• Gweny

Pco och sköldkörteln

hangonasec skrev 2015-11-13 11:05:45 följande:

vill bara säga att jag blödde som en tok mellan v 7 och 9, verkligen störtmens med klumpar. det kom och gick under flera veckor men fostret höll sig kvar och vår dotter är 2,5 år nu. Det är inte ovanligt att det bildas en till fostersäck, en slags tvilling (fast som är tom, inget embryo innuti) och att det är det som kroppen sen stöter ut när kroppen märker att det inte är livsdugligt. Lycka till för det är inte alls kört!

Tack för du berättar, skänker hopp!
  • Gweny
    engsan skrev 2015-11-13 10:59:33 följande:

Så skönt att de var bra! Dom ändrar väl inte dosen levaxin innan värderna ändras eller höjer dom oavsett när man väntar?

Hör av dig när du vart på ultraljudet, väntar med spänning :)

Eftersom det krävs mer, när vi är gravida så brukar dem generellt höja ens dos med 25 %.

Jag hade 75/100 innan...nu har jag 125.

Kommer lämna prov varje månad nu.
  • Gweny
    engsan skrev 2015-11-13 17:45:33 följande:

Ok ja det är bättre lämna ett prov för mycket än för lite!

Åh vad jag längtar till januari nu! Vill också komma igång nu!

Förstår det!! Spännande att följa dig sen.
  • Gweny
    engsan skrev 2015-11-20 23:26:52 följande:

Fick brev från ivf umeå igår, och har jag tolkat brevet rätt så får vi det finansierat! Lite luddigt brev, men så förstår jag det i alla fall! En stor lättnad att äntligen fått något slags besked!

Åhh vilka bra nyheter! Kan ni kanske släppa lite stress iallafall!!

Har själv nytt vul om 11 dgr, hoppas det ser bra ut. Går in i v.12 på söndag.
  • Gweny
    engsan skrev 2015-11-21 09:52:02 följande:

Åh så spännande, du måste höra av dig så fort du vart dit!

Vi hörs om ca 11 dagar då =)

Det gör vi.
  • Gweny
    engsan skrev 2015-11-25 11:36:35 följande:

Idag ringde dom från Umeå och bokade in ett planerings/läkarbesök! Blev jätte nervös! Redan 11/12! Trodde inte vi skulle få komma så fort, inte före jul i alla fall! Mår nästan illa för det känns som att nu får vi veta oddsen liksom, lyckas eller inte lyckas! Huh!!!! Och så skulle jag ju måsta sluta röka också! IGEN! Började ju röka igen i våras efter ett längre uppehåll! Har ju tänkt sluta till vi skulle göra ivf:en men men det är så svårt, hade bestämt mig för att sluta till årsskiftet!!! Vad tog dom upp på erat planeringsbesök? Vad ska jag förvänta mig? 1million frågor trots att jag försökt läsa på!

Oj så spännande!!

Dem berättade hur det gick till, mediciner, frågade lite om oss. Sen fick vi väga och mäta oss, men kan ha varit för vi var uttagna för en testgrupp. Lite hur dem lägger upp schemat osv
  • Gweny
    Theresan skrev 2015-11-29 14:30:51 följande:

Hej!

Vad roligt att läsa om era framgångar, särskilt graviditet och finansierat IVF. Är så glad för er skull!

Min lille pojk är 4 månader nu och jag trivs så bra med att vara mamma. Att det var kämpigt att få honom har nog gjort påfrestningarna som småbarnsförälder lättare att hantera. :)

Tack! Kul att höra ifrån dig och att det går bra med eran prins!

Gått in i vecka 13 idag.
  • Gweny

Idag såg vi hur h*n sprattlade runt i magen! Sån lycka!

Första gången var det 4 små celler på skärmen och nu armar och ben. Helt fantastiskt!!

• Gweny
    engsan skrev 2015-12-02 09:54:36 följande:

Kul att höra av dig! Skönt att det går bra för er! Nästa fredag ska vi på planeringsbesök inför ivf!

Kul att besöket närmar sig nu!!
  • Gweny
    engsan skrev 2015-12-02 21:22:24 följande:

Åååååå så underbart! Börjar det känns verkligt nu?

I kallelsen vi vi fick hem nu står det finansierad ivf så det känns underbart skönt! Hoppas läkaren jag gått hos nu fått besked att vi fick det finansierat då hon sa att vi inte skulle få det då vi har varsitt barn sedan tidigare! Tur jag stod på mig i den frågan! 1-0 till mig mot min egen läkare =)

Så jädra bra du inte gav med dig!! Ska bli kul följa er nu och hoppas ni lyckas fort!

Jo nu känns det som vi vågar tro och se framåt. Ska bli kul att överraska våra familjer i jul med beskedet.
Svar på tråden Pco och sköldkörteln