• Gweny

Pco och sköldkörteln

Maaaalin skrev 2016-02-24 10:49:20 följande:

Har själv PCO och rubbade menstruationer, äter just nu provera mot rubbad mens, jag har haft PCO i 4 år snart, det är hemskt och vill bara vara normal som Alla andra, tur man har sambo som stöttar! Hoppas det blir gör dig/er ????

Mobilen muppade...

Tråkigt det krånglar för er! Vad är tanken för er? Tar du pergotime el väntas det bli IVF?
  • Gweny

Ja hoppet är inte ute förrän motsats bevisas!

I annat fall får vi tro att det är en liten kämpe i frysen!

Båda ggr klarade sig 1a dem tinade upp för oss.

• Gweny
    engsan skrev 2016-02-26 17:23:31 följande:

Gravtestet var så klart negativt som jag trodde! Vet inte var jag ska hitta krafter att orka fortsätta!!!!!!

Uch så tungt! Vet känslan såå väl. Hur ska man finna kraft. Tillåt dig deppa...sen kommer det ju gå några veckor och ny energi kommer. Längtan är större än att ge upp.

Jag gjorde långa protokollet varje gång. tar några veckor. Enda jag slapp var sprutorna vid fet.

Jag försökte tänka att många andra har kämpat längre och gjort fler försök. Så ska inte ge upp! Dock pratade vi om att sätta deadline, så vi inte skulle gå under...

Håller tummarna för er till nästa gång! Jag är ju bevis på att FET kan lyckas!! Vet många fler med.

Styrkekramar!!!
  • Gweny

Har tänkt på dig! Jo jag fick göra 2 st och bägge ggr klarade sig det 1a dem tinade upp. Vi hade 5 st i frysen. Så 3 ligger kvar.

Jag fick ta spray, tabletter. Åkte in på vul för att kolla slemhinnan, behövdes lite mer tid så blev yttligare vul, så var lite rännande.

Sen väl på insättningen gick det väldigt fort, dem dubbelkollade att våra uppgifter stämde med embryot. 2a ggr fick vi se den 4-celliga på en skärm, fantastiskt att den nu växt till ett barn!

Vid 1a upptiningen tappade embryot en cell...blev 3-cellig, kan hända men ska inte påverka så. Läst om flera där det gått bra.

Sen efteråt blev det lutinus...uch nästan der värsta. Bökigt & kladdigt.

Håller tummarna för er nu!!!

• Gweny

Du kan läsa i min blogg, tror det står mer utförligt där.

Bra din läkare planerar lite tuffare ifall det blir nytt äp! Många får ju göra det...och sen lyckas det.

Det krävs ju bara ett bra...så lär vara en tuffing i frysen om den delat sig och klarade frysas ner.

Går in i v.28 på söndag och slutar snart jobba. Jag kan fortfarande ibland inte fatta att det faktiskt lyckades och vi kommit såpass långt. Fantastiskt vi fick denna möjlighet. Vägen var väldigt tuff, så förstår hur det sliter på dig/er. Men ge inte upp!!

• Gweny

Jo är det värsta med nya försök...tar sån tid. Jag som gjorde långa varje gång med. Räknade ut att vi skulle hinna bara 2 försök per termin...

Men bra man hann börja innan nu April, när ensamstående får börja få med...blir nog mycket längre köer för dem som väntar på att börja.

Kul du hittade min blogg! Jag Har Aldrig haft nån innan, men var skönt skriva av sig. Dock skriver jag inte så mycket längre.

Tiden går väldigt fort nu och vi tog inte reda på kön. Så få överraskningar i livet ändå och blir mer spännande att ta reda på det själva sen vid förlossningen.

• Gweny
    engsan skrev 2016-03-11 17:18:36 följande:
    Min mage vände sig just ut och in! Mitt hjärta med! Min sambo har ju en pojke sedan tidigare som just fyllt 19 år! Han kom just hem och berättade att han ska bli pappa!
    Jag vet inte vart jag ska ta vägen! Jag trodde jag skulle kräkas samtidigt som jag försökte skärpa mig och visa att vi stöttar honom och finns här för honom! Det gör så ont i mitt hjärta på ett kluvet sätt och jag vet inte hur jag ska hantera min känslor!
    åh herregud!!! fy vad klyvet och vad ont det gör inombords att få reda på nära så, och i hans fall antar jag det inte var planerat heller.
    fått besked på vägen och man blir så avis och har svårt att ta till sig det. sambons syrra kom förra året och sa att hon var oplanerat gravid, med en idiot som dessutom inte var närvarande..då hade vi precis haft MA. fy det slet itu mig.. dock fick hon mf sen...
  • Gweny
    engsan skrev 2016-04-06 07:21:57 följande:

Slutade med provera förra veckan på onsdag , alltså en vecka sedan och fortfarande ingen mens???? Har haft lite ömma bröst några dagar men i övrigt inte ett tecken på att den skulle vara på gång! Suck, varför funkar det inte med tabletterna denna gång då?

Min kom sent efter jag slutade med mina. Vissa får inte ens en riktig blödning sa min bm. Ta kontakt med dem om du känner dig orolig. Jag hade mail till min bm, så fick snabba svar.
  • Gweny
    engsan skrev 2016-04-10 10:44:06 följande:

Det tog tid men mensen började tillslut på fredag, om än en mkt sparsam sådan! Känns lite konstigt då den inte är i närheten av den mens jag brukar få men förutsätter att allt är som det ska vara och startar med Letrozol idag. Dag 13 börjar jag med äl test och dag 14 ultraljud, sen får vi se hur det blir!

Tänker på dig och håller tummarna hårt!!

Har själv slutat jobba nu och går in i v.32 idag. Är så tacksam.
  • Gweny
    engsan skrev 2016-04-23 10:31:10 följande:

Frysåterföring blir nästa torsdag 28/4

Bara hoppas lillen klarar upptiningen!

Så spännande! Nu får vi verkligen hoppas det är en liten kämpe! .

Mina klarade sig bägge ggr vid upptiningen så! Men nervöst var det.

Ska tänka på er då.
Svar på tråden Pco och sköldkörteln