• engsan

Pco och sköldkörteln

Gweny skrev 2015-06-09 23:11:28 följande:

Oj vad länge ni får vänta på spermaprov, men samtidigt skönt få lite andningsrum och njuta av sommar och skoj!

Nu ruvar jag! 1a embryot dem tinade upp klarade sig, så är 4 kvar i frysen. Blir jobbig väntan nu. Hoppas!!

Håller tummarna för er!

Ja det blir lång väntan men å andra sidan börjar vi inte missfallsutredning före efter semestertiderna är över ändå så det är bara att släppa det nu!
  • engsan

Hur går det gweny, känner du något? När kan du testa?

Önskar er alla en glad midsommar!

Kram

• engsan
    Gweny skrev 2015-06-18 16:51:51 följande:

Det blev inget nu heller. Verkar inte vara meningen. Suck...

Hoppas ni får en härlig midsommar, fast det tråkiga vädret!

Åh nej!!!! Fy fan så orättvist det är! :(

För mig är det ett år sedan jag blev gravid! Hade äl under midsommar förra året, sedan några veckors glädje innan sorgen igen!

Och nu är mensen på gång igen!

Hoppas du kan ha en trevlig midsommar ändå, trots allt! Kram
  • engsan
    Gweny skrev 2015-06-20 11:26:30 följande:

Ja uch är befrövligt att sånt får hända! Vårt ma var i juni förra året, efter det ingenting!! Nu var det ju ändå befruktat och skjuts ända in till livmodern. Ändå inte funkat 2 ggr nu. Jädra skitkropp.

Säger det samma! Skitkropp!!! Den gör en besviken hela tiden! Kan undra vad man gjort för fel liksom för att förtjäna detta!

Tänkte ju att mensen var på g, såg ju ut så några dagar förra veckan! Men icke, nu finns inte ens ett minsta tecken på att den skulle vara på gång.

Det gör mig också fundersam! Vågar inte ta ett gravtest! Har pergotime liggandes som skulle tas vid mensen men den brukar komma typ en eller två dagar efter jag ser att den börjar vara på g. Suck!
  • engsan
    Gweny skrev 2015-06-22 16:43:52 följande:

Sandra84>> Hoppas ni kan lyckas nu och slippa börja med IVF, men väldigt bra att den möjligheten finns. Så fascinerande att dem kan använda sån teknik, som sen gör att folk får barn!

engsan>> hmm vad jobbigt att den inte kommer som väntat då? Du känner inga symtom för det kan ha tagit sig då?

men vet mina cykler blev så konstiga och längre hela tiden.

Nu kommer vi få ta sommaren och bara koppla bort alla besök, hormoner och undersökningar, ska bli lite skönt ändå. sen börjar vi om i Augusti igen med vårat 2a FET.

Nej inga känningar av något! Varken att mens är på g eller möjlig grav. Får göra ett test till helgen om inget händer! Men skulle det råka vara positivt så bådar det ju inte gott meddom missfärgade flytningarna som kom förra veckan! Det är Så mina MA har börjat! Hade satt midsommarafton som bim! Måndag före hade jag färgade flytningar och till midsommar var dom borta! Klurigt!

Jo det blir skönt med ett uppehåll nu! Vi får hoppas turen är med oss till hösten i stället! Någon gång måste ju oturen vända!!! Tycker jag!
  • engsan
    Gweny skrev 2015-06-23 22:05:17 följande:

Inget ännu? Du får uppdatera hur det går.

Måste ju få bli våran tur snart efter allt vi varit igenom!!

Gjorde ett test igår som så klart och som vanligt var negativt. Fick ju nå tabletter för att sätta igång mensen om den inte kommer av sig själv. Men vågar ju inte ta dom när jag inte vet när/ om jag haft ägglossning senare än beräknat! Skiter nog i det tror jag!
  • engsan

[quote=75494296][quote-nick]Gweny skrev 2015-07-05 10:02:24 följande:[/quote-nick]Uch så tråkigt! Jo nog bäst inte ta då.

Själv fick jag en 2a blödning och ont i magen i några dgr. Konstigt. Nu är det bara att vänta till Augusti...

Men väldigt skönt med semester iallafall.[/

Mensen kom sent på tisdagkväll så det känns skönt att jag väntade på att den kom av sig själv! Så sista pergokuren påbörjas i helg! Kommer inte pressa sambon något eller söka tecken på äl utan nu får det bli om det blir! Första semesterveckan nu så bara ta det lugnt och njuta av ledigheten!

• engsan
    Theresan skrev 2015-06-05 13:47:32 följande:

Det går bra för mig, jag brukar läsa i tråden och håller tummarna för er. Varje gång jag ser att någon skrivit hoppas jag på positivt besked, vilket jag absolut tror kommer förr eller senare.

Jag har 27 dagar kvar till BF och det börjar bli lite tungt. Har svårt att sova, vaknade 02 i natt och somnade aldrig om, så idag är jag sjukskriven. Alla ställningar gör ont och jag får ingen ro. Annars har jag mest lite småkrämpor som svullna händer och fötter, nästäppa och så. 

Ser fram emot förlossningen men är fortfarande lite orolig att något ska hända, kommer nog aldrig bli kvitt den där oron. Senaste BM-besöket blev vi skickade till förlossningen, pga ojämna hjärtljud. På förlossningen var allt bra dock, men jag hann ju bli ganska rädd. Alla på förlossningen var väldigt omtänksamma, vi fick ett eget rum, fika och fick prata med både bm och läkare.

Hur går det? Har det kommit någon bebis ännu? Borde väl vara nu när som helst eller? Väntar med spänning ????
  • engsan
    Theresan skrev 2015-07-09 18:34:20 följande:

Jag går på en veckas övertid här nu. Gjorde en hinnsvepning i tisdags och idag har en del av slemproppen lossnat. Har massor med sammandragningar sedan svepningen och då och då en ond förvärk, annars ingenting. Tog en hurtig promenad idag för att försöka få igång något men icke. Skulle mer än välkomna att vakna av värkar i natt.

Läser i bakgrunden och håller alla tummar och tår för er! Hoppas att ni har en fin sommar och får lite ro från alla barnskaparbekymmer :)

Oj så jag väntar på att höra från dig, men antar vid det här laget att du har fullt upp med lillan/lillen ?! Hoppas allt gått bra och skriv gärna och berätta när du hinner och orkar!

Kram till er
  • engsan
    Theresan skrev 2015-07-25 22:13:42 följande:

Vår lille pojke kom till slut, men det tog tid. Vi blev igångsatta och 18 dagar över tiden kom han. Förlossningen blev ganska jobbig men nu några dagar senare känns allt väldigt bra. Vi kom hem från bb i torsdags. Lite märkligt är det fortfarande, tänk att han är min liksom. Så snäll och go. Jag mår bra men hade problem med yrsel efter förlossningen, blir fortfarande rätt trött vid ansträngning, så nu latar vi oss mest.

Åh så härligt att höra av dig! Stort grattis till er alla! Han trivdes bra i magen då den lille killen.

Hur stor är han när gick så mkt över tiden?

Själv tog jag den sista pergokuren för ett par veckor sedan, och jag har inte sagt till sambon att jag tagit den. Nu i veckan borde jag haft äl om det blev någon! Tänkte att han slipper känna pressen denna gång och vi har väl lyckats ganska bra att få till det! Bara hålla tummarna så hoppas vi att jag får överraska honom med glada besked om ett par veckor!

Så glad för din skull att en av oss äntligen lyckats!

Har ditt tsh värde ändrats mkt nu under sista tiden och har dom tagit prover nu sedan förlossningen?
Svar på tråden Pco och sköldkörteln