• engsan

Pco och sköldkörteln

Theresan skrev 2015-02-05 10:48:33 följande:

Jo då, det är fint. jag känner små rörelser flera gånger om dagen och det känns tryggt. Oron kommer fortfarande ibland men för det mesta är jag lugn. Försöker att hålla mig ifrån att jämföra utvecklingen med andra gravida, det gör mig nämligen bara nervös. Fick enligt bm fina resultat på kub men råkade jämföra med andra och blev då genast nervös. Är väldigt känslig för sådant.

härligt med rörelser! =)

Är ni i vecka 18 nu? Eller 19? Dåligt minne och veckorna bara rinner iväg känns det som.

Blev ni rekrekomenderade att göra kub eller valde ni själva det?
  • engsan
    Theresan skrev 2015-02-05 11:52:45 följande:

I morgon blir det v. 20 till och med. Där jag bor blir alla erbjudna kub, vi såg det främst som ett extra ultraljud. Så vi tackade ja.

Oj !ja se där. Som sagt, veckorna springer iväg. då är ni ju halvvägs nu då =)

Jo det kanske erbjuds här också. Hade för mig att det var när man var över 35 eller nå sånt man gjorde det. Skulle nog också gjort det om vi blev erbjudna. Fast jag lär nog hinna passera 35 hursomhelst innan vi har någon mage att göra kub test för. =/
  • engsan
    Gweny skrev 2015-02-05 21:52:26 följande:

oj halvvägs redan, tickar på.   ska ni ta reda på kön? 

jag skulle också göra kub  ifall vi blir erbjudna, men tror det är åldersgräns här och är "bara" 33 år. Tror det är från 35.

Då är vi lika "gamla" gweny =) tror det är 35 här också.

Jag undrar det samma Theresan, kollar ni kön?
  • engsan

Vi ville inte heller veta när jag väntade flickan. Och alla trodde att det skulle bli en pojke. Barnmorskan sa åxå att det är nog en pojke om man ska vara lite skrockfull, hon menade på att jag hade typisk "pojk" mage och hjärtljuden var åxå som pojkars.... haha och så blev det tvärt om. Världens finaste tjej ?

Jag gissar ni får en söt liten flicka ni åxå! =)

om jag nu nån gång får ett till barn så vet jag inte hur jag skulle göra, jag kanske skulle kolla kön Denna gång. Men mest av den anledningen att jag sparat flickans alla fina små kläder och dom ligger väl undanpackade i en långskrubb som säkert tar typ ett år att städa upp för att kunna få fram dom. Skulle vi vänta en pojke så tror jag dom kläderna får ligga kvar där....

• engsan
    Theresan skrev 2015-02-06 20:08:04 följande:

Både jag och min man tänker att det är en pojke, utan att tänka på det säger vi "han" när vi pratar om bebisen. De flesta andra tror dock på flicka. Ska bli spännande att se.

Jag blir naturligtvis superglad för vilket som. :)

Så klart ni blir =) det har ju absolut ingen betydelse vad det blir för kön. Bara han eller hon är frisk! =)

Men lite roligt att gissa! ????
  • engsan

Jaha då har man tagit första pergotabletten

(i kur typ 178 känns det som).

Så om en vecka på måndag blir det nytt VUL!

Jiippii! (Läs SUCK)

I morgon börjar jag kämpa med vikten igen!

Ser fram mot att höra om ditt ultraljud theresan!

• engsan

[quote=74820986][quote-nick]Gweny skrev 2015-02-08 16:08:55 följande:[/quote-nick]Då kan vi kämpa ihop med vikten! Har gått ner 4,2kg än så länge.

Lycka till med nya kuren! På torsdag börjar jag med provera(tabletter) i 10 dgr. 5 dagar in börjar jag att spraya! Nervöst och undrar hur man ska må![/quot

Ja nu kämpar vi på med vikten. Har du satt nått mål med vikten?

Tror jag gått upp ett par kilo bara i helg. Hur jag har tröstätit massa onyttigt.... =(

Nu får det vara slut på det innan jag gått upp mina 12 kilo jag gick ner.

Tack för lyckönskningar, det behövs! =)

• engsan
    Theresan skrev 2015-02-08 16:22:25 följande:

Jag håller tummarna för dig, hoppas på en fin blåsa på VUL!

Lycka till i dag Theresan och hör av dig ! ????
  • engsan
    Gweny skrev 2015-02-11 11:53:57 följande:

Nej, jag har inget direkt mål, utan får sätta upp småmål och inte hetsa, utan få vara glad att det sakta men säkert börjar peka neråt på vågen.

Imorgon börjar jag med tabletterna, läste att en vanlig biverkning är viktökning, ja men precis vad man behöver.... 

hur mår du nu med pergon? fått några jobbiga biverkningar?

Viktökning av tabletterna? Det är ju ingen hitt men det måste ju menas att det typ blir dom vid mens. Att man svullnar upp lite men att det går tillbaka när man inte tar tabletterna längte. Eller??

Jag brukar få huvudvärk efter att jag tagit pergo. Sen har jag märkt att jag efter en tid slutat med pergo får plötsligt illamående och svettningar men vet inte om det kommer som en bivärkning av tabletterna eller om det är nått annat. men jag kopplar i alla fall ihop det med ägglossningstiden.
  • engsan
    Theresan skrev 2015-02-11 16:48:02 följande:

RUL idag gick jättebra. Bebisen var hela 19 cm och allt såg fint ut. Huvudet var 4,5 cm stort, förstår inte att den får plats därinne. Förstår knappt att det är vår bebis som finns därinne, trots att jag till och med känner små sparkar varje dag.

Så skönt, nu ska vi försöka slappna av på allvar och börja titta lite mer seriöst efter säng, vagn osv.

I morgon, för ett år sedan var jag också på ultraljud men fick då se ett foster utan hjärtslag. Har tänkt mycket på det under dagen och på att allt ändå kan ändra sig relativt snabbt. Många gånger trodde jag ju att jag aldrig skulle få uppleva det här.

Åh så roligt att höra! =)

Sitter här med tårar i ögonen när jag läser ditt inlägg. Av blandade känslor. Kan känna hur underbart skönt det måste kännas för er och lyckan att det äntligen gått vägen. samtidigt känner jag en sån avensjuka på er. Hemskt att ens tänka så men jag rår inte för det. Vill så gärna vara i er sist nu. För som du säger så känns det just nu som att vi inte kommer dit nån gång.

En sommarbebis, så härligt. Tänk i sommar när du får gå runt med barnvagen i solen och äta glass =)
Svar på tråden Pco och sköldkörteln