• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Fsake
    Lectin skrev 2015-10-10 14:08:44 följande:

Hallå i tråden!

Jag märker att jag har vääääldigt svårt att tro på och acceptera att det äntligen faktiskt kanske skulle vara något på gång här. Jämfört med tidigare graviditeterna då jag genast när jag plussat kastade mig in i glädje och framtid så håller jag emot enormt den här gången. De senaste typ 18 månaderna har min identitet här varit en tant som försöööööker få en trea. Nu ska jag plötsligt byta till stämpeln gravid. MEN jag har inte fått någon blödning, hugg och kramper i tjejmagen håller i sig och brösten sväller och ömmar. Så sakteliga landar jag i att det kanske rent av är vår tur nu. Jag har vågat boka tid för ultraljud i v8 (2 november) och börjat fundera på vilken bm jag ska välja. Jag bävar för illamående och funderar över vilket småsnacks som kommer fungera den här gången. Och jag börjar höra ett litet svagt jubel inombords.

Jag kommer fortsätta följa er och titta in här då och då även om det inte blir lika regelbundet som hittills. Ingen blir gladare än jag om tråden lever vidare och kan vara ett stöd för fler både i valet och funderingar kring OM det ska bli en trea och i kampen för plusset. Kram och enormt stort tack för det stöd och den tröst alla i tråden varit för mig.

Håller alla tummar för sig att allt går bra! Det är verkligen din tur

Jag hoppas att oktober är vår andras månad. Mitt sjätte försök nu vilket känns som en evighet.. Jag har inte tempat eller tagit ältester denna månad utan bara kört på kring äl när maken varit hemma. Lite jobbigt när han är iväg just kring äl!

Bim i helgen tror jag.
  • Fia14

Xxy: oj, längtar efter tvillingar, du vill verkligen ha en utmaning ????

Själv är det en av de saker jag är nervös för... jag skulle verkligen inte klara det. Samtidigt är jag orolig för att det inte blir något barn alls... eller att det blir ett som inte är friskt ???? Fast jag är ju inte ens gravid så jag borde ju inte gå runt och fokusera på såna...

Har en bekant som skulle ge bort alla sina gravidkläder i helgen, hon undrade vilka som ville ha... Hade velat svara ja men det vore ju helt sjukt.

• Fia14

förresten hade jag lagt in lite smileys och sånt i texten, men det blev visst bara en massa frågetecken...

• VeronikaK

Jag ska träffa en kompis ikväll och skulle gärna vilja dricka lite vin. Är i princip säker på att det inte är ngt på g eftersom jag har PMS som vanligt, men det går ju inte helt att utesluta.

Köpte en "testa-tidigt-test" från RFSU på vägen till jobbet i morse, men det är hela 5 dagar kvar tills mensen är beräknad (RFSU-testet kan man ta 4 dgr innan mens tror jag). Den skulle kunna komma ngn dag tidigare också förstås eftersom den kom 2 dgar tidigare förra månaden. Nåja, jag testar väl ändå i dag vid lunch, för sedan ska jag iväg från kontoret.

Egentligen ska man kanske inte noja över alkohol innan ett positivt test, men jag har just läst nånstans om ny forskning som tydligen säger tvärtemot vad jag tidigare lärt mig - nämligen att embryot är som känsligast precis i början (v.3), dvs tidigare än de flesta ens vet att de är gravida. Men får jag "grönt ljus" idag så tar jag ett glas (minst). Helst skulle jag ju vilja få rött ljus förstås. :)

• xxy

hej 

fler än jag som har detta med barn ständigt i åtanke? Fast än det inte alla borde vara reellt. Jag menar - det kan ju ta år och jag borde ställa in mig på det.  Men det går inte - drömmer om vagnar och små kläder. 

Håller med dig fsake - hoppas verkligen att det är alla vårs månad nu.   

Fia14 - jag känner igen mig i dina tankar... att fundera över hur man ska göra med småbarnsgrejorna och när bekanta ska ha meandI partyn.. har jag någon anledning att gå egentligen.   jag går dit och drömmer men köper inte något. Jag har sparat de finaste grejorna och sen får resten ges bort. Förra gången blev jag så otroligt tjock bara så jag kunde inte ha något. 

Tvillingar - jag gärna men det är klart att det verkligen skulle vara en utmaning. Och det är ngn slags bisarr dröm - är inte säkert att jag skulle tycka att det var toppen om jag blev ställd in för fullbordat faktum heller... Då skulle det nog vara läskigt. 

VeronikaK Kul att gå ut en sväng och tänka på något annat. Ja heller gud - vet inte alls hur man ska göra med alkohol. Jag kommer nog fortsätta som vanligt tills jag vet att jag är gravid - men det är mera för att annars nojar jag upp mig så mycket. 

• Gamlamamman

Välkommen de nya!

Känns märkligt att säga eftersom jag själv är väldigt färsk här. :)

Jag har en fråga till nån som ev vet...

Jag tog ut min stav i torsdags, i fredags fick jag en blödning (mens?) som höll i sig i tre dagar. Jag har ingen koll på vilken typ av stav jag haft tyvärr men har läst att man har vanlig äl med vissa stavar. Dock sa bm att kroppen bara luras. Jag känner av när jag har äl och tror mig haft det ca en vecka innan blödningen när jag då alltså frtf hade staven i. Har ett par ggr under att jag haft staven haft blödningar, men annars varit blödningsfri.

Ska jag tolka det här som att min kropp är igång och att jag borde ha äl snart?

Känns rörigt det här, men nån kanske förstår vad jag menar. ;)

• Fia14

Veronika: hur gick det på lunchen?

Gammelmamman: jag har inte haft stav, men samma sak hände när jag tog ut min spiral. Mens dagen efter i 4-5 dagar. Jag har för mig att jag sen använde ÄL test och att de gav utslag 14 dagar senare. 

Fsake: jag tror också att jag har BIM i helgen. Dock fick vi inte till försöken helt optimalt så jag har inte så stora förhoppningar (det blev några försök när jag fick första utslagen med ÄL test, men inte sen när det borde vara själva ÄL dagen - mannen var sjuk. Fortfarande lite bitter på honom att han inte ställde upp...)

• Fia14

Veronika: tänkte på det här du skrev om PMS... jag har haft min spiral i ett par år och knappt haft vare sig mens eller PMS. Kommer liksom knappt ihåg om jag brukade ha PMS.... och är inte det typ precis samma symptom som vid tidig graviditet? (svullna bröst, lite värk etc)

Hur och när känner ni förresten av ägglossningen? Jag tycker jag får värk både före, under och efter, dvs i minst 5 dagar Tror jag iallfall för det är ju svårt att veta när ägget verkligen släpper. Kan man verkligen ha värk efter ÄL, eller betyder det kanske att ägget inte har släppt än?

• Gamlamamman

Fia14:

Jag känner av äl i ca 4 dar tror jag. Varierande värk mellan gångerna. Vissa gånger har jag så ont i äggstockarna att det är jobbigt att gå. Tack och lov gör det inte lika ont hela perioden. :)

Normalt annars är att jag känner av molande i äggstockarna. Hoppas på den känslan snart.

• Fsake

Fia14: vårt försök denna månad var inte heller optimalt. Men tror jag hade äl tidigare än ja brukar så kanske att det tog sig ändå. Men som sagt, har inga större hopp..

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea