Pco och sköldkörteln
Det går ingen vidare med vikten tyvärr!
Idag fick jag tillbaka ett fint embryo!
Hela 14/15 blev befruktade och blir 5 st till frysen.
Nu börjar en nervös väntan!
Det går ingen vidare med vikten tyvärr!
Idag fick jag tillbaka ett fint embryo!
Hela 14/15 blev befruktade och blir 5 st till frysen.
Nu börjar en nervös väntan!
Nej inget alls faktiskt och gick fort. Mycket behändigare än ÄP. Har testdag på påskafton.
Åh, kära nån vad tråden vuxit på sig!
Jag har kikat in ibland här på Familjeliv, men inte fått några aviseringar om att någon skrivit i min tråd, så jag har missat allt!!
Men är så glad att tråden hjälpt några av er att hitta varandra och prata om era problem. Hypo är en hemsk sjukdom på många sätt!
Jag fortsätter äta LCHF, har inte hänt så jättemycket med vikten, och jag har fått det förklarat för mig att det beror just på Hypon i mitt fall, obalans i hela systemet verkar det som.
Jag har fått komma till en endokrinolog som vill hjälpa mig, så jag ska få börja med Lio (t3), känns spännande! Väntar bara på att han ska komma hem från en resa så hoppas jag att jag ska få börja med den snart.
Han har även skickat en remiss till kvinnokliniken på sjukhuset här, han vill "gå till botten" med mina könshormonsfel, det är jag ju såklart tacksam för.
Men jag har vetat om min PCOS i många år, 9 år tror jag det är nu, och jag har genomgått olika behandlingar för att försöka bli gravid, utan att lyckas, så kanske är det någon mer obalans som dom förhoppningsvis kan se iså fall och så kanske jag kan få rätt hjälp.
Kram på er!
Härligt, är verkligen fascinerande med att höra hjärtljudet och se rörelserna i magen! Du får se till att ta massa blodpudding och spenat.
Theresan>> nä då är det ju inte så lätt!
Engsan>> rd 8 idag, går såå segt. Funderar på att tjuvtesta rd 12. Är ledig där över påsk, skönt ifall det nu inget blev. Deppa lite.
Symtom jag känner kan ju lika gärna vara tecken på mens med. Jobbigt. ÄL-sprutan kan ju ge falskt plus på test, så man bör vänta minst 7 dagar efteråt.
Det gick åt fanders. Förstod det var kört. Så slutade ta lutinus och då kom mensen igång efter det.
Man blir bedrövad att inget funkar....
Nu lägger vi hoppet åt dem 5 vi har i frysen. Blir FET i slutet av maj. Då dem vill man börjar vid nästa mens med stimulering... så seg väntan igen.
Vad jag förstått så vill dem vänta en omgång, just för att alla hormoner osv ska ut ur kroppen först, fast känns lite som dem tycker man ska "vila" lite. Jag hade ju hellre kört på med en gång.
Som ni säger så brukar det ju ganska fort nu på våren. Min BM ska ringa imorgon för att diskutera hur allt ska gå till.
Tack för ert stöd, värmer i detta jobbiga.
Ingen mens ännu heller! Bin 47 idag! Gjorde ett gravtest förra veckan på onsdag och det var negativt!
Dagen efter "såg det ut som" att mensen var på gång och har sett ut som det sedan dess, men icke! Idag syns inga tecken alls! Märkligt!
Jennie>> Har inte fått höra exakt vad mitt värde ska ligga på, men bara allmänt för nu när vi försöker få barn, mitt var väldigt högt när jag fick reda på min hypo. Men nu har det varit stabilt länge. Tar 75 vs 100 varannan dag.
engsan>> Suck, dessa struliga cykler. Förr har jag alltid haft regelbunden, men sen vi började försöka så blev den längre och mer oregelbunden. ibland legat på 35 dgr och ibland 45 dgr, så slutade reagera till slut, men en gång när den återigen var så sen, så var jag helt oväntat gravid. Kroppen är verkligen skum.
Jag har hypo och fick diagnosen PCO nu i mars.
Har haft flera missfall och MA och blött väldigt mycket och konstigt under januari/februari/mars.
Testade med ÄL-tester i början av april och fick inget som helst utslag och nu är jag på dag 30 och mensen kommer inte men har riktiga menssmärtor.
Känner mig rätt nollad eftersom PCO är nytt för mig.
Dessutom är jag 35+ och jag känner att tiden för att skaffa ett syskon sakta rinner bort =(