• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Freje
    S1528 skrev 2015-02-19 10:30:10 följande:
    Åh, krya på dig! Jag har också haft två väldigt långdragna förkylningar och nu dessutom tandvärk! Det märks att immunförsvaret är sämre än det brukar vara..

Har du mycket förvärkar även om du vilar? Mina sammandragningar har helt plötsligt blivit väldigt sällsynta, för några veckor sedan kunde jag få flera i timmen och nu är det bara några enstaka per dag. Underligt..
    Tack!  Aj tandvärk låter inte kul. Hoppas det går över.

Har faktiskt fram till nu inte varit sjuk en endaste dag denna graviditet. Trots att jag vabbat sonen under hösten ett antal gånger. Men nu var det tydligen slut på turen.

Nej, inga förvärkar när jag vilar. Men det är svårt att vara stilla när man har en 4 åring redan. Rör mig nog ganska mycket en normal dag, även om jag har ett relativt stillasittande arbete. Går ca 1.5-2 mil per dag. Blir betydligt mer om jag tränat. Det är svårt att trappa ner när man är van att vara aktiv. Men läkaren sa att om tappen visar sig vara förkortad så blir det delvis sjukskrivning i alla fall. De flesta sammandragningarna känns knappt, så de är jag inte så orolig för. Det är de dagar det gör ont, som oroar mig. En eftermiddag var jag säker på att FL skulle sätta igång, så ont gjorde det då.
  • mandalii
    BigMami skrev 2015-02-19 10:18:45 följande:
    Ja det var någon annan som skrev samma svar. Men nog tror jag att arvsanlag väger mer än ett fårskinn till allergier. Men visst man gör ju självklart som man vill, men jag köper i alla fall inget
    Nja, jag har faktiskt inte hört att allergier har med arvsanlag att göra utan snarare miljöpåverkan, miljögifter osv i hemmet och från avgaser osv. Men jag är ingen expert..

• Anonym (Gravid)

Hej,

Tjuvläser här. Har bf i mars annars :)

Tänkte bara lägga en liten input i fårskinnsdebatten. Det är bra med fårskinn, MEN då ska man också köpa ett dyrare kvalitetsskinn som är naturligt berett utan farliga kemekalier. De billigare skinnen för några 100-lappar är fulla med just kemikalier och då är det ju bättre att vara utan :)

• Bell13
    BigMami skrev 2015-02-19 10:18:45 följande:
    Ja det var någon annan som skrev samma svar. Men nog tror jag att arvsanlag väger mer än ett fårskinn till allergier. Men visst man gör ju självklart som man vill, men jag köper i alla fall inget smile1.gif
    Det fanns dyna i supertunt fårskinn som extratillbehör till min vagn, köpte faktiskt en sådan. Har varit motståndare till fårskinn också men köpte en nu när det fanns en färdig med hål för bältet och allt
  • Bell13
    mandalii skrev 2015-02-19 11:17:11 följande:
    Nja, jag har faktiskt inte hört att allergier har med arvsanlag att göra utan snarare miljöpåverkan, miljögifter osv i hemmet och från avgaser osv. Men jag är ingen expert..

Allergier är något man utvecklar t ex gluten, laktosintolerans osv ...
  • S1528
    Bell13 skrev 2015-02-19 12:39:01 följande:
    Allergier är något man utvecklar t ex gluten, laktosintolerans osv ...
    Fast glutenallergi är ärftligt till väldigt stor del. Liksom många andra allergier..
  • Madelen b

Vilken tur att alla bestämmer själv över sina barn så dem som vill ha fårskinn kan ha det o dem som inte vill kan skippa det! Så praktiskt ;)

• Bell13
    S1528 skrev 2015-02-19 13:24:12 följande:
    Fast glutenallergi är ärftligt till väldigt stor del. Liksom många andra allergier..
    Jasså? Det visste jag inte. Mina barn har inte fått en enda av mina allergier. Hoppas de klarar sig.
  • Bell13
    Madelen b skrev 2015-02-19 13:47:40 följande:

Vilken tur att alla bestämmer själv över sina barn så dem som vill ha fårskinn kan ha det o dem som inte vill kan skippa det! Så praktiskt ;)

Instämmer
  • Tussenn
    Anonym (Gravid) skrev 2015-02-19 12:27:31 följande:

Hej,

Tjuvläser här. Har bf i mars annars :)

Tänkte bara lägga en liten input i fårskinnsdebatten. Det är bra med fårskinn, MEN då ska man också köpa ett dyrare kvalitetsskinn som är naturligt berett utan farliga kemekalier. De billigare skinnen för några 100-lappar är fulla med just kemikalier och då är det ju bättre att vara utan :)

Så sant :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)