• Anonym (Vågar inte fråga.)

    Får man tycka att Sverige tar emot för många invandrare?

    Hej, jag är anonym för jag vågar inte prata om detta IRL.

    När jag läser hur politiker uttalar sig kring invandringen är de positiva till invandring. Jag vill absolut inte sympatisera med pellejönsarna i SD. Jag undrar om och varför det är så fel att tycka att Sverige ska begränsa invandringen. I förhållande till folkmängd så har jag förstått, utan att här och nu ha siffror och fakta, att Sverige tar emot väldigt många människor vid jämförelse med andra länder. Jag får känslan av att vi är naiva i Sverige och tror gott om alla som bosätter sig här tror att det bara är bra för oss och det är här jag saknar en öppen debatt.

    Min erfarenhet, jobbar i skolan, är att väldigt många familjer har extremt svårt att skapa en försörjning. Många är efter många år fortfarande utanför arbetsmarknaden och är i bästa fall i olika projekt men ofta, ofta helt utanför systemet. Jag kan inte förstå hur alla vi svenskar och invandrare som har arbete ska kunna klara ut alla de stora kostnader som en allt för stor invandring för med sig. Kostnader som ökar i hela samhället. Hur ska välfärden kunna bestå om allt för lite pengar ramlar in samtidigt som uttaget är stort? Är det verkligen rätt att ta emot så många när vi inte löser ut det för dem som redan bor här?

    Vad skapar vi för situationer när flyktingförläggningen placeras i små samhällen där antalet bofasta är färre än de på förläggningen?

    Är jag rasist för att jag vill begränsa antalet?. Jag har ingenting emot invandrare som personer men jag känner mig väldigt kritisk kring hela invandringspolitiken och dem demografiska förändring som skett de senaste decennierna. Det finns säkert jättemånga invandrare från olika ursprung som har åsikter och värderingar som inte stämmer överens med mina men det finns det ju massor med svenskar som också har.

    Jag är inte rasist men ... Jag är kritisk och önskar att invandringen kunde debatteras på ett förutsättningslöst och öppet sätt liksom skola, vård och omsorg som är andra kostbara delar av vårt samhälle.

    Det känns lite som att vi hellre sticker huvudet i sanden och låtsas som om det regnar än pratar om invandringens nackdelar och detta skrämmer mig. Jag tror tyvärr att SD är de som tjänar på detta men att många egentligen inte alls skulle ha röstat på dem eller sympatiserat med dem om de etablerade partierna hade fört en saklig debatt i frågan.

  • Svar på tråden Får man tycka att Sverige tar emot för många invandrare?
  • Anonym (invandrare)
    Anonym (ja) skrev 2016-02-19 17:35:21 följande:

    Våra politiker är naiva, och många fulingar utnyttjar situationen o tjänar pengar. Ett jätte kryssningsfartyg med flyktingar, har de tänkt alls?


    Ett bra exempel på hycklare som skor sig är väl Bert Karlsson. En man som på 80 talet var partiledare för att rasistiskt parti (Ny demokrati) med ungefär samma agenda och argument som SD och som nu tjänar grova pengar på asylboenden. ...oh the irony, the irony. ...
  • Anonym (Olika)
    Anonym (invandrare) skrev 2016-02-19 17:22:54 följande:
    Du har nog missuppfattat kritiken mot SD, kritiken mot SD har inget att göra med att de vill ha minskad invandring för det tycker väldigt många på samtliga partier. Kritiken mot SD handlar om vad de egentligen är bakom den demokratiska fasaden, det är inte direkt någon nyhet att de har sina rötter i nazismen och rasismen, självklart vill de inte höra talas om det utan menar på att det bara är gammal skåpmat och att de reformerats sen länge, men av någon märklig anledning verkar det komma förvånansvärt mycket rasism och ibland nazism från deras led (speciellt när de tror att ingen ser och hör), de får dessutom förvånansvärt mycket stöd från etablerade nazistiska och rasistiska organisationer, ett flertal av deras ledare har gång på gång blivit ertappade med att kläcka ur sig ren rasism, bland deras väljare förekommer det väldig mycket rasism som förblir oemotsagd, ingen verkar bry sig nämnvärt om något sitter och spyr ur sig rasism, fördomar och rena lögner.... det blir ju jävligt svårt att tro på att alla dessa sammanlagda faktorer bara skulle vara en ren slump.

    Kritiken handlar även om vad SD kommer göra med den makt de fått om det nu skulle visa sig att de är de rasister och nazister de anklagas för att vara. Vad händer när man dragit ner på invandringen till acceptabla nivåer? Kommer SD nöja sig med det eller kommer de flytta fram sina positioner?

    Kort sagt så handlar kritiken mot SD om vad de är egentligen inte vad de vill att folk ska tro att de är, den handlar om varför det förekommer så mycket rasism och nazism runt hela SD när de säger sig vara ett ickerasistiskt parti, DET är vad som kritiseras INTE deras officiella agenda.

    Du får gärna rösta på vem du vill, men röstar du på föredetta nassar och rassar som säger sig vara reformerade men som gång på gång bara råkar kläcka ur sig rasism så är det kanske inte så konstigt att din icke rasism blir ifrågasatt.
    Det du kallar stöd från nazistiska och rasistiska organisationer, vad syftar du på för stöd då att folk inom dessa organisationer röstar på partiet eller något annat?
    Vad är det för nazism som förekommer , ska de utrota judarna i sverige eller vad menar man här?

    Att de inte vill driva den invandringspolitik som andra partier bedriver är självklart och ett parti som är emot flykting och invandringsfrågan kommer alltid vara rasistiskt även om det inte gör skillnad på raser i sitt val.

    Sen kan man ju ställa sig frågan hur mycket invandring de kommer acceptera om de kommer till makten, är det ok med arbetskraftsinvandring eller är det bara flyktinginvandring.

    Utan arbetskraftinvandring stannar sverige, dock bör man dra ned på flyktinginvandringen ett tag och få struktur på saker och ting.
  • Anonym (inte rasist men...)

    Jag tyckte det var så otroligt sorgligt när jag så bilden på treåring på stranden i Turkiet sep 2015. Så när jag hörde att det skulle komma ensamkommande flyktingbarn till sverige, så föreslog jag till min sambo att vi skulle ha dem här på middag eller ta dem till lekparken eller nått. Sen hörde jag från min mamma att de inte är barn och jag tyckte hon var en sån taskig rasist som borde ha lite medmänsklig. Men sen kom jag och tänka på att jag hört det direkt från en advokat på migrationsverket som var på min skola och undervisade. Så jag googlade och såg att procentuellt så är de flesta äldre, till och med över 18 år i norska, danska och finska ålderkontroller.
    Det är väl kanske förståeligt att de ljuger, för ifall de är barn får de ju stanna utan att vara flyktingar. Om de är vuxna för de inte stanna.
    Så gick lite tid och man hör om knivslagsmål, gäng med killar som hänger i nordstan (göteborg). Men sen när jag hörde om Cologe, och sen om sexuellt ofredande på We are Stockholm festivalen, då ändrades min åsikt totalt om att ta emot massa ensamkommande barn som inte är barn. Om de kan uppföra sig kan de stanna, men om de ska springa omkring och tafsa på tjejer och kalla dem horor - ut med dom.
    Om polisen hade koll på situationen så skulle det kanske gå bra. Men de har de inte. Jag tycker inte att Sverige klarar av att ha så många flyktingar.
    Var ska de bo? I min stad tog det 3,5 år att få tillräckligt med kö-poäng till en lägenhet. I Göteborg tar det i princip 7 års kö-poäng för att få lägenhet. Ska de bo i grupphem i flera år? Om de skickas till en mindre ort, vad ska de jobba med då? Avbefolkade små städer och byar är ju avbefolkade av en anledning - jobben har flyttat därifrån.
    Jag har själv ett konstigt efternamn som låter främmande, och jag märkte själv att jag inte blev kallad till intervjuer när mina klasskompisar med exakt samma utbildning men med svenska efternamn blev kallade. Så jag vet hur det kan vara. Hur ska dessa personer få jobb?

  • Anonym (Olika)
    Anonym (inte rasist men...) skrev 2016-02-19 18:08:42 följande:

    Jag tyckte det var så otroligt sorgligt när jag så bilden på treåring på stranden i Turkiet sep 2015. Så när jag hörde att det skulle komma ensamkommande flyktingbarn till sverige, så föreslog jag till min sambo att vi skulle ha dem här på middag eller ta dem till lekparken eller nått. Sen hörde jag från min mamma att de inte är barn och jag tyckte hon var en sån taskig rasist som borde ha lite medmänsklig. Men sen kom jag och tänka på att jag hört det direkt från en advokat på migrationsverket som var på min skola och undervisade. Så jag googlade och såg att procentuellt så är de flesta äldre, till och med över 18 år i norska, danska och finska ålderkontroller.
    Det är väl kanske förståeligt att de ljuger, för ifall de är barn får de ju stanna utan att vara flyktingar. Om de är vuxna för de inte stanna.
    Så gick lite tid och man hör om knivslagsmål, gäng med killar som hänger i nordstan (göteborg). Men sen när jag hörde om Cologe, och sen om sexuellt ofredande på We are Stockholm festivalen, då ändrades min åsikt totalt om att ta emot massa ensamkommande barn som inte är barn. Om de kan uppföra sig kan de stanna, men om de ska springa omkring och tafsa på tjejer och kalla dem horor - ut med dom.
    Om polisen hade koll på situationen så skulle det kanske gå bra. Men de har de inte. Jag tycker inte att Sverige klarar av att ha så många flyktingar.
    Var ska de bo? I min stad tog det 3,5 år att få tillräckligt med kö-poäng till en lägenhet. I Göteborg tar det i princip 7 års kö-poäng för att få lägenhet. Ska de bo i grupphem i flera år? Om de skickas till en mindre ort, vad ska de jobba med då? Avbefolkade små städer och byar är ju avbefolkade av en anledning - jobben har flyttat därifrån.
    Jag har själv ett konstigt efternamn som låter främmande, och jag märkte själv att jag inte blev kallad till intervjuer när mina klasskompisar med exakt samma utbildning men med svenska efternamn blev kallade. Så jag vet hur det kan vara. Hur ska dessa personer få jobb?


    Bra skrivet, man kan ju också titta på historiken, hur bra har det gått hitills.
    Har det lett till fler jobb, fler bostäder ett bättre samhälle , bygger man fler bostäder?

    För att komma framåt måste man ibland sluta se bakåt men inte att förglömma att man måste lära sig av sina misstag.
  • Anonym (invandrare)
    Anonym (Olika) skrev 2016-02-19 17:51:19 följande:

    Det du kallar stöd från nazistiska och rasistiska organisationer, vad syftar du på för stöd då att folk inom dessa organisationer röstar på partiet eller något annat?

    Vad är det för nazism som förekommer , ska de utrota judarna i sverige eller vad menar man här?

    Att de inte vill driva den invandringspolitik som andra partier bedriver är självklart och ett parti som är emot flykting och invandringsfrågan kommer alltid vara rasistiskt även om det inte gör skillnad på raser i sitt val.

    Sen kan man ju ställa sig frågan hur mycket invandring de kommer acceptera om de kommer till makten, är det ok med arbetskraftsinvandring eller är det bara flyktinginvandring.

    Utan arbetskraftinvandring stannar sverige, dock bör man dra ned på flyktinginvandringen ett tag och få struktur på saker och ting.


    Du fattar fortfarande inte va?

    Kan du förstå skillnaden på vad man säger sig vara och vad man bevisats vara?

    Större delen av partikärnan i SD har bevisats vara rasister och / eller nazister, SD rötter är liksom ganska väldokumenterade. Nu säger de att de gjort sig av med sitt arv och är totalt reformerade. ..men samma personer avslöjas gång på gång med att kläcka ur sig rasism. ..och med rasism så menar jag inte att vilja dra ner på invandringen utan riktig rasism (om vi slutar spela dumma så tror jag även du förstår vad riktig rasism är).... och du menar då på allvar att man ska gå på vad de säger sig vara och inte på vad de gång på gång bevisas vara ink deras bakgrund? Är inte det jävligt naivt eller att låtsats som att man inte ser?

