En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jasså? Det visste jag inte. Mina barn har inte fått en enda av mina allergier. Hoppas de klarar sig.
Nja, jag har faktiskt inte hört att allergier har med arvsanlag att göra utan snarare miljöpåverkan, miljögifter osv i hemmet och från avgaser osv. Men jag är ingen expert..
Hej,
Tjuvläser här. Har bf i mars annars :)
Tänkte bara lägga en liten input i fårskinnsdebatten. Det är bra med fårskinn, MEN då ska man också köpa ett dyrare kvalitetsskinn som är naturligt berett utan farliga kemekalier. De billigare skinnen för några 100-lappar är fulla med just kemikalier och då är det ju bättre att vara utan :)
Hur mycket bör man i så fall lägga för att få ett kvalitetsskinn? Hur vet man att man får ett som gör mer nytta än skada, om man säger så? (Har ingen koll själv :/ )
Hur mycket bör man i så fall lägga för att få ett kvalitetsskinn? Hur vet man att man får ett som gör mer nytta än skada, om man säger så? (Har ingen koll själv :/ )
Nån som har tips om smärtlindring utöver lustgas och eepidural som jag ska ha denna ggn med. Nån som har badat under öppningsskedet? Tycker det verkar vväldigt skönt och man får lättare att röra sigmm. det var tänkt att jag skulle bada förra ggn men jag var så påverkad av smärtan att jag vägrade röra mig = (
Nån som har tips om smärtlindring utöver lustgas och eepidural som jag ska ha denna ggn med. Nån som har badat under öppningsskedet? Tycker det verkar vväldigt skönt och man får lättare att röra sigmm. det var tänkt att jag skulle bada förra ggn men jag var så påverkad av smärtan att jag vägrade röra mig = (
Finns det inte en bok om just förlossningssmärta, och hur man kan hantera den? Minns inte alls titel eller författare, har bara en aning om att jag hört någon nämna den... Nån här som vet vilken jag menar? ;)