• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy

Jag minns inte om jag berättat det här, men jag åt Bisolvon den här månaden när det tog sig. Vet inte alls om det hjälpte, men tänkte iaf att jag skulle nämna det :)

• Lectin

Fort var det gjort.inga tecken på att jag haft eller ska ha äl. Nu blir det tablettrace:

Provera för att framkalla mens (men inte än eftersom de stänger för jul och nyår) sedan

Pergotime för att få äl och dessutom

Metformin för att gå ner i vikt och kanske ägglossa själv...

Och så ultraljudskoll när äl kan tänkas närma sig. Späckat schema!

• Minxy
    Lectin skrev 2014-12-11 12:01:43 följande:

Fort var det gjort.inga tecken på att jag haft eller ska ha äl. Nu blir det tablettrace:

Provera för att framkalla mens (men inte än eftersom de stänger för jul och nyår) sedan

Pergotime för att få äl och dessutom

Metformin för att gå ner i vikt och kanske ägglossa själv...

Och så ultraljudskoll när äl kan tänkas närma sig. Späckat schema! smile1.gif

Toppen! :)
  • Micka!

Hoppas det tar sig på första ägglossningen Lectin, ibland är tabletter väldigt bra !!!!

• Shrew

BIM + 2, ingen mens och negativ test imorse och på BIM -1. :(
    Undrar vad min kropp håller på med?! På vul för 16 dagar sedan såg läkaren att jag skulle ha ägglossning så det vore väl logiskt att antingen få mens eller plus?! 

• Lectin
    Shrew skrev 2014-12-12 09:57:22 följande:

BIM + 2, ingen mens och negativ test imorse och på BIM -1. :(
    Undrar vad min kropp håller på med?! På vul för 16 dagar sedan såg läkaren att jag skulle ha ägglossning så det vore väl logiskt att antingen få mens eller plus?! 

Skumt... Förstår frustrationen... Håller tummarna för att du plussar om ett par dagar. Om ägglossning var på g för 16 dagar sedan kan det ju ändå ha tagit ytterligare någon/några dagar innan ägget släppte. Gjorde du något äl-test eller hade några känningar?
  • Lectin

Känner mig nere idag... mannen börjar tvivla och vill kanske inte ha en trea trots allt. Känner att vi behöver sätta oss i lugn och ro och prata igenom det här innan jag börjar knapra tabletter. Han antydde att han tycker att jag övertalat honom redan förra diskussionen i våras och jag tyckte verkligen att jag tassade försiktigt för att få med honom på tåget... Enligt mig svängde han själv utan övertalning när jag hade gått över tiden och vi hann bli nervösa för att det kanske hade råååkat bli en trea. Men kanske missuppfattade jag honom då... Vi får se var det här landar.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea