• Gweny

Pco och sköldkörteln

Theresan>> nä då är det ju inte så lätt!

Engsan>> rd 8 idag, går såå segt. Funderar på att tjuvtesta rd 12. Är ledig där över påsk, skönt ifall det nu inget blev. Deppa lite.

Symtom jag känner kan ju lika gärna vara tecken på mens med. Jobbigt. ÄL-sprutan kan ju ge falskt plus på test, så man bör vänta minst 7 dagar efteråt.

• Gweny

Det gick åt fanders. Förstod det var kört. Så slutade ta lutinus och då kom mensen igång efter det.

Man blir bedrövad att inget funkar....

Nu lägger vi hoppet åt dem 5 vi har i frysen. Blir FET i slutet av maj. Då dem vill man börjar vid nästa mens med stimulering... så seg väntan igen.

• Gweny

Vad jag förstått så vill dem vänta en omgång, just för att alla hormoner osv ska ut ur kroppen först, fast känns lite som dem tycker man ska "vila" lite. Jag hade ju hellre kört på med en gång. 
    Som ni säger så brukar det ju ganska fort nu på våren. Min BM ska ringa imorgon för att diskutera hur allt ska gå till.

Tack för ert stöd, värmer i detta jobbiga.

• Gweny

Jennie>> Har inte fått höra exakt vad mitt värde ska ligga på, men bara allmänt för nu när vi försöker få barn, mitt var väldigt högt när jag fick reda på min hypo. Men nu har det varit stabilt länge. Tar 75 vs 100 varannan dag.

engsan>> Suck, dessa struliga cykler. Förr har jag alltid haft regelbunden, men sen vi började försöka så blev den längre och mer oregelbunden. ibland legat på 35 dgr och ibland 45 dgr, så slutade reagera till slut, men en gång när den återigen var så sen, så var jag helt oväntat gravid.  Kroppen är verkligen skum.

• Gweny
    engsan skrev 2015-04-22 12:27:01 följande:

Mensen kom igår kväll! Så på lördag börjar jag ny Pergo kur! Näst sista kuren innan ivf!

jag hoppas verkligen du ska få lyckas på pergo!

Träffade en vikarie igår, som också haft problem. Jag tipsade henne i höstas om pergo. Hon är nu gravid i 5e månaden tack vare den. Kul det funkar, men ändå tungt att jag inte lyckats än.

Har ju dessutom en på jobbet som går och klappar sin tvillingmage, suck!
  • Gweny
    NICU skrev 2015-04-23 22:26:27 följande:

Jag har hypo och fick diagnosen PCO nu i mars.

Har haft flera missfall och MA och blött väldigt mycket och konstigt under januari/februari/mars.

Testade med ÄL-tester i början av april och fick inget som helst utslag och nu är jag på dag 30 och mensen kommer inte men har riktiga menssmärtor.

Känner mig rätt nollad eftersom PCO är nytt för mig.

Dessutom är jag 35+ och jag känner att tiden för att skaffa ett syskon sakta rinner bort =(

Välkommen till vår lilla grupp. Tråkig med flera mf/ma. Jag hade ett förra sommaren.

Kommer det göras något mer för det? Trombyl el nåt annat du får ta? När du haft flera så.

Jag fick bägge diagnoser till mig för 1 år sen, var väldigt omtumlande.
  • Gweny
    engsan skrev 2015-04-24 10:15:39 följande:
    Kul att tipset om pergotime fungerade för kollegan!

Själv blir jag gråtfärdig när jag ser en gravidmage gå förbi mig! =(

Känns helt hopplöst!
    Jo det är jättetärande, speciellt nu med gravida kollegan som inte är diskret direkt med att klappa magen och kollegor myser med magen osv.  Då känns det väldigt ensamt och tungt.  skulle ju även vara jag, suck.
  • Gweny

NICU>> Har ni fått göra mf-utredning? Fy tufft behöva gå igenom allt det.

Nu har jag börjat med provera igen och vägen till FET har börjat. Nervöst och svårt vara hoppfull.

• Gweny
    engsan skrev 2015-05-20 15:17:03 följande:

Hur går det för er?

Själv märker jag nu att mensen är på g! Vi skulle nog få en Pergo kur till men har bestämt oss för hoppa över den och dra igång ivf efter semestrarna!

Känner mig otroligt ledsen! Nu är ivf vår enda chans känns det som!

Håller tummar för er nu gweny att ni får lyckas! Kram

Ja det är tungt att inse det! Vet känslan. Hoppas ni kan samla kraft i sommar och koppla bort allt en stund innan det drar igång i höst!

Jag har idag börjat med Progynon-tabletter och nästa fredag Blir det vul, för kolla livmoderns slemhinna. Veckan därpå blir insättning, om allt går som planerat!
  • Gweny

Mähh ser mitt svar till dig engsan inte kommit med. Konstigt. Jo som din läkare säger har ni ju inget att förlora att göra så.

Fast varför får ni kanske inte försök bekostat nu igen?

Igår var jag iväg. Min slemhinna var "bara" 6 mm,,ska vara minst 7. Så blir ingen insättning nästa vecka. Utan får höjning av östrogen och så in och se på torsdag igen! Hoppas det hjälpt då. Så lite besviken.

Svar på tråden Pco och sköldkörteln