökningen då.

Detta är ju också min 3e gång och är väldigt nervös över att detta inte ska gå heller...suck.  vi var inte ett av dem som lyckades inom 1 år som dem flesta gör...ska vi bli en av dem som inte lyckas med detta också nu?

men jag håller tummarna för du ska få ett fint plus.
  • Gweny

Theresan>> ingen tvivel där, Grattis!! ta ett digitalt med imorgon med, bra bekräftelse.

• Gweny

Jag såg hjärtat slå i v.6+1. (sen slutade det ju tyvärr några dgr senare)

Men hoppas du får en tid snart och får se, det är verkligen så fascinerande att se på skärmen.

• Gweny

Äl har kommit och varit. Nu är det jobbig väntan på BIM 14/11. Håll tummarna!

• Gweny
    engsan skrev 2014-11-01 13:11:19 följande:

Håller tummarna jätte hårt! Fy så jag hatar den där väntan!!!

Tack snälla! Ja den är fruktansvärd, hur kan dagar gå så sakta!
  • Gweny

Engsan>> låter lovande med äggen för dig! Här står det still. Bim om en vecka. Som du säger, hoppas verkligen nu!!

• Gweny
    Theresan skrev 2014-11-06 20:07:03 följande:
    Hoppas att den på 20 släpper inom kort, testar du med ältester? 

Håller tummarna för er båda!

Jag går in i vecka sex idag, är dock lite orolig för den där träningsvärken jag hade under vecka 5 har avtagit. Vet att det inte behöver betyda något, men jag blir orolig ändå.

På onsdag ska jag på vul.
    Spännande med vul, kommer se bra ut ska du se.
  • Gweny

Jag testade idag, så blankt det kan bli. Inget som tyder på det heller. moler i magen och har lite pms-humör, så är ren kall fakta tyvärr. bara invänta mensen. känner mig både arg och besviken. Hur ska man orka vidare. Bara 5 månader kvar att hinna få 2015, ska det gå ännu ett år förbi som vi inte får.

väntar på att min läkare ska ringa, fick bekräftat att sekreteraren sagt till henne. se vad som händer nu.

• Gweny

Nu i veckan är BIM, har en ganska oregelbunden cykel. Min läkare ringde upp iallafall i em, hon är alltid så snabb, jätteskönt.

Hon sa att jag ska höra av mig när mensen är igång och då ska vi boka tid för spolningen, sen skickar hon remiss för IVF på Sahlgrenska. Blev väldigt nervös när hon sa det, men då kommer vi iallafall stå i kön och förhoppningvis kanske få lyckas själva innan dess!

• Gweny
    Theresan skrev 2014-11-10 20:45:17 följande:

Skönt att det händer något. Då har ni ändå något försök kvar innan det eventuellt blir aktuellt med IVF, på den tiden hinner ni nog vänja er vid tanken.

men vi hoppas förstås på plus innan dess :)

Jo precis, då har vi en plan iallafall. Hoppas kunna släppa lite på detta planerande och koll på äl osv, och invänta och göra det när vi själva vill så att säga, sen hoppas att det händer något på vägen.
Svar på tråden Pco och sköldkörteln