• Forumvärd

    Vilken är din favorit bland partiledarna i riksdagen och varför?

    Valet närmar sig med stormsteg och det är valplakat, TV-debatter och reklamjinglar med partiledare i princip överallt.
    Spännande och kul men vilken partiledare är din favorit och varför?
    Rösta och diskutera gärna i tråden!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken är din favorit bland partiledarna i riksdagen och varför?
  • Anonym (Patrik)
    Anonym (Snygg) skrev 2014-08-27 06:40:42 följande:
    Tyckte allt han sa var vettigt. Vad sa han som var så fel enligt dig?
    Felräkningar, sättet han förnekade saker på, hans beteende som påminde om en tonåring som handlar i affekt.
    Jag kan faktiskt inte komma på någonting han gjorde som var bra och då har jag tidigare tyckt han skött sitt jobb relativt bra (även om jag absolut inte är en SD- väljare) men nu gick allt fel.
  • Anonym (gillar ändå)
    Anonym (Patrik) skrev 2014-08-27 10:25:14 följande:
    Felräkningar, sättet han förnekade saker på, hans beteende som påminde om en tonåring som handlar i affekt.
    Jag kan faktiskt inte komma på någonting han gjorde som var bra och då har jag tidigare tyckt han skött sitt jobb relativt bra (även om jag absolut inte är en SD- väljare) men nu gick allt fel.
    Håller med. Han kunde inte ge en enda siffra om kostnader om någonting

    Hade sett fram emot denna utfrågning då jag har börjat gilla honom mer och mer men nu var det bara gammal skåpmat som jag hört tidigare. Jag håller inte med om allt som SD står för men som person gillar jag honom.

    Han har helt rätt angående flyktingpolitiken, att vi ska hjälpa i närområdet och inte här. Vi kan helt enkelt inte ta emot alla i världen som har krig, det är synd om dessa människor men vi har inte plats. Sedan är det inte bara kostnader för att ta emot dom just i dag, utan de blir ytterligare kostnader i framtiden som tillgälliga bostäder, gratis utbildning, sjukvård m.m. Det är inget M talar om alls.
  • Anonym (Snygg)
    Anonym (Patrik) skrev 2014-08-27 10:25:14 följande:

    Felräkningar, sättet han förnekade saker på, hans beteende som påminde om en tonåring som handlar i affekt.

    Jag kan faktiskt inte komma på någonting han gjorde som var bra och då har jag tidigare tyckt han skött sitt jobb relativt bra (även om jag absolut inte är en SD- väljare) men nu gick allt fel.


    Vilka felräkningar (plural)? Han blev ju ganska så mycket mer pressad av svt än de andra partiledarna. Han kanske var lite nervös. Men jag tyckta han klarade sig galant! Hejja, hejja!
  • Anonym (gillar ändå)
    Anonym (Snygg) skrev 2014-08-27 17:38:13 följande:
    Vilka felräkningar (plural)? Han blev ju ganska så mycket mer pressad av svt än de andra partiledarna. Han kanske var lite nervös. Men jag tyckta han klarade sig galant! Hejja, hejja!
    Tror också att han var lite nervös. Det var någon, hörde inte vem som tyckte att Hedenmo var extra tuff mot honom.

    Han var strålande i sitt sommartal Hjärta.
  • Gert
    Anonym (Patrik) skrev 2014-08-26 23:41:28 följande:
    Jag tyckte det tills jag såg utfrågningen ikväll...vilken pajas som inte har koll på någonting.
    Jag håller inte med. Det var SVT som inte hade koll på saker.
  • Anonym (Lisan)
    Randig skrev 2014-08-26 09:11:46 följande:

    Amen asså nääää, Är det bara okunniga empatilösa SD anhängare på detta forumet? Är folk seriösa? Hur okunniga får befolkningen vara.


    Det finns en grundsten i detta och det kallas för "demokrati", vilket kommer från grekiskan och betyder "folkstyre". Din okunnighet är en annans kunnighet. ;) Du kommer förstå när du blir äldre.

    Må bra!
  • Anonym (Lisan)
    Anonym (Patrik) skrev 2014-08-27 10:25:14 följande:

    Felräkningar, sättet han förnekade saker på, hans beteende som påminde om en tonåring som handlar i affekt.

    Jag kan faktiskt inte komma på någonting han gjorde som var bra och då har jag tidigare tyckt han skött sitt jobb relativt bra (även om jag absolut inte är en SD- väljare) men nu gick allt fel.


    Jag antar att du vid detta laget insett att det inte var SD som hade fel uträkning utan SVT. Riktigt pinsamt av SVT faktiskt.
  • Anonym

    Gillar egentligen ingen av riksdagspartiers ledare.


    Reinfeldt är en slavdrivare av den gamla skolan. Alla ska klara sej utan bidrag - förutom han själv.


    Björklund är en virrpanna som massproducerar skolreformer men inget verkar bli bättre.


    Hägglund är rätt vettig men måste hela tiden ta hänsyn till gamla skolfröken Hilda för att inte råka i onåd.


    Lööf är en tjurskalle som kör på i thatchersanda trots att ingen gillar hennes superultraliberala ideer.


    Löven är en tråkig metallare som kör "jobbfrågan", känns väldigt mycket 70-tal över honom.


    Sjöstedt är någon som kan ta till lipen när som helst. För mycket mjukis.


    Åkesson har en "maranataframtoning", en predikanttyp. Har specialstuderat honom i intervjuer, stängde av ljudet och kollade munpartiet och upptäckte att han saknar överläpp vilket stör mej.

  • Mentat

    En dåligt ställd fråga då man kan ha en favorit på många olika sätt, exempelvis:
    * Den man sympatiserar med (nog vanligast)
    * Den man anser är skickligast som politiker, vilket kan vara någon vars åsikter man avskyr
    * Den man anser verkar trevligast som person, oberoende av vilken politik den företräder.

    Det ger för mig rätt olika svar.

  • Anonym (Lisan)
    Anonym skrev 2014-09-02 19:43:27 följande:

    Gillar egentligen ingen av riksdagspartiers ledare.

    Reinfeldt är en slavdrivare av den gamla skolan. Alla ska klara sej utan bidrag - förutom han själv.

    Björklund är en virrpanna som massproducerar skolreformer men inget verkar bli bättre.

    Hägglund är rätt vettig men måste hela tiden ta hänsyn till gamla skolfröken Hilda för att inte råka i onåd.

    Lööf är en tjurskalle som kör på i thatchersanda trots att ingen gillar hennes superultraliberala ideer.

    Löven är en tråkig metallare som kör "jobbfrågan", känns väldigt mycket 70-tal över honom.

    Sjöstedt är någon som kan ta till lipen när som helst. För mycket mjukis.

    Åkesson har en "maranataframtoning", en predikanttyp. Har specialstuderat honom i intervjuer, stängde av ljudet och kollade munpartiet och upptäckte att han saknar överläpp vilket stör mej.


    Haha Så du gillar inte Jimmie Åkesson för att han "saknar överläpp"? Vad har det med politik att göra? ;)

    SD <3
  • Anonym (gillar ändå)
    Anonym skrev 2014-09-02 19:43:27 följande

    Åkesson har en "maranataframtoning", en predikanttyp. Har specialstuderat honom i intervjuer, stängde av ljudet och kollade munpartiet och upptäckte att han saknar överläpp vilket stör mej.



    Nu måste jag protestera. Han saknar väl ingen överläpp däremot en halv tand ;)

  • goodasgold
    Anonym (gillar ändå) skrev 2014-09-03 18:26:22 följande:

     


    Nu måste jag protestera. Han saknar väl ingen överläpp däremot en halv tand ;)

    Ok, hans halvtand distraherade mej och jag såg inte överläppen i dess fulla potential, som dock i ärlighetens namn är i smalaste laget.


    Varför en halv tand? Han har jobbat, enligt egen utsago, som golvläggare, kanske nån olycka på jobbet där han har landat framstupa?


    Med hans miljonlön borde han fixa garnityret och skaffa sej ett maranatahollywoodleende.

Svar på tråden Vilken är din favorit bland partiledarna i riksdagen och varför?