    När räknas en alkis inte längre som en alkis?

    När han slutat supa eller när han säger att han inte längre är en alkis?

    Sen är det väldigt intressant att SD anhängare gärna på sig offerkoftan och anser sig vara orättvist missförstådda, men vafan har man förväntat sig om man aktivt stödjer ett parti med dokumenterat starka förbindelser till nazismen och rasism, för kom inte och påstå att det inte kryllar av ren rasism i stort sett alla trådar chattar grupper etc där SD anhängare håller till. Alla kläcker inte ur sig rasism men ingen verkar heller direkt anstränga sig för att motverka rasisterna? Toleransen för rasism verkar vara fan så mycket högre än någon annanstans. Men likt förbannat ska alla som ser detta pågå bara svälja att nejdå SD är inte alls rasistiskt?

    Sen har du väldigt fel i att tro att alla tycker man är rasist bara för att man tycker man ska dra ner på invandringen. Faktum är att de flesta invandrare också tycker invandringen är på tok för hög, det märkt om inte annat av det stora antalet invandrare som röstar på SD. Jag tycker också att invandringspolitiken suget men jag skulle aldrig för mitt liv ge ett gäng nassar och rassar makt över Sveriges och Europas politik bara för att visa mitt missnöje, för det är så urbota korkat att det är tragiskt.

    Om man inom SD inte vill förknippas med rasism och nazism sluta då se mellan fingrarna på det eller normalisera det och börja aktivt motarbeta det inom partiet. Den enda gången SD kommer sluta kritiseras för att vara rasister är när det slutar drypa rasism från dem
  • Anonym (Olika)
    Anonym (invandrare) skrev 2016-02-19 18:40:21 följande:
    Du fattar fortfarande inte va?

    Kan du förstå skillnaden på vad man säger sig vara och vad man bevisats vara?

    Större delen av partikärnan i SD har bevisats vara rasister och / eller nazister, SD rötter är liksom ganska väldokumenterade. Nu säger de att de gjort sig av med sitt arv och är totalt reformerade. ..men samma personer avslöjas gång på gång med att kläcka ur sig rasism. ..och med rasism så menar jag inte att vilja dra ner på invandringen utan riktig rasism (om vi slutar spela dumma så tror jag även du förstår vad riktig rasism är).... och du menar då på allvar att man ska gå på vad de säger sig vara och inte på vad de gång på gång bevisas vara ink deras bakgrund? Är inte det jävligt naivt eller att låtsats som att man inte ser?

    När räknas en alkis inte längre som en alkis?

    När han slutat supa eller när han säger att han inte längre är en alkis?

    Sen är det väldigt intressant att SD anhängare gärna på sig offerkoftan och anser sig vara orättvist missförstådda, men vafan har man förväntat sig om man aktivt stödjer ett parti med dokumenterat starka förbindelser till nazismen och rasism, för kom inte och påstå att det inte kryllar av ren rasism i stort sett alla trådar chattar grupper etc där SD anhängare håller till. Alla kläcker inte ur sig rasism men ingen verkar heller direkt anstränga sig för att motverka rasisterna? Toleransen för rasism verkar vara fan så mycket högre än någon annanstans. Men likt förbannat ska alla som ser detta pågå bara svälja att nejdå SD är inte alls rasistiskt?

    Sen har du väldigt fel i att tro att alla tycker man är rasist bara för att man tycker man ska dra ner på invandringen. Faktum är att de flesta invandrare också tycker invandringen är på tok för hög, det märkt om inte annat av det stora antalet invandrare som röstar på SD. Jag tycker också att invandringspolitiken suget men jag skulle aldrig för mitt liv ge ett gäng nassar och rassar makt över Sveriges och Europas politik bara för att visa mitt missnöje, för det är så urbota korkat att det är tragiskt.

    Om man inom SD inte vill förknippas med rasism och nazism sluta då se mellan fingrarna på det eller normalisera det och börja aktivt motarbeta det inom partiet. Den enda gången SD kommer sluta kritiseras för att vara rasister är när det slutar drypa rasism från dem
    Jag förstår mycket väl vad det handlar om.
    Klart det finns rasister i i SD ingen som påstår annat och den som som tror att det inte finns in tex moderaterna eller Socialdemokraterna är nog lite naiv.

    Tror dock att SD kommer att öka bland väljarna oavsett om de går upp å ned i mätningarna, där kan man ju ta sig en funderare varför.
  • Anonym (invandrare)
    Anonym (Olika) skrev 2016-02-19 21:23:10 följande:
    Jag förstår mycket väl vad det handlar om.
    Klart det finns rasister i i SD ingen som påstår annat och den som som tror att det inte finns in tex moderaterna eller Socialdemokraterna är nog lite naiv.

    Tror dock att SD kommer att öka bland väljarna oavsett om de går upp å ned i mätningarna, där kan man ju ta sig en funderare varför.
    Tror inte man behöver fundera så mycket på det, folk röstar på SD av missnöje, för att övriga partier vägrar lyssna, där behöver de skärpa sig. Men det folk i sitt blinda missnöje inte verkar fatta eller ignorerar är att de genom att missnöjesrösta skapat ett problem som man senare kommer få sota för, man har gett nazister och rasister vilket är vad SD toppen alltid varit väldigt mycket makt, vi har nu ett gäng nassar och rassar som nu är det största partiet i Sverige.

    Vad kommer hända när man löst migrationsproblemet som är deras paradnummer just nu? Det folk inte verkar fatta är att ett missnöjesparti behöver missnöje för att överleva, inget missnöje inget parti, Sverigedemokrater har ju redan blivit avslöjade med att sprida desinformation, rykten och rena lögner, viraler om hur invandrare lever lyxliv på staten som dementerats om och om igen men ändå verkar frodas. Självklart tar ju partiet inget ansvar för det och hävdar att det bara är någon enstaka knäppgök som gör så, men man verkar inte direkt mån om att få stopp på skitsnacket heller? Det är väl klar man inte vill det, partiet lever ju gott på missnöje, inte fan kommer de stoppa sitt levebröd.

    Så vem kommer man vända sig mot då? Etablerade invandrare? Bögar? Flator? Meningsmotståndare? Deras anhängare har ju hotat åtskilliga journalister och skribenter till tystnad, normalt borde det få klockor att dåna i skallen på folk, men folk är så jävla insnöade på att få stopp på invandringen att de verkar vara beredda att svälja vilket skit som helst från SD bara det blir gjort
  • Jepp

    Absolut kan man tycka det, dom som inte håller med är varken insatt i ekonomi eller dom samhällsutmaningar vi står inför.

    Jag personligen tycker vi redan 2006 tagit emot för många, jag tycker verkliga flyktingar ska tas emot. Ekonomiska flyktingar kan åka till annat land. Tänk var vårt land hade varit om vi haft politiker som faktiskt brydde sig om ekonomi och utvecklingen än leka godhetsapostel med andras pengar.

    Men ni som inte håller med, kan inte ni betala extra skatt för att upprätthålla er utopi?

    / Jepp 

  • Tom Araya
    Anonym (invandrare) skrev 2016-02-19 17:47:35 följande:
    Ett bra exempel på hycklare som skor sig är väl Bert Karlsson. En man som på 80 talet var partiledare för att rasistiskt parti (Ny demokrati) med ungefär samma agenda och argument som SD och som nu tjänar grova pengar på asylboenden. ...oh the irony, the irony. ...
    Kul att du tar upp just Bert som lär hålla de lägsta kostnaderna.

    Den privata sektorn hade inte haft dessa vinster om politiker hade tagit sitt ansvar och sett till att funnits resurserna som behövs inom den offentliga sektorn till att ta hand om det de beslutar om.

    Det finns även en chef på Migrationsverket som tjänar pengar på flyktingar...

    Du får titta efter en gång till och se var du hittar hyckleriet.
  • Anonym (invandrare)
    Tom Araya skrev 2016-02-24 15:59:52 följande:
    Kul att du tar upp just Bert som lär hålla de lägsta kostnaderna.

    Den privata sektorn hade inte haft dessa vinster om politiker hade tagit sitt ansvar och sett till att funnits resurserna som behövs inom den offentliga sektorn till att ta hand om det de beslutar om.

    Det finns även en chef på Migrationsverket som tjänar pengar på flyktingar...

    Du får titta efter en gång till och se var du hittar hyckleriet.
    Hycklare finns det överallt, speciellt bland våra politiker, men är det en anledning till att ge nazister makt över Sveriges politik tycker du? Kommer det leda till ett bättre Sverige? Är nazister och rasister ett bättre val än dagens hycklare?
  • Anonym (invandrare)
    Jepp skrev 2016-02-20 00:42:10 följande:

    Absolut kan man tycka det, dom som inte håller med är varken insatt i ekonomi eller dom samhällsutmaningar vi står inför.

    Jag personligen tycker vi redan 2006 tagit emot för många, jag tycker verkliga flyktingar ska tas emot. Ekonomiska flyktingar kan åka till annat land. Tänk var vårt land hade varit om vi haft politiker som faktiskt brydde sig om ekonomi och utvecklingen än leka godhetsapostel med andras pengar.

    Men ni som inte håller med, kan inte ni betala extra skatt för att upprätthålla er utopi?

    / Jepp 


    Jag tror att de flesta utom möjligen våra politiker är överens om att vi tar emot för många, men att stoppa flykting strömmen kommer inte heller leda till någon utopi som SD försöker måla upp.

    Våra skattepengar forsar ut på fler ställen än migrationen. Hur mycket skattepengar strömmar ut på skola och vård till privata fickor? Kommer en minskad invandring att lösa bostadskrisen? Nej det kommer den inte, det kommer vara färre som delar på kakan men det kommer fortfarande vara en enorm brist på billigare bostäder som arbetslösa, ensamstående, studenter eller låginkomsttagare.har råd med. Kommer det finnas fler jobb? Nej, för redan idag tar svenska företag in billig arbetskraft från utlandet och låter inhemska arbetare gå arbetslösa, men de tar gärna emot skattesänkningar och subventioner.

    Arbetslösheten har i stort sett stått stilla ganska länge, däremot har långtidsarbetslösheten ökat och anställningstryggheten urholkats totalt, i vissa branscher är fast anställning en utopi och det är något som uppstod långt innan massinvandringen.

    Din fråga om tänk om vi hade politiker som brydde sig om ekonomi och utvecklingen borde utökas men brydde sig om vem? Näringslivet eller arbetarna?
    Näringslivet har man brytt sig om plenty ganska länge...
  • Tom Araya
    Anonym (invandrare) skrev 2016-02-24 22:08:35 följande:
    Hycklare finns det överallt, speciellt bland våra politiker, men är det en anledning till att ge nazister makt över Sveriges politik tycker du? Kommer det leda till ett bättre Sverige? Är nazister och rasister ett bättre val än dagens hycklare?
    Nej, de är inte ett bättre val än dagens hycklare, men det är dagens hycklare som orsakat SD's höga valresultat.
  • Anonym (Står fortfarande utan svar)

    Har försökt att lyfta frågan tidigare men inte fått något gehör. Jag jobbar, precis som TS, inom kommunen och ser effekten av nedskärningar inom vården likväl som skola. Lägg därtill den växande grupp pensionärer som på sin ålders höst inte tilldelas det de så väl behöver och har rätt till då pengarna hamnar i annan ficka (flyktingmottagandet).

    Så för att göra en lång historia kort; hoppas nu att kunna få någon typ av respons på dels hur ni som är för invandring ser på det hela - hur ska man som medmänniska kunna försvara att förvägra äldre svenskar rätt vård eller andra åtgärder (exempelvis en vettig pension) mot att å andra sidan skjuta in miljardbelopp på flyktingmottagande?

    Den andra funderingen jag har är på vilket sätt en alltmer ökande invandring kan löna sig för samhället (och med samhälle menar jag oss medborgare, fram för allt de i skolåldern samt pensionärer) när erfarenheten bland nyligen invandrade grupper tycks tala för det motsatta. Hur kan ni vara så säkra på att alla vill överge sin kultur och anpassa sig? Det låter nästan som ett lite förmätet resonemang, alla kanske inte önskar detta.

