• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Madelen b
    Solkatten skrev 2014-09-22 14:24:06 följande:
    Det går inte att se vid NUPP, det är för tidigt. Vid RUL går det att se men det är olika i olika landsting om de får berätta eller ej.
    Vid rul får dem inte undanhålla information om ditt barn, ser dem kön och du vill veta så måste dem säga! Sedan är inte ett rul till för att kolla kön så bm har ingen anledning att kolla efter det om hon inte vill!

Men handlar nog mest om vilken bm man får!!
  • Linaslus

Fick se ett fint pickande hjärta idag och en spratlande liten skrutt där inne. Allt såg fint ut och moderkaken hade redan börjat ta över så missfallsrisken var väldigt liten sa han. Känns skönt och kan pusta ut lite.

• JhjärtaK
    Linaslus skrev 2014-09-22 17:12:37 följande:

Fick se ett fint pickande hjärta idag och en spratlande liten skrutt där inne. Allt såg fint ut och moderkaken hade redan börjat ta över så missfallsrisken var väldigt liten sa han. Känns skönt och kan pusta ut lite.

Åh så skönt, grattis
  • lillalivet8084

en fundering som slog mig!

jag va på ultraljud i lördags och fosret mätte då 9+6 veckor! jag hade en liten blödning i början på juli på 1 dag! så vi har inte haft nåt datum att gå på för sistamensens första dag då jag inte änns memorerade datum vid den lilla blödning!

idag är fosret 10+0. det sägs ju att man blir igentligen inte gravid föränns 2 veckor efter mensens första dag då ägglossning äger rum!

vad har ul läkare sakt till er när dom mätit! har ni blivit tillbaka flyttade eller räknar man 2 veckor längre fram än fostrets veckor?

jag tog föe givet att jag är i vecka 11 (10+0) idag på min kalender står det att i vecka 11 är fostret 9 veckor!

#förvirrad

• tjej89
    lillalivet8084 skrev 2014-09-22 17:55:19 följande:

en fundering som slog mig!

jag va på ultraljud i lördags och fosret mätte då 9+6 veckor! jag hade en liten blödning i början på juli på 1 dag! så vi har inte haft nåt datum att gå på för sistamensens första dag då jag inte änns memorerade datum vid den lilla blödning!

idag är fosret 10+0. det sägs ju att man blir igentligen inte gravid föränns 2 veckor efter mensens första dag då ägglossning äger rum!

vad har ul läkare sakt till er när dom mätit! har ni blivit tillbaka flyttade eller räknar man 2 veckor längre fram än fostrets veckor?

jag tog föe givet att jag är i vecka 11 (10+0) idag på min kalender står det att i vecka 11 är fostret 9 veckor!

#förvirrad

Vet inte om jag förstår riktigt, men jag har ju koll på min senaste mens första dag (alltså den dagen man räknar efter) min dag är 13 juli. Alltså är jag i vecka 10+1 idag = början på vecka 11.

Men fostret är egentligen 8+1 ungefär.

Men man säger ändå att jag är i vecka 10+1

Man räknar alltså från senaste mensens första dag. Så egentligen "tjuvar" man på de 4 första veckorna då man alltid är i vecka 4-5 när man först kan se att man är gravid :)
  • lillalivet8084

eftersom jag inte kunnat gå på mensen utan dom har mätit fostret som mäter 10+0 idag så är jag kke i vecka 12? jag har inte tänkt på att fråga vilken vecka JAG är i igentligen! tar gärna emot fler svar :)

• madde10
    lillalivet8084 skrev 2014-09-22 18:08:17 följande:

eftersom jag inte kunnat gå på mensen utan dom har mätit fostret som mäter 10+0 idag så är jag kke i vecka 12? jag har inte tänkt på att fråga vilken vecka JAG är i igentligen! tar gärna emot fler svar :)

om dom mätt 10+0 så är du 10+0 alltså v 11, men fostret är ca 8+0.
  • lillalivet8084

min mvc tant ringde ikväll haha!

hon sa att läkarna har nog räknat fostrets ålder och inte mina gravid veckor! hon skulle kontakta läkaren för att få exakt svar! fostret va 9+6 veckor gammalt i lördags sa han! han sa inget om vilken Vecka i graviditeten jag va i men får väl klarhet sen!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)