• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Miaomiao

Lectin: skönt att läkarbesöket är avklarat och att du har en plan. Förstår att du känner dig nere efter att din man har börjat tveka. Dock så är det väl ganska naturligt att tveka lite då och då - ni har ju redan två barn och allt är bra. Det kommer nog att gå över ska du se :)

• Shrew

Mensen kom efter jag att skrivit mitt inlägg... Tar nu en liten paus från försökande, vi kommer att vara hos släkten vid nästa äl och då lär det inte bli något mys. Känns nästan skönt att inte ens vänta och hoppas på något nästa månad! På måndag ska jag ta blodprover för att se om det är något fel på mina hormonnivåer, att få svar dröjer säkert till nästa år. 

Lectin: Hoppas att din man ändrar sig under julen när ni har tid att prata och umgås med varandra!

• VeronikaK
    Lectin skrev 2014-12-12 12:46:40 följande:

Känner mig nere idag... mannen börjar tvivla och vill kanske inte ha en trea trots allt. Känner att vi behöver sätta oss i lugn och ro och prata igenom det här innan jag börjar knapra tabletter. Han antydde att han tycker att jag övertalat honom redan förra diskussionen i våras och jag tyckte verkligen att jag tassade försiktigt för att få med honom på tåget... Enligt mig svängde han själv utan övertalning när jag hade gått över tiden och vi hann bli nervösa för att det kanske hade råååkat bli en trea. Men kanske missuppfattade jag honom då... Vi får se var det här landar.

Förstår hur du känner. Här har mannen också tvekat mycket. Jag också för den delen, men mest pga hans tvekan. Han kanske bara behöver få säga sitt och sätta ord på det som är hans tvekan? Försök att lyssna på det och bekräfta innan du går över till övertalning, skulle jag säga. Jag tror precis som andra redan sagt, att det är vanligt med tvivel udner resans gång.

Hoppas att det går bra och att han vänder tillbaks när ni får mer tid att prata. 
  • mammave

Shrew: tråkigt

Lectin: jag kan oxå tvivla stundtals, men oftast inte. Hoppas det bara är just nu ett litet tag han tvivlar

• Lectin

Shrew: Nej så trist!

Tack hörrni! Jag vill inte alls övertala honom. Jag vill inte köra över honom. Jag vill att han också ska längta och vilja... Men jag har full förståelse för hans tvekan och känner själv samma sak ibland. Det blir bra att försöka prata igenom nu när tempot i livet går ner en aning över helgerna. Vi har planerat in ovanligt mycket hemmatid i år och behöver vila mer än väl båda två. Mitt i vardagsstressen, som alltid trycker på extra hårt i december, kan det ibland kännas övermäktigt att tänka på huruvida man alls hade orkat det hela med en tredje älskling att ta hand om.

Jag kommer å andra sidan på mig själv ibland med att tänka på trean som en sista möjlighet till långledigt från jobbet... Och så ska det ju heller inte vara.

• Janna84
    Lectin skrev 2014-12-12 12:46:40 följande:

Känner mig nere idag... mannen börjar tvivla och vill kanske inte ha en trea trots allt. Känner att vi behöver sätta oss i lugn och ro och prata igenom det här innan jag börjar knapra tabletter. Han antydde att han tycker att jag övertalat honom redan förra diskussionen i våras och jag tyckte verkligen att jag tassade försiktigt för att få med honom på tåget... Enligt mig svängde han själv utan övertalning när jag hade gått över tiden och vi hann bli nervösa för att det kanske hade råååkat bli en trea. Men kanske missuppfattade jag honom då... Vi får se var det här landar.

Vi har också tvekat i perioder men nu är båda väldigt sugna på en trea. Jag hoppas att ni båda kommer längta lika mycket inom kort. Stor kram!
    Shrew skrev 2014-12-12 13:46:34 följande:

Mensen kom efter jag att skrivit mitt inlägg... Tar nu en liten paus från försökande, vi kommer att vara hos släkten vid nästa äl och då lär det inte bli något mys. Känns nästan skönt att inte ens vänta och hoppas på något nästa månad! På måndag ska jag ta blodprover för att se om det är något fel på mina hormonnivåer, att få svar dröjer säkert till nästa år. 

Lectin: Hoppas att din man ändrar sig under julen när ni har tid att prata och umgås med varandra!

Nej, vad tråkigt :( Jag hoppas att ni får en lugn och stressfri jul och att det tar sig snabbt 2015.
  • Janna84

Idag var jag på arbetsintervju och det gick toppen! Det var en avslappnad stämning och fantastiskt trevliga personer. Mina referenspersoner har redan blivit kontaktade och en av dem tror att jag kan räkna hem det här. Jag är väldigt nöjd med min insats oavsett hur det går, jag hade inte kunnat prestera bättre. Deras målsättning är att lämna besked redan nästa vecka så det blir förhoppningsvis en tidig julklapp

• Minxy
    Janna84 skrev 2014-12-12 20:01:04 följande:

Idag var jag på arbetsintervju och det gick toppen! smile1.gif Det var en avslappnad stämning och fantastiskt trevliga personer. Mina referenspersoner har redan blivit kontaktade och en av dem tror att jag kan räkna hem det här. Jag är väldigt nöjd med min insats oavsett hur det går, jag hade inte kunnat prestera bättre. Deras målsättning är att lämna besked redan nästa vecka så det blir förhoppningsvis en tidig julklapp smile1.gif

Underbart! :)
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea