• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Fsake
    VeronikaK skrev 2015-10-16 12:42:29 följande:
    Jag väntar också mens på söndag. Det brukar vara hyfsat regelbundet och jag vet ju när äl var. Har ju dock redan testat negativt i tisdags och har inga andra symptom, så jag tror inte på något plus. Kommer nog inte ens vara särskilt frestad att testa. Kanske först några dagar efter söndag i så fall.
    Hur har det gått? Ingen mens idag? Ingen mens här än. Testade neg igår em.. Varför kan man inte låta bli?
    Men inga känningar alls på att mensen skulle vara på g. Har haft bruna spottings ett par dagar innan mens förut men inte nu (än iaf)..
    Väntar nu tills må/ti med att testa om mensen inte kommer..
  • VeronikaK
    Fsake skrev 2015-10-17 18:20:21 följande:
    Hur har det gått? Ingen mens idag? Ingen mens här än. Testade neg igår em.. Varför kan man inte låta bli?
    Men inga känningar alls på att mensen skulle vara på g. Har haft bruna spottings ett par dagar innan mens förut men inte nu (än iaf)..
    Väntar nu tills må/ti med att testa om mensen inte kommer..
    Fick just mens så den kom en dag tidigt. Har fått 1-2 dagar kortare period mellanöl och mens de senaste månaderna.

Känns väl okej ändå, jag blir inte så besviken längre, det känns inte som om jag kommer att bli gravid igen helt enkelt.
  • Fsake
    VeronikaK skrev 2015-10-17 18:10:42 följande:
    Fick just mens så den kom en dag tidigt. Har fått 1-2 dagar kortare period mellanöl och mens de senaste månaderna.

Känns väl okej ändå, jag blir inte så besviken längre, det känns inte som om jag kommer att bli gravid igen helt enkelt.
    Men vad tråkigt! Jävla mens!! Trist att vi som vill bli gravida inte blir det när det känns som alla som inte vill blir det... Kram!
  • Fia14

Håller med Fsake: vad tråkigt Veronika. I och för sig bra att du själv tar det bra, men som du säger så är det verkligen orättvist att det här med barn inte är något man kan styra över själv. Barn borde komma till de som verkligen vill ha dem!

• VeronikaK
    Fia14 skrev 2015-10-18 07:24:12 följande:

Håller med Fsake: vad tråkigt Veronika. I och för sig bra att du själv tar det bra, men som du säger så är det verkligen orättvist att det här med barn inte är något man kan styra över själv. Barn borde komma till de som verkligen vill ha dem!

Jag har nog egentligen gett upp, och jag tvivlar nu på att jag ska fortsätta. Lämnar därför tråden, i alla fall för ett tag. Tack för all stöttning och lycka till.
  • Gamlamamman

Åh Veronika.

Ledsen för din skull.

Så tråkigt. :(

VeronikaK skrev 2015-10-18 12:35:21 följande:

Jag har nog egentligen gett upp, och jag tvivlar nu på att jag ska fortsätta. Lämnar därför tråden, i alla fall för ett tag. Tack för all stöttning och lycka till.

• Fsake
    VeronikaK skrev 2015-10-18 11:35:21 följande:
    Vad tråkigt VeronikaK!!! Lycka till själv!
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-10-18 12:35:21 följande:
    Så ledsen för din skull VeronikaK! Bryt ihop i lugn och ro nu under mensen och fundera sedan igenom tillsammans hur ni vill göra. Stort lycka till vad ni än bestämmer er för! Kram
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea