• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • Gweny
    Theresan skrev 2015-02-05 11:52:45 följande:

I morgon blir det v. 20 till och med. Där jag bor blir alla erbjudna kub, vi såg det främst som ett extra ultraljud. Så vi tackade ja.

oj halvvägs redan, tickar på.   ska ni ta reda på kön? 

jag skulle också göra kub  ifall vi blir erbjudna, men tror det är åldersgräns här och är "bara" 33 år. Tror det är från 35.
  • engsan
    Gweny skrev 2015-02-05 21:52:26 följande:

oj halvvägs redan, tickar på.   ska ni ta reda på kön? 

jag skulle också göra kub  ifall vi blir erbjudna, men tror det är åldersgräns här och är "bara" 33 år. Tror det är från 35.

Då är vi lika "gamla" gweny =) tror det är 35 här också.

Jag undrar det samma Theresan, kollar ni kön?
  • Theresan

Vi ska inte ta reda på könet, det vill vi ha som en överraskning. Tills vi inte vet köper vi neutrala kläder, inte för att vi är så petiga med färger, men det blir inga klänningar iaf. :)

• Gweny
    Theresan skrev 2015-02-06 08:59:19 följande:

Vi ska inte ta reda på könet, det vill vi ha som en överraskning. Tills vi inte vet köper vi neutrala kläder, inte för att vi är så petiga med färger, men det blir inga klänningar iaf. :)

Jag har alltid tänkt likadant, så få överraskningar i livet och lite mer spännande att inte veta.   
  • engsan

Vi ville inte heller veta när jag väntade flickan. Och alla trodde att det skulle bli en pojke. Barnmorskan sa åxå att det är nog en pojke om man ska vara lite skrockfull, hon menade på att jag hade typisk "pojk" mage och hjärtljuden var åxå som pojkars.... haha och så blev det tvärt om. Världens finaste tjej ?

Jag gissar ni får en söt liten flicka ni åxå! =)

om jag nu nån gång får ett till barn så vet jag inte hur jag skulle göra, jag kanske skulle kolla kön Denna gång. Men mest av den anledningen att jag sparat flickans alla fina små kläder och dom ligger väl undanpackade i en långskrubb som säkert tar typ ett år att städa upp för att kunna få fram dom. Skulle vi vänta en pojke så tror jag dom kläderna får ligga kvar där....

• Theresan

Både jag och min man tänker att det är en pojke, utan att tänka på det säger vi "han" när vi pratar om bebisen. De flesta andra tror dock på flicka. Ska bli spännande att se.

Jag blir naturligtvis superglad för vilket som. :)

• engsan
    Theresan skrev 2015-02-06 20:08:04 följande:

Både jag och min man tänker att det är en pojke, utan att tänka på det säger vi "han" när vi pratar om bebisen. De flesta andra tror dock på flicka. Ska bli spännande att se.

Jag blir naturligtvis superglad för vilket som. :)

Så klart ni blir =) det har ju absolut ingen betydelse vad det blir för kön. Bara han eller hon är frisk! =)

Men lite roligt att gissa! ????
  • Gweny

Jo man blir glad oavsett kön. Men kul gissa och fundera lite.

• engsan

Jaha då har man tagit första pergotabletten

(i kur typ 178 känns det som).

Så om en vecka på måndag blir det nytt VUL!

Jiippii! (Läs SUCK)

I morgon börjar jag kämpa med vikten igen!

Ser fram mot att höra om ditt ultraljud theresan!

• Gweny
    engsan skrev 2015-02-08 10:40:23 följande:

Jaha då har man tagit första pergotabletten

(i kur typ 178 känns det som).

Så om en vecka på måndag blir det nytt VUL!

Jiippii! (Läs SUCK)

I morgon börjar jag kämpa med vikten igen!

Ser fram mot att höra om ditt ultraljud theresan!

Då kan vi kämpa ihop med vikten! Har gått ner 4,2kg än så länge.

Lycka till med nya kuren! På torsdag börjar jag med provera(tabletter) i 10 dgr. 5 dagar in börjar jag att spraya! Nervöst och undrar hur man ska må!
Svar på tråden Pco och sköldkörteln