Pco och sköldkörteln
Nu vet jag varför det blir en massa frågetecken, det är när jag lägger in smileys som den gör det!
Gweny, där det är frågetecken skulle det vara glada gubbar
Nu vet jag varför det blir en massa frågetecken, det är när jag lägger in smileys som den gör det!
Gweny, där det är frågetecken skulle det vara glada gubbar
En fråga Gweny, har dom gjort några utredningar på dig eller din sambo inför IVF?
Vi kommer börja med IVF till sommaren om vi inte lyckas före och då funderar jag på vad jag kan börja göra redan nu så vi är så förberedda som möjligt när /om det blir IVF. Tex pratade sköterskan på IVF Umeå om att man borde göra en missfallsutredning. Det borde väl kunna göras i förväg så vi slipper börja med det sen! Några tips?
Vad roligt och vad spännande. Ska tänka på dig i morgon!
Hur känns det inför återföringen?
Jo det gick bra, blev hela 15 ägg och min sambo lämnade ett kanonprov, så nu ligger dem och växer till sig på SU.
Vi ska dit för återföring nu lördag eftermiddag, hoppas det blir många starka, så vi även får att frysa ner.
Ingreppet gick allt över förväntan, gjorde allt ont imellanåt, som små snabba hugg, men försökte slappna av och fick morfin, men inte så farligt som jag trodde. var jättego personal som tog hand om oss.
Det går ingen vidare med vikten tyvärr!
Idag fick jag tillbaka ett fint embryo!
Hela 14/15 blev befruktade och blir 5 st till frysen.
Nu börjar en nervös väntan!
Spännande! Hur var det med återföringen? Kändes det?
Ja, vore ju fantastiskt roligt om det kunde bli så! Samtidigt vågar man inte hoppas för mycket. ca 30% leder till ett fullgånget barn. Fast vi har ju ändå våra små eskimåer i frysen med, så hinner med ett försök till isåfall innan sommarens uppehåll. så liten backup iallafall.
men ska försöka tänka positivt.
Tack Theresan! Det behövs.
Hur mår du själv?
Jennie>> kul höra från TS!
hoppas dem kan hjälpa dig nu så du mår bättre och kan få plusa framöver!
Jag mår bra. Var hos barnmorskan i går, mätte magen och fick lyssna på hjärtat. Allt såg bra ut, utom järnvärdet som fortfarande är lågt men det har åtminstone inte sjunkit ännu mer.
Jag har ätit trombyl för mina tidigare mf och nu tycker de att jag ska sluta, det känns ganska otäckt.
I går såg jag dessutom sparkar från utsidan. Vanligtvis är sparkarna ganska låga men igår var de lite högre upp och då kunde jag se hur hela magen vobblade till. Så fascinerande.