• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • engsan
    Gweny skrev 2015-02-11 20:36:09 följande:

Jo man vill ju själv få lyckas med! Fast vi får hoppas på vinterbarn nudå.

Japp vi får hålla tummar och tår för vinterbebis....vi får knuffa vagnen i snön och dricka varm choklad Vi. Åh bara det får lyckas Snart....
  • Theresan

Jag tyckte själv att det var svårt att glädjas åt andra, särskilt om jag visste att de inte försökt särskilt länge. Jag tycker att man får vara avundsjuk, livet är ju faktiskt inte rättvist.

Jag hoppas också att det blir några vinterbebisar i gruppen :)

• Gweny
    Idag började jag ta provera och på måndag blir det att börja spraya med suprecur. skönt att komma igång nu, hoppas det inte blir för mycket biverkningar.
  • Theresan
    Gweny skrev 2015-02-12 11:51:12 följande:
    Idag började jag ta provera och på måndag blir det att börja spraya med suprecur. skönt att komma igång nu, hoppas det inte blir för mycket biverkningar.
    Härligt att komma i gång, lycka till!
  • Gweny

Idag har jag börjat spraya! Skönt vara igång. Har fått ställa in medicinapp, för komma ihåg allt. har ju även provera, multivitamin och levaxin.

• engsan
    Gweny skrev 2015-02-16 12:55:59 följande:

Idag har jag börjat spraya! Skönt vara igång. Har fått ställa in medicinapp, för komma ihåg allt. har ju även provera, multivitamin och levaxin.

Härl7gt!

Själv sittar jag i väntrummet just nu och ska in och på vul och se om det blir nå mogna ägg denna månad..... drygt!!!
  • Theresan
    engsan skrev 2015-02-16 14:45:25 följande:
    Härl7gt!

Själv sittar jag i väntrummet just nu och ska in och på vul och se om det blir nå mogna ägg denna månad..... drygt!!!
    Åh, hur gick det?
  • engsan
    Theresan skrev 2015-02-16 16:44:34 följande:

Åh, hur gick det?

Jo det gick väl ok. Hade två blåsor på höger äggstock en på 17 mm och en på 22 Mm.

så vi vet ju inte vilken av dom som är aktuell om man säger så men borde ha äl under denna vecka hur som helst.

Vi pratade om ivf också. Hon tyckte att om det inte blir en graviditet före sommaren så borde vi sluta med detta och gå vidare med ivf. Vi ska prova pergo nu varannan månanad. Dvs april och juni som sista försök.

Hon sa åxå igen att vi inte får det finansierat här eller på kliniken i finland. Däremot kan vi söka i andra län efter kliniker som gör då vi inte har gemensamt Barn.

Men jag vet inte riktigt hur vi går vidare.

Kändes så sorgligt när hon sa att vi gör två försök till sen sluta. =(
  • Theresan
    engsan skrev 2015-02-16 17:47:19 följande:
    Jo det gick väl ok. Hade två blåsor på höger äggstock en på 17 mm och en på 22 Mm.

så vi vet ju inte vilken av dom som är aktuell om man säger så men borde ha äl under denna vecka hur som helst.

Vi pratade om ivf också. Hon tyckte att om det inte blir en graviditet före sommaren så borde vi sluta med detta och gå vidare med ivf. Vi ska prova pergo nu varannan månanad. Dvs april och juni som sista försök.

Hon sa åxå igen att vi inte får det finansierat här eller på kliniken i finland. Däremot kan vi söka i andra län efter kliniker som gör då vi inte har gemensamt Barn.

Men jag vet inte riktigt hur vi går vidare.

Kändes så sorgligt när hon sa att vi gör två försök till sen sluta. =(
    Då har ni ändå tre försök kvar, tänk att ni får ge järnet för att verkligen känna att ni har gjort allt i er makt. Och två blåsor är ju jättehärligt. Hoppas att sexandet går bra i veckan. :)
  • engsan
    Theresan skrev 2015-02-16 20:16:10 följande:

Då har ni ändå tre försök kvar, tänk att ni får ge järnet för att verkligen känna att ni har gjort allt i er makt. Och två blåsor är ju jättehärligt. Hoppas att sexandet går bra i veckan. :)

Jo fast två blåsor ger mig inte mer hopp. Har oftast haft två st.

Men vi håller tummar att vi får lyckas innam sommarn så får vi ta ställning då till ivf. Ska maila runt till olika kliniker och kolla vad som gäller.
Svar på tråden Pco och sköldkörteln