• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • limegrön

Jahha?!?!???! Snopen igen, fick mensen 4 dgr tidigare denna gång.. va trött jag blir..

• Miaomiao
    limegrön skrev 2014-10-02 13:15:57 följande:

Jahha?!?!???! Snopen igen, fick mensen 4 dgr tidigare denna gång.. va trött jag blir..

Förstår dig verkligen. Var i samma situation nyss då mensen kom 2 dgr tidigare. Å andra sidan är det bättre så än att det kommer några dagar sent. 

Själv har jag äl om 4 dagar enl kalendern. Ska börja testa med äl-stickor från imorgon. 
  • Lectin

limegrön: Nämen?! Trist!

Miaomiao: Jag ska också plocka fram äl-stickorna i helgen även om äl inte borde vara förrän i mitten på nästa vecka.Oskyldig Men jag bunkrade ju stickor från billiga tester så jag kan unna mig att testa lite extra, testoman som jag är. Skrattande

• Lectin

Hur går det för dig Iskristall? Har inte du bim typ nu? Eller är jag helt snurrig som vanligt?

• Iskristall

Lectin: Jo du har rätt. BIM var idag men jag fick mens igår. Så det är bara nya tag som gäller.

Hur går det för dig? Nån äl i sikte?

• Lectin

Asch då! Bryt ihop och ladda om. Jag tänker köpa pepparkakor och brieost i veckan för när det är advent och säsong på riktigt tänker jag vara gravid och inte få äta sånt!

Ingen äl i sikte här. Kan tänka mig att den kan anas imorgon eller tisdag men det vet jag ju egentligen inget om. Bara att fortsätta vänta... Tempen fortsätter skutta och med min långa cykel på det så verkar ff få spunk!

• Lectin

Har ju glömt tala om den lilla pikanta detaljen att vi testar ett nytt glidmedel den här rundan. Med mina sköra slemhinno behövs en klick och jag har inte funderat närmare på det men många glidmedel är ju spermiedödande och det blir ju inte så lyckat! Men nu har vi hittat ett som ska vara helt ok att använda i bebisverkstaden.

• Iskristall

Lycka till med nya glidmedlet Lectin! Har också köpt sånt, men bara använt det en gång dock!

• Miaomiao

hej tjejer! Igår fick jag pos ÄL-test. Idag neg. Detta betyder att jag borde har ÄL idag, eller hur? Hur som helst så har vi myst varje dag de senaste tre dagarna och borde få till det ikväll också. Sedan är jag med i "att-leta-symtom-leken" :)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea