• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Solkatten
    Bell13 skrev 2014-09-23 16:52:48 följande:
    Sa bm att 2,9 var en bred nackspalt? Såg det bra ut för övrigt?
    Allt såg jättefint ut och BM sa ingenting om nackspalten. Hon sa att de aldrig ger en bedömning utan att ha blodprovet klart, säkert för att inte ge missvisande svar. Det är jag som googlat mig till att det är ett lite högt värde. Det verkar vara precis på gränsen som en del säger är 2,8 och en del 3,0 dock så inget verkligen alarmerande. Bara att vänta på samtalet om några dagar. Vi fick så fina bilder med oss hem på lilla bebisen, man vill verkligen bara att allt ska vara bra.
  • madde10
    LillaLilja skrev 2014-09-23 18:07:43 följande:

Gick inge vidare idag. Fick reda på att det var en ofostrig graviditet. Kom egentligen inte som en chock då jag känt att något varit fel.. Nu tar vi nya tag och hoppas på bebis till höst/vinter 2015 istället :) Kram till er alla och lycka till med era kommande bebisar :)

Nej vad tråkigt :( beklagar.
  • thatgirl1

Gick inge vidare idag. Fick reda på att det var en ofostrig graviditet. Kom egentligen inte som en chock då jag känt att något varit fel.. Nu tar vi nya tag och hoppas på bebis till höst/vinter 2015 istället :) Kram till er alla och lycka till med era kommande bebisar :)

Åh nej! Tänker på er! Fortsätt nu er resa för att skapa den perfekta bebisen för er, så hoppas vi snart att vi ser dig i andra trådar. Ta hand om er!
  • JhjärtaK
    Bell13 skrev 2014-09-23 15:30:36 följande:

Har precis varit på ul för kub. Fick 1/13000 och med tanke på att jag är 40 år gammal är det ett fantastiskt resultat.

Jag är jätteglad och lättad.

Åh så skönt och vilken bra siffra!
  • JhjärtaK
    Anonym (hejpådig) skrev 2014-09-23 17:15:25 följande:

Vi fick kub-risk på 1:9000. Undrar varför jag inte fick lägre. Vad kan påverka? Jag är bara 27, de sa att spalten var smal och att värdena var bra... Nån som vet?

Hur bred var nackspalten? Röker/rökte du när du blev gravid? Är du överviktig? Det är några av sakerna som kan påverka. Sedan är 1:9000 en jättebra siffra får du tänka på
  • JhjärtaK

Första barnet 110912 andra beräknas komma 150405
    Så tråkigt men härligt att ni vill försöka igen med en gång! All lycka till med det!
  • thatgirl1

Kan inte fler börja lägga ut små bebismagar om de börjat synas litegrann/eller inte? Roligt att ha några att jämföra med :)

• JhjärtaK

Här är min mage i vecka 13. Inte så mycket att tala om men tycker att den har exploderat nu de senaste dagarna så får ta en ny bild och jämföra senare

• thatgirl1
    JhjärtaK skrev 2014-09-23 20:42:17 följande:

Här är min mage i vecka 13. Inte så mycket att tala om men tycker att den har exploderat nu de senaste dagarna så får ta en ny bild och jämföra senare

Jag får lägga in bild imorgon från telefonen istället så slipper jag föra över. Det syns ganska stor skillnad, i alla fall från de första veckorna där magen bara var svullen längst ner liksom. När har du BF? Alldeles i början på april antar jag? Din mage kommer ju bli myyycket större. Så mysigt!
  • FCet

Här är min magen, i v 10+0.

Är i v 10+5 nu. Hoppas det endast är en svullnad men den vill inte försvinna, har haft så i 2v nu och har det dygnet runt.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)