• Gweny

Pco och sköldkörteln

Theresan skrev 2015-02-11 16:48:02 följande:

RUL idag gick jättebra. Bebisen var hela 19 cm och allt såg fint ut. Huvudet var 4,5 cm stort, förstår inte att den får plats därinne. Förstår knappt att det är vår bebis som finns därinne, trots att jag till och med känner små sparkar varje dag.

Så skönt, nu ska vi försöka slappna av på allvar och börja titta lite mer seriöst efter säng, vagn osv.

I morgon, för ett år sedan var jag också på ultraljud men fick då se ett foster utan hjärtslag. Har tänkt mycket på det under dagen och på att allt ändå kan ändra sig relativt snabbt. Många gånger trodde jag ju att jag aldrig skulle få uppleva det här.

Åh så kul att få se! Och allt är bra. Stämde BF som ni haft?
  • Gweny
    engsan skrev 2015-02-11 18:42:28 följande:

Åh så roligt att höra! =)

Sitter här med tårar i ögonen när jag läser ditt inlägg. Av blandade känslor. Kan känna hur underbart skönt det måste kännas för er och lyckan att det äntligen gått vägen. samtidigt känner jag en sån avensjuka på er. Hemskt att ens tänka så men jag rår inte för det. Vill så gärna vara i er sist nu. För som du säger så känns det just nu som att vi inte kommer dit nån gång.

En sommarbebis, så härligt. Tänk i sommar när du får gå runt med barnvagen i solen och äta glass =)

Jo man vill ju själv få lyckas med! Fast vi får hoppas på vinterbarn nudå.
  • Gweny
    Idag började jag ta provera och på måndag blir det att börja spraya med suprecur. skönt att komma igång nu, hoppas det inte blir för mycket biverkningar.
  • Gweny

Idag har jag börjat spraya! Skönt vara igång. Har fått ställa in medicinapp, för komma ihåg allt. har ju även provera, multivitamin och levaxin.

• Gweny
    engsan skrev 2015-02-16 17:47:19 följande:

Jo det gick väl ok. Hade två blåsor på höger äggstock en på 17 mm och en på 22 Mm.

så vi vet ju inte vilken av dom som är aktuell om man säger så men borde ha äl under denna vecka hur som helst.

Vi pratade om ivf också. Hon tyckte att om det inte blir en graviditet före sommaren så borde vi sluta med detta och gå vidare med ivf. Vi ska prova pergo nu varannan månanad. Dvs april och juni som sista försök.

Hon sa åxå igen att vi inte får det finansierat här eller på kliniken i finland. Däremot kan vi söka i andra län efter kliniker som gör då vi inte har gemensamt Barn.

Men jag vet inte riktigt hur vi går vidare.

Kändes så sorgligt när hon sa att vi gör två försök till sen sluta. =(

Konstigt det inte finns för ivf hos er, då ni inte har gemensamma. Men hoppas det nu ska lyckas för dig innan sommaren!!

Månaderna bara går och går...suck. känner inte av några biverkningar ännu iallafall. om 2 veckor är det blodprov... se när jag ska börja med sprutorna!
  • Gweny
    engsan skrev 2015-02-18 14:35:11 följande:
    Ska kolla med umeå en gång till för säkerhetsskul.

har mailat med några kliniker men dom säger att vi inte kan söka dit när vi inte tillhör dom och vissa kunde vil söka till men då privat. Fattar inget. Vet inte vem jag ska vända mig till heller.

Skönt att du slipper bivärkningar.... håller tummarna att det ska gå bra för er nu. Spännande att följa med vad ni gör!

Hur går det med vikten?

jag har gått ner ca 2 kg nu sen jag började naturdieten förra veckan. Med lite fusk under helgen. Ska väga mig idag igen och hoppas på att ha gått ner lite till.
    gör det, vet att SU tar emot från andra län, men via remisser då. dock för långt för er då.

Nja..har väl slarvat en del igen, på ett sätt hade det varit bra att gått viktgruppen känner jag. typiskt nog gick mitt årskort slut för mitt gym/gympa med, så funderat om jag ska fortsätta eller prov något annat, så har dagarna bara försvunnit, märks med en gång att jag inget extra tränar, suck.

så bra du gått ner!
  • Gweny
    engsan skrev 2015-02-18 18:11:35 följande:
    SU?

får vi det finansierat av landstin get har vi inget emot att resa lite betoende på hur mkt det blir. Blir det ändå mkt resor och hotell så man kommer upp i högre siffror så är det ju lika att betala själv här närmare.

Nå vi hinner ju fundera lite på det ännu! =)
    Sahlgrenska i Göteborg. Men borde ju finnas något liknande närmare isåfall. men vi får såklart hoppas ni slipper gå så långt.

såhär står det lite kortfattat:
    Västra Götalandregionen erbjuder tre ägguttag vid IVF-behandling. Detta gäller inte om man har gemensamt barn, det vill säga båda parter är föräldrar i juridisk mening. 
    Blir ni remitterade från ett annat län kan andra regler gälla.
  • Gweny
    engsan skrev 2015-02-18 20:37:35 följande:

Hittar ingen sådan info om norrland vad som gäller. Men det där låter ju som att vi inte skulle få det där heller? Vi är ju båda föräldrar om än inte gemensamt.

Nä... har man inget gemensamt får Man. Jag har ju barn sen innan, men vi fick.
  • Gweny
    engsan skrev 2015-02-19 08:39:07 följande:

Jo men då har inte din sambo sedan tidigare eller?

Tror det är så också att om den ena inte har så har man den rätten. Men vi har ju båda varsitt. Men det tål att tas reda på. Hoppas du har rätt så finns det ju ett möjligt ställe i alla fall. =)

Du kan läsa mer på nätet. Är att man inte har gemensamma som gäller! Har ni bägge barn sen tidigare från varsitt håll, spelar ingen roll. Så ni bör få hjälp! ska ju vara samma regler öcerallt nu. Ändrades ju mycket from i januari i år. Tex att alla ska få 3 försök.
  • Gweny
    engsan skrev 2015-02-20 12:49:54 följande:

Yes!!!!!!!!

Dom ringde. Vi har rätt att få det bekostat av landstinget tack vare nya regler från januari =)

Åh förstå vilken sten som rammla ur min kropp. Det blev så mkt lättare.

Hon tyckte jag skulle be min läkare göra en missfalls utredning och sedan skicka remissen vidare. =)

Jag ska vänta nu och se om det blir något denna gång och misslyckas vi igen så ringer jag och pratar med henne och ber henne starta utredningen så fort det går.

Åh så bra! Underlättar ju så mycket. hoppas dock ni lyckas innan förstås.
Svar på tråden Pco och sköldkörteln