• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • mammave

Hur går det, Veronika :( Kram

Här blev visst bebislängtan ännu större när jag tog uppehåll och jag längtar till efter nästa mens då man kan försöka igen. ÄL har nog passerat vid det här laget iaf och inget oskyddat sex här så inga chanser att vara gravid nu iaf. Har läst ngnstans att genomsnittsförsöken är sju ggr så nästa gång blir det genomsnittsförsöket för vår del :P Sist när det tog tid tog det sig på försök 9 så jag har några milstolpar som jag liksom räknar ner till känns det som (kommer nog misströsta rejält om det inte tar sig iaf gång tio då). Men ngn gång borde ju vara vår tur om vi fortfarande kan bli gravida, det vet man ju aldrig. Svamlar lite, men det är nog för att få ordning på mina egna tankar.

Lia: måste bara fråga vad skillnaden är på att försöka riktigt seriöst eller som ni gör nu? Lite nyfiken bara vad det innebär. Jag tänker nog lite som så att så länge man inte skyddar sig så försöker man. Eller skyddar ni er nu och väntar till sommaren?

• Micka!

VeronikaK: usch... nej..vad jobbigt! Hemskt när man gått över v. 12, för då är de värsta veckorna över! Har själv ett sent missfall i bagaget. ..i v. 19, hade till o med köpt vagn då, men sen blev min dotter till, men det tog 10 månader! Sköt om dig och känn efter vad ni vill, och kör på det!!

Har följt tråden lite då och då, och hållt tummarna åt er! Hoppas det blir många januaribebisar

Är själv i v. 22 nu, väntar en liten flicka! Men nojar om det mesta, känns som att ju äldre man blir, så oroar man sig mer!

Först oroar jag mig för att inte bli gravid, sen för att få behålla, först har man v. 12 som mål, sedan rul, sedan . v.24....inte lätt inte!!!! Känns som man inbillar sig det mesta, när man får symtom...har jätte vattniga flytningar. ..och då får jag för mig att tänk om det är fostervatten. ....! Så drygt...att hjärnan är så tokig...på mig själv!

I alla fall...följer er och håller tummarna åt er!!

• Lia_78

Hej på er alla. Är inne och läser då och då och försöker inte analysera min kropp och alla hormoner. Försöker låta bli och kolla mens appen hela tiden ;)

Mammave: Då vi inte bor ihop och har några mil imellan oss. (Bara 4mil) Jobbar oregelbundna tider och jag har inget körkort än så är det svårt att pricka in rätt tid i månaden.

Det seriösa försöket grundar sig på att vi ska flytta ihop i höst och då lättare att få till det.

Hoppas ni alla får en mysig påsk helg med massa mat och godis.

• VeronikaK
    mammave skrev 2015-03-29 15:17:55 följande:

Hur går det, Veronika :( Kram

Här blev visst bebislängtan ännu större när jag tog uppehåll och jag längtar till efter nästa mens då man kan försöka igen. ÄL har nog passerat vid det här laget iaf och inget oskyddat sex här så inga chanser att vara gravid nu iaf. Har läst ngnstans att genomsnittsförsöken är sju ggr så nästa gång blir det genomsnittsförsöket för vår del :P Sist när det tog tid tog det sig på försök 9 så jag har några milstolpar som jag liksom räknar ner till känns det som (kommer nog misströsta rejält om det inte tar sig iaf gång tio då). Men ngn gång borde ju vara vår tur om vi fortfarande kan bli gravida, det vet man ju aldrig. Svamlar lite, men det är nog för att få ordning på mina egna tankar.

Lia: måste bara fråga vad skillnaden är på att försöka riktigt seriöst eller som ni gör nu? Lite nyfiken bara vad det innebär. Jag tänker nog lite som så att så länge man inte skyddar sig så försöker man. Eller skyddar ni er nu och väntar till sommaren?

Nu är det snart en vecka sedan missfallet. Jag blöder ff ganska mycket och har ingen aning om hur länge det kommer att vara så. Flera veckor kan det fortsätta tydligen. Är trött och orkeslös och framför allt har jag ångest över att jag inte kommer att få fler chanser. Är ju 39 år nu och jag har adlig blivit gravid särskilt snabbt ens när jag var yngre. Känns deppigt...
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-04-02 12:07:40 följande:

Nu är det snart en vecka sedan missfallet. Jag blöder ff ganska mycket och har ingen aning om hur länge det kommer att vara så. Flera veckor kan det fortsätta tydligen. Är trött och orkeslös och framför allt har jag ångest över att jag inte kommer att få fler chanser. Är ju 39 år nu och jag har adlig blivit gravid särskilt snabbt ens när jag var yngre. Känns deppigt...

Usch så tungt. Stackare.
  • längtar14

Plussade igår morse och maken fick en fin påskpresent känner mig orolig och nervös då vi fick ma i maj.

Dock så känner jag av den här graviditeten, det gjorde jag inte sist, så jag hoppas att det är positivt.

• längtar14
    VeronikaK skrev 2015-03-27 17:49:13 följande:

Hej tjejer. Har fortsatt att följa tråden och hållit tummarna, kanske att jag någonstans kände på mig att jag skulle komma tillbaka. Fick missfall i dag, i v.14. Var inte beredd på det och hade precis berättat på jobbet. Skulle ha berättat för barnen i helgen men nu gör vi inte det, ingen ide att skapa drama runt något. Vet ju inte om det blir någon nästa gång för mig heller, med tanke på min ålder. Känns så konstigt att behöva ställa om så pass sent... Men håller tummarna för er!

Beklagar missfallet måste vara otroligt tufft när man har passerat 12 v o tror att man är "safe"

Kramar om??
  • VeronikaK
    längtar14 skrev 2015-04-03 15:49:28 följande:

Plussade igår morse och maken fick en fin påskpresent känner mig orolig och nervös då vi fick ma i maj.

Dock så känner jag av den här graviditeten, det gjorde jag inte sist, så jag hoppas att det är positivt.

Grattis!!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea