• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Sockiplast

Hej alla! Läget?
    Jag har bim på torsdag om jag har samma cykel som i hela mitt menstrutiva liv och har 30 dagars cykel. Men sist var det ju 47 (!) dagar mellan så det vettefan. Känner inte ett smack! Har ett gravtest kvar så jag tar det på torsdag. Men känslan är att jag inte är gravid, brukar kännas :(

• Lilla My o co

Håller tummarna miaomiao!!! :)

Sockiplast: jag håller tårna för dig... :)

Själv har jag haft en gråthelg.. Ni vet, när man gråter om cancer-reklam, söta kattungar på youtube osv... Så brukar jag känna vid äl... Så nu hoppas jag att min kropp är på g igen efter sprutan.ö.ä hoppas på mens om tio dar så jag kan sätta fokus på nästa äl :D

Kram alla

• Lectin
    Miaomiao skrev 2014-10-07 07:30:39 följande:

Lectin, när har du äl/bim?

Det vet jag aldrig säkert men baserat på de senaste cyklerna borde det vara är mot helgen... Inga känningar än och inga äl-flytningar så vete busen... jag ska resa hemifrån på torsdag och komma hem på lördag så i och för sig är det bara bra om den dröjer till typ söndag, måndag.

Håller tummar för sockiplast och lilla my o co också!
  • Lectin

Näää nu måste jag skriva ner mina dagräkningar för att se om jag tänker rätt. De senaste cyklerna har varit 43-44 dagar långa. Äl-flytningar och värk pekar på äl ca 14-15 dagar dessförinnan. Idag är jag på dag 28 och har alltså 15-16 dagar kvar till bim. Enligt tidigare cyklerna borde jag alltså ha äl nu typ idag plus minus ett par dagar, eller hur? Men ännu ingen värk och inga äl-flytningar eller stegring på äl-test. Allt tyder alltså på ÄNNU längre cykel denna gången! Suck...

• Kastrull

Jag har plussat!!!!!!! Trodde det skulle ta tid, 37 år, enligt allt man läser så är det ju nästan omöjligt att bli gravid efter 35. Men nänä, det tog sig! Hållet tummarna för pyret i magen och alla er härinne. Fler plus till folket!

• Sockiplast

Grattis Kastrull!! Vad roligt! :)

Lectin: Jag gick efter fls kalender, inte säker att det stämmer. Brukar inte känna av ägglossning nåt vidare så jag vet inte. Hade lite lite flytning dagarna efter det jag gissade var äl. Har inte använt äl-stickor, alltså aldrig använt det. Blev ju lätt gravid de förra gångerna så har inte behövt... men får nog sätta mig in i det där känns det som eftersom allt börjar strula nu vid 35...

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea