• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Iskristall

Limegrön: Jo det kan vara struligt med äl-test. Av egen erfarenhet kan jag säga att de inte alltid behöver vara exakt lika starka eller starkare. Man kan ju missa höjningen, alltså när man testar kan ju höjningen precis, precis varit eller är på väg att precis, precis vara. Vilket gör att lh hormonet som testet läser av antingen är påväg upp eller är påväg ner. Om du förstår hur jag menar. Att avhjälpa detta brukar vissa testa 2 gånger om dagen. Alternativt kan man köpa clearblue testen som visar gubbar och bara ta ett av dessa test när man tror sig vara så nära positivt med de billiga testen för att dubbelkolla. Så blir det inte lika dyrt som att bara använda sig av clearblue testen. Men man får bättre svart på vitt svar

Hoppas jag kunde hjälpa nånting!?

• limegrön
    Iskristall skrev 2014-09-17 17:25:36 följande:

Limegrön: Jo det kan vara struligt med äl-test. Av egen erfarenhet kan jag säga att de inte alltid behöver vara exakt lika starka eller starkare. Man kan ju missa höjningen, alltså när man testar kan ju höjningen precis, precis varit eller är på väg att precis, precis vara. Vilket gör att lh hormonet som testet läser av antingen är påväg upp eller är påväg ner. Om du förstår hur jag menar. Att avhjälpa detta brukar vissa testa 2 gånger om dagen. Alternativt kan man köpa clearblue testen som visar gubbar och bara ta ett av dessa test när man tror sig vara så nära positivt med de billiga testen för att dubbelkolla. Så blir det inte lika dyrt som att bara använda sig av clearblue testen. Men man får bättre svart på vitt svar

Hoppas jag kunde hjälpa nånting!?

Tack iskristall, nu blev jag lite klokare iaf. Men ska man fortsätta så här kommer man ju bli ruinerad.. inte nog med att det är dyrt att HA barn, det är dyrt att försöka GÖRA barn oxå. Haha..

Jag kanske har stirrat mig blind på färgen på strecken då.. känner ju på min kropp att det är äl redan nu även om "strecken inte är lika röda".. skit oxå.. då är det kört denna mån oxå, vad trött jag blir.
  • Lectin

Ge inte upp än limegrön! Mys på så gott ni orkar när gubben kommer hem! Det finns ju en chans att din värk också är "inför äl"-värk och att ägget inte släppt än.

• Flisan35

Bim idag. Avvaktar till lördag innan jag rör en fena:/ känns fortfarande som att mensen har kommit varje gång jag går på toa.

• Fridolina83

Hej,

Här hoppar jag gärna in! Är 31 år och har 2 barn som är 7år & 1år(7åringen har jag sen tidigare med en annan man) nu vill vi, min sambo o jag försöka få till en liten till. Har liksom inte fått nog riktigt än! :) han har förresten oxå ett barn sen en tidigare relation så vi försöker alltså skaffa oss ett 2a gemensamt barn, det blir vårt 3:e i ordningen och familjens 4:e barn. Detta slog mig igår ;) snurrigt värre! Men vad vi längtar!

Har inte heller den minsta minne av när jag hade min senaste mens... om jag alls hade nån i augusti. . Eller om det var juli.. hoppas ju nu såklart på det sistnämnda sen vi bestämde oss för att köra men den dyker väl upp som ett brev på posten i dagarna nu bara för det. . Mensen alltså. Hoppas inte. Kan läsa in en massa små symtom men vill inte hoppas för mycket då det var svårt att få till både 1an o 2 an.

Hur går det för er alla?

• Oväsen
    Flisan35 skrev 2014-09-18 12:59:52 följande:

Bim idag. Avvaktar till lördag innan jag rör en fena:/ känns fortfarande som att mensen har kommit varje gång jag går på toa.

Håller tummarna och hoppas på att mensen håller sig borta!
  • Iskristall

Jag väntar på äl...hoppas den inte dröjer alltför länge bara. Fast jag har drabbats av förkylning, hoppas inte det blir sämre så att myset inte blir lidande i äl tider.

Välkommen Fridolina83! :)

• Iskristall

Limegrön: Nu fick jag som vi pratat om. Två röda streck på billiga tester, men dock kontrollstrecket lite, lite rödare. Men tog ett clearblue och fick en glad gubbe. Så teststrecket måste inte alltid bli rödare än kontrollstrecket.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea