• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Hej på er! Här händer det grejer minsann!

Grattis mangoo och Minxy!!!

Kram janna! Håller med mammave, gnäll på bara! Vi finns här och gnäller i vår tur när vi har behov av det...

Åh nej så synd Miaomiao! Hoppas kroppen återgår till normal cykel fort så det kan ta sig igen kram!

• Lectin
    Lectin skrev 2014-11-28 14:55:05 följande:

...På bebisgörarfronten händer som vanligt inget här. Väääääntar på äl och den borde komma helgen om två veckor om min "vanliga" cykel på 43-44 dagar gäller. Med min tur kommer den redan nästa vecka för då är jag bortrest utan maken...

Jaa... gissa vad min kropp pysslade med i slutet av förra veckan då? Jo gav mig äl-känningar så det stod härliga till! Just när jag var bortrest från arla morgon på onsdagen till sena natten på fredagen... Nå vi gjorde vårt bästa före resan men när jag kom hem var vi båda heeeelt slut så det vart väl lite sisådär med barngörarverkstad i helgen måste jag erkänna. Typiskt. Kroppen fortsätter vara outgrundlig. Och varken tempat eller äl-testat har jag gjort heller. Idag har jag dessutom små blodstrimmor i flytningarna... skumt på alla sätt och vis... Nåja analysperioden är officiellt igång även hos Lectin.

På torsdag har jag dessutom tid på fertilitetskliniken så då lär jag få veta om jag haft äl eller inte även om de inte kan säga exakt när.
  • Janna84

Åh, spännande Lectin! Både beträffande eventuell ÄL/bebis men även besöket på fertilitetskliniken. Lova att du rapporterar vad som händer.

• Miaomiao

Lectin, kul att se dig, håller tummarna för dig!

Mammave: underbart att du blev gravid så snabbt! När du säger "första mensen efter mf" menar du själva mf, eller fick du en mens efter mf? Mina läkare rekommenderar nämligen att vänta in nästa mens, och jag är skeptisk :)

Mina blödningar verkar nu börja lugna ner sig - idag blöder jag väldigt lite och brunt, så det håller väl på att läka. Imorgon ska jag till sjukhuset på återbesök - hoppas verkligen att få beskedet att allt har nu kommit ut och jag slipper skrapning :-/

Äter folsyra och vitaminer. Funderar på att börja äta rosenrot nu, det är väl bra fram till äl?

• VeronikaK

Jag håller som sagt tummarna för er alla! Vem vet vad jultomten har med sig i säcken? :D

Jag har förvånat mig själv genom att inte vara sugen på att testa äl eller planera så mycket den här månaden. Jag har iofs inte haft så tydliga äl-symptom heller, och då är det kanske lättare att vara cool. Känns bra faktiskt, trots att jag såklart fortfarande tänker på den där med åldern. Blir det så blir det. Känns fortfarande helt abstrakt att ens tänka på det...

• Miaomiao

Hej tjejer, nu har jag varit på återbesöket, allt såg bra ut, och läkaren bekräftade att man inte behöver vänta ut nästa mens för att bli gravid igen. Jag känner mig lättad och väntar nu på äl som borde dyka upp om en vecka, ska absolut testa!

• Minxy
    Miaomiao skrev 2014-12-09 14:43:17 följande:

Hej tjejer, nu har jag varit på återbesöket, allt såg bra ut, och läkaren bekräftade att man inte behöver vänta ut nästa mens för att bli gravid igen. Jag känner mig lättad och väntar nu på äl som borde dyka upp om en vecka, ska absolut testa!

Härligt, kör hårt! :)
  • Janna84
    Miaomiao skrev 2014-12-09 14:43:17 följande:

Toppen! Men tänk på att hcg kan ge utslag på ÄL-test (om alla test blir positiva så vet du varför). Kör hårt!
  • mammave

Miaomiao: kör på Jag menade inte själva mf, utan mensen som kom en månad efter det

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea