• engsan

Pco och sköldkörteln

Jennie skrev 2015-03-12 08:10:10 följande:

Hoppar in här med lite frågor...

Jag har pco, fast utan de vanliga symptomen. Jag är till exempel underviktig, vilket nog var anledningen till att det tog tre gynekologer innan de kunde bekräfta att jag har just pco. Jag har inte haft mens naturlig väg sen jag var tonåring, så när jag och min man för några år sedan började fundera på barn, så visste jag ju att det inte skulle gå.

Men nu till mina frågor då:

Om man har pco, är i så fall risken större att bli överstimulerad?

Är det vanligt att man får göra FET istället för ET?

Efter mitt äggplock i fredags så blev det totalfrys och jag måste vänta till nästa menscykel innan det blir FET. Men jag har ju ingen menscykel. Hur gör man då?

Nån annan här som också har pco, men är underviktig/normalviktig?

Hej! Kan inte detta med FET

osv men kanske Gweny kan svara på det?

Har dom inte förklarat hur man gör i detta läge på din klinik?

kan det vara så att du får något som framkallar mens för att "få" en cykel Nästa månad?

själv har jag hypo och pcos

och det blir IVF till sommaren om vi inte lyckats tills dess! Är något överviktig, ca 5-7 kg! Hoppas du får svar på dina frågor!
  • engsan
    Jennie skrev 2015-03-13 11:28:52 följande:

engsan: Läkaren ringde igår och berättade att jag ska få äta tabletter. Jag skulle börja med Provera, för att få igår en blödning, och sedan Progynon för att göra slemhinnan tjock.

Nån som har erfarenhet av dessa läkemedel?

Ja jag antog att det måste gå till så att man framkallar en menscykel om man inte har någon!

lycka till ?
  • engsan
    Gweny skrev 2015-03-13 11:53:26 följande:

Ja åker hemåt precis. Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. För mig dem brukar vara 19-20 när dem gör ÄP, när jag läst om andra.

så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta mef sprutorna och samma dos. (150)

Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat.

Så kanske ÄP till nästa helg!

Ok men det låter ju bra det! ?

skönt att du råkar vara ledig, jobbigt att nästa vara borta från jobbet mkt annars. Fast det beror ju på med vad man jobbar också förstås.

Som tur är så har jag en arbetsgivare som är väldigt förstående och uppmuntrar mig. Hon är mer som en vän än arbetsgivare. Så försöker alltid lösa att jag ska kunna åka iväg när det behövs.
  • engsan

Fattar inte varför den gör frågetecken när jag gör utropstecken? Har hänt flera gånger! Suck! Men ni förstår säkert när det ska vara det eller inte.

• engsan
    Gweny skrev 2015-03-16 11:56:49 följande:

Mina äggblåsor har växt på sig, var nu 17st!! och det kommer bli ÄP på Torsdag! Vad nervös jag är nu... hur äp ska gå och om det gör ont, sen om allt kommer gå bra så det kan bli återföring till helgen! håll tummarna är ni snälla.

Så härligt för er! Oroa dig inte! Det kommer gå bra!

Kanske inte det trevligaste att göra men tänk vad du kan få för besväret! ????

håller alla tummar och tår så hårt jag kan!

Hör av dig på torsdag, jag vill höra allt ????

Kram och lycka till
  • engsan

Nu vet jag varför det blir en massa frågetecken, det är när jag lägger in smileys som den gör det!

Gweny, där det är frågetecken skulle det vara glada gubbar

• engsan
    Gweny skrev 2015-03-17 10:31:48 följande:

Tack ska du ha! Sett flera få frågetecken i trådar... nån bug.

En fråga Gweny, har dom gjort några utredningar på dig eller din sambo inför IVF?

Vi kommer börja med IVF till sommaren om vi inte lyckas före och då funderar jag på vad jag kan börja göra redan nu så vi är så förberedda som möjligt när /om det blir IVF. Tex pratade sköterskan på IVF Umeå om att man borde göra en missfallsutredning. Det borde väl kunna göras i förväg så vi slipper börja med det sen! Några tips?
  • engsan
    Gweny skrev 2015-03-18 11:55:16 följande:

Tack snälla! Är nervöst... för smärtan och om det kommer bli bra ägg! Vi får först veta på lördag när återföringen ska ske om dem är tillräckligt bra.

Har vi otur ringer dem på vägen och vi får vända hem!

Hur har det gått idag?
  • engsan
    Gweny skrev 2015-03-20 08:01:39 följande:

Jo det gick bra, blev hela 15 ägg och min sambo lämnade ett kanonprov, så nu ligger dem och växer till sig på SU.

Vi ska dit för återföring nu lördag eftermiddag, hoppas det blir många starka, så vi även får att frysa ner.

Ingreppet gick allt över förväntan, gjorde allt ont imellanåt, som små snabba hugg,  men försökte slappna av och fick morfin, men inte så farligt som jag trodde. var jättego personal som tog hand om oss.

Låter härligt!

Nu är det på G på riktigt!

Jag pratade med läkaren i veckan och hon höll med om att jag ska missfalls utredas innan IVF men hon tyckte inte som jag att vi skulle göra det nu. Hon tyckte vi skulle köra på med pergo nu till sommaren och sen börja utredas. Det hon sa att det vi skulle kunna göra är lämna sperma prov. Men det blev åxå omständligt. Det skulle vara inlämnat inom 30 min. Vi har 1.25 timmar till Luleå, och typ 30 min i bil till till närmaste ställe där hon Ev trodde vi kunna lämna men osäkert. Det blir omöjligt att hinna få in det i tid. Måste typ bli hotell i så fall. Dessutom lät hon inte glad när jag fått besked om finansiering av IVF och det var inget hon blivit informerad om att reglerna ändrats. Varför vet jag inte.

Är så less på detta så jag börjat tjuv röka! Inte bra nu gäller det att skärpa sig rejält! får väl helt enkelt stå ut att börja med alla utredningar efter sommaren!

Hur har det gått med vikten Gweny?
Svar på tråden Pco och sköldkörteln