• Gweny

Pco och sköldkörteln

engsan skrev 2016-01-29 21:12:53 följande:

Första sprutan tagen, med tårar, illamående och yrsel. Helt i onödan, gjorde ju inte ont eller så men obehagligt att göra själv! Men nu är det gjort och bara resten kvar, och i morgon lär det gå mkt bättre! Fy så fjantig jag känner mig!

Läst om många fler som blir så 1a gången dem tae den. Så du är inte ensam.

Så härligt ni är på gång nu!! Hoppas på många fina äggblåsor nu! Kommer inte ihåg, men din mans simmare var ok eller? Så der blir IVF och inte icsi?
  • Gweny
    engsan skrev 2016-01-30 19:53:46 följande:

Jo det blir vanlig ivf! Hans simmare såg fina ut dom han hade, men var dock lite få! Men det skulle tydligen vara nog för standard ivf! Vi håller tummar och tår!

Min hade också bra men lite få. Gick ju bra ändå.
  • Gweny
    engsan skrev 2016-01-31 12:50:27 följande:

I morgon blodprov får se vad det visar!

Hoppas på bra! Jag fick ju åka några extra rundor för äggblåsorna behövde växa till sig. Kan bli lite jobbigt fram och tillbaka, men värt det i slutändan.
  • Gweny
    engsan skrev 2016-02-02 13:43:06 följande:

Idag ringde dom från kliniken. Fick öka upp dosen menopur till 150 igen efter att igår ha sänkt den till 112.5. I morgon ultra!

Hoppas UL visar bra!! Närmar sig sakta men säker Äp & ruvning.
  • Gweny
    engsan skrev 2016-02-03 11:21:01 följande:

Lite besviken efter första ultrat! Fanns en större blåsa på 15 mm, sedan bara småa på ca 6-8 mm!

Hur har det sett ut för er på första?

Vanligt att det är så på 1a ul. Jag fick öka dos och fortsatte några dgr, dem växte på sig. Men man blir så otålig. Kommer också ihåg jag blev lite besviken.

Kommer nog se bättre ut nästa gång.
  • Gweny
    engsan skrev 2016-02-05 15:57:45 följande:

Idag såg det bättre ut och på tisdag blir det äggplock! Sååå spännande!

Wiiee så bra!

Glöm inte att du kan säga till personalen om extra smärtlindring under tiden. Jag fick även en lugnande tablett en timme innan. (bad om det)

Hoppas nu på lagom många fina ägg i äggblåsorna. håller tummarna!
  • Gweny
    engsan skrev 2016-02-05 18:38:20 följande:

Hur har ni gjort förresten på äggplockningsdagen, har ni tagit semester?

Eller får man typ sjukskriva sig den dagen i och med att dom säger att man inte ska jobba den dagen?

Ofrivilligt barnlös(även om man har innan, men inga ihop) klassas som ett problem, "sjukdom" så man jar rätt att sjukskriva sig enligt FK. Där jag läste. Jag hade tur att vara ledig på schemat vissa av gångerna och annars sjuksktev jag mig. Fick berätta för chefen. Min sambo tog ledigt. När det bara var kontroller åkte jag själv. Han var med på 1a samtal, äp, insättning och sen såklart när vi fick se den lille.
  • Gweny
    engsan skrev 2016-02-06 09:43:44 följande:

Ok fast då går det en dag karens så då får man inget den dagen började jag fundera nu!

Jo blir ju det. Jag var själv hemma från äp fram till insättning och nån dag efter. Var 2 dgrs, skönt ta det lugnt dem dagarna.
  • Gweny
    engsan skrev 2016-02-09 12:38:09 följande:

4st ägg blev det! Återföring på torsdag som det lät nu!

Härligt!! Håller tummarna för dem 4!

All väntan är ju så seeeg. Speciellt sen till TD. Hoppas dagarna går fort för er.
  • Gweny

Jag hoppas det blir lättare för dig! Jag har haft det tungt psykiskt. Speciellt då jag blödde med. Fast flera vul var det svårt ta in. Lite bättre efter rul och nu när vi känner rörelser. Fast händer fortfarande jag kollar på toapappret!! Knäpp man är.

Svar på tråden Pco och sköldkörteln