• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Flisan35

Bim+2 idag. Ingen mens och negativt cb. Mensvärk som kommer och går och humöret från hell:/ Det är statusen här hemma iaf.

Hur går det för er andra?

• Iskristall

Jag förväntade mig temphöjning idag då jag fick positivt äl-test i torsdags...men det vart ingen temphöjning...så nu är jag rädd att det positiva äl-testet var falskt :-/

Hoppas ingen mens kommer Flisan35

• limegrön
    Lectin skrev 2014-09-18 12:52:00 följande:
    Ge inte upp än limegrön! Mys på så gott ni orkar när gubben kommer hem! Det finns ju en chans att din värk också är "inför äl"-värk och att ägget inte släppt än.

Jag hoppas verkligen du har rätt. Isf kan vi ha "hunnit" få till det. Äl-testet var som "rödast" i onsdags morse och vi fick inte till det förrän natten till fredag. Sambon blev rätt snopen när jag kastade mig över honom när han knappt hunnit inanför dörren torsdags natt, haha.. jaja vi får vänta och se..
  • limegrön
    Iskristall skrev 2014-09-20 10:33:26 följande:
    Jag förväntade mig temphöjning idag då jag fick positivt äl-test i torsdags...men det vart ingen temphöjning...så nu är jag rädd att det positiva äl-testet var falskt :-/ Hoppas ingen mens kommer Flisan35

Har du haft någon mer symtom på äl då? Som värk el så? Vilken dag hade du det isf?
  • Iskristall
    limegrön skrev 2014-09-20 12:43:34 följande:

Har du haft någon mer symtom på äl då? Som värk el så? Vilken dag hade du det isf?

Jag har aldrig äl-värk så det är inget jag kan gå på. Men äl-flytningar, livmodertapp och äl-test visar ju på äl. Annars kan jag bara veta i efterhand om jag haft äl då jag får tempökning samt ömmande bröstvårtor. Så jag antar att vi bara får vänta och se hekt enkelt.
  • Lectin

Miaomiao: håller tummarna för att inga symtom betyder att ingen mens är på gång!

Iskristall: 43-44 dagar ungefär... Skumt med din äl men det låter ju som att du haft. Kanske hade du en extra dag mellan lh-topp och äl den här gången?

Limegrön: skrattar gott åt bilden av din överrumplade man!

• Iskristall

Idag fick jag tempökning. Så äl borde varit i går med som du säger Lectin en extra dag mellan lh-topp och äl.

Lectin hoppas du inte behöver vänta alltför länge den här gången!

• Lectin

Härligt med bekräftande tempökning iskristall! Jag är glad att jag överhuvudtaget HAR en regelbunden cykel! Visst är det trist att vänta men nu vet jag ju att det faktiskt är en äl i cykeln.

• Sockiplast

Hej alla! Hur har ni det? Är inte här inne så ofta, livet ni vet, full rulle. Har bestämt mig för att denna månad bara köra på chansning, alltså inte ägglossningtest eller så. Min mens strulade ju till sig förra månaden så jag har noll koll, men om den gör som alltid annars så är jag fertil från idag några dagar fram över enligt familjelivs räknare, men kan ju lika väl vara långt kvar till äl. Så vi får väl hoppas.

Nyss plockade jag med bebiskläder förresten, kändes som hela livmodern hoppade till! :) Anledningen till att jag rotat upp bebiskläder är att jag ska ge bort endel. Jobbar på ett ställe där vi har en del hjälpsökande och nu kom en familj, höggravida och har noll saker (och pengar). Har också fixat fram en vagn jag ska hämta idag, postade en förfrågan på facebook och vips ville flera ge grejer, fantastiskt! Ger hopp för mänskligheten :)

• Lectin

Sockiplast: Åh så fint att så många vill hjälpa! Och jag förstår att det skuttar lite i livmodern! Håller tummarna för att era chansningar funkar.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea