• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Mars12

Bell13: Är det erat första barn? Jag har en dotter innan så skulle ju vara skoj med en pojke förstås :) Men jag tror det blir en flicka igen, magkänslan säger det :)

• tjej89
    Sommarsnö skrev 2014-09-20 15:07:07 följande:
    Haha, vad roligt smile1.gif Fast lite läskigt att de påverkas så mycket av det man äter.....
    Ja man ska ju vara lite försiktig med koffein som ju också finns i Cola.
  • Bell13
    Mars12 skrev 2014-09-21 09:07:11 följande:

Bell13: Är det erat första barn? Jag har en dotter innan så skulle ju vara skoj med en pojke förstås :) Men jag tror det blir en flicka igen, magkänslan säger det :)

Det här är mitt tredje barn och min sambos första barn. Jag har två döttrar sedan tidigare. Mitt illamående har upphört tidigare än med flickorna, hade under en period jättedålig hy och flottigt hår och så var det inte med flickorna och nu är mitt urin neongult när jag kissar och enligt gammalt skrock är det tecken på en pojke. Jag gissar ju bara så klart men på vårt rul tänkte vi be henne titta om hon ser vilket kön.
  • Linaslus

Jag har tänkt titta kön men inte min man ð???. Vi får se hur det blir med det!!!!

I morgon ska jag på vul och jag är så nerrvös.

• agirlnamedbill
    DiplomatiskaJag skrev 2014-09-21 09:01:58 följande:
    Jag har aldrig nånsin haft uvi och hoppas jag slipper det i fortsättningen med.

Ja jag tycker också det känns lite väl tidigt för livmodern att förbereda sig. Men känns oxå konstigt att det skulle vara nåt fel eftersom det för mig hållt på så länge och ingen blödning.

Bara vänta och se då!
    När jag var gravid med dottern, i v. 8 typ och var fortfarande ett frågetecken om vi skulle behålla så tänkte inte ens att jag var gravid, så fick jag världens kramper i magen och åkte in till akuten och det visade sig att det bara var uvi.
  • tjej89

Jag vill inte veta kön. Men min sambo vill.

Vi tog inte reda på det förra gången.

• Sommarsnö

Är det någon som känner till några bra böcker om det lilla barnets behov - fysiska men framförallt psykiska? Jag tänker på t ex böcker om anknytningsteorin och dyl?

• DiplomatiskaJag
    agirlnamedbill skrev 2014-09-21 13:58:20 följande:

När jag var gravid med dottern, i v. 8 typ och var fortfarande ett frågetecken om vi skulle behålla så tänkte inte ens att jag var gravid, så fick jag världens kramper i magen och åkte in till akuten och det visade sig att det bara var uvi.

Mina kramper känns knappt och främst när jag sitter ner, framåtlutat så magen trycks ihop.
  • JhjärtaK
    Mars12 skrev 2014-09-21 08:21:01 följande:

Tjoho, vecka 12 idag :) Första morgonen utan illamående, hoppas det håller i sig!

Hur många här har tänkt ta reda på kön? :)

Skönt! Hoppas att det håller i sig!

Vi tänkte ta reda på det om de vill visa. Hoppas lite på att det kanske kan synas redan på UL på onsdag, är då i vecka 14 enligt kub men det kanske är för tidigt än. Men iom att de troligtvis har samma kön så vore det kul att veta om det blir tre tjejer som barn eller två killar och en tjej
  • agirlnamedbill
    DiplomatiskaJag skrev 2014-09-21 16:24:55 följande:
    Mina kramper känns knappt och främst när jag sitter ner, framåtlutat så magen trycks ihop.
    Jag minns inte hur det kändes, och alla får ju inte lika mycket, tänkte bara berätta eftersom jag iaf tycker det är lugnande när andra haft ont eller nåt och det gått bra :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)