  • Anthony1978

    Med okunskap sprider sig mörkret !

    SD är INTE nazister ! Sd är främlingsfientliga, grundstrukturen de står på är Rasism och nationalism !    
    Sd grundades och byggdes upp av personer från den Nazistiska rörelsen ja, men de försvann en efter en och sd rensade ut och städade upp i leden, Sd är PRO-Israel. 

    Det finns däremot personer som kallar sig nazister som sitter på kommunfullmäktigemandat och personer med nazistkopplingar som röstar på de. Det är allmänna hönshjärnor ! SMR och andra NS rörelser lägger inte sina röster på ett Israelvänligt parti ska du veta, Ns-rörelsen har länge samarbetat med muslimska element då Min fiendes fiende är min allierade !  Men Ns vill absolut inte ha invandrarna här ska tilläggas, så det inte misstolkas.

    Det som gör Sd så farliga och att de vunnit så många röster skrivs JIMMY ÅKESSON, den mannen är mycket intelligent, slug och farlig !  Kan garantera att om klarström eller Jansson vore ledare idag istället så hade inte Sd varit i närheten av positionen de är i idag !  Men spela inte Sd rakt i händerna och kalla de nazister för det är de verkligen inte !  

    På -90 talet vet jag människor som var så förfärade, arga, tog debatten, protesterade MOT sd. Många av de röstar idag för sd, och det p.g.a. Åkessson.
    Ja på -90 talet bestod de av en stor mängd Nazister men de har rensats ut och sollats bort, och som sagt var, dolkstöten för Ns-element i sd kom när de vände sig mot Israel och tog deras parti !

    kunskap är makt, för att få tillbaka väljarna som gått till Sd måste vi börja sluta skrika "rasist! " så fort en person känner att det börjar gå över styr nu, bemöt rädsla, oro och ilska med sakliga argument, fakta, KUNSKAP och inte med en massa trams och fördomar tillbaks ! Politikerna i övriga partier har spelat sd rakt i händerna genom att vägra debatten, vägrat vara i samma rum o.s.v.  

    För att utrota rasismen och främlingsfientligheten så måste vi jobba mer och sedan ännu mer med att fånga upp personer, och behandla ALLA lika, rasism föds ur missnöje, svåra tider och genom okunskap ! Okunskap från båda sidor !

    Jag hatar rasism, nazism, kommunism, men jag hatar inte rasisten, nazisten, eller kommunisten ! Vad gör mig bättre som människa än de om jag hatar personen för dennes åsikter ! Utrota åsikten och ta tillbaka människan !

    Extremism som extremism dock tycker jag vare sig den är höger eller vänster !
     


    "Jag ogillar vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att säga det."
  • Anonym (Står fortfarande utan svar)

    Ska bli intressant att se om jag får någon respons denna gång..

  • Anonym (Står fortfarande utan svar)

    Ska bli intressant att se om jag får någon respons denna gång..

  • Anthony1978

    Gör din röst hörd, sitt inte och underblås främlingsfientlighet anonymt på nätet,  skriv till riksdagsledamöter, var saklig, skriv till kommunfullmäktige, gå på kommunfullmäktigemöten, kontakta media, var rak, tydlig och saklig, mer möt inte människor som kommit hit med hat, avsky och förakt.

     Privata aktörer tjänar stora belopp varje dag, migrationsverket betalar, ja det är deras fulla rätt att tjäna pengar på detta sätt. Hur fungerade situationen under -90 talet, det var på ett helt annat sätt, fanns ingen ingen Bert Karlsson-profitör som fakturerade miljonbelopp varje dag, men systemet var annorlunda då. Hur förändrar man systemet, jo man engagerar sig, och man vänder sig inte mot missnöjespartier.

    Titta på vårdhem, privata vårdhem, gamma och sjuka lider medans ägaren tjänar storkovan, är ingen skillnad. Bilbesiktningen skulle bli så mycket bättre, billigare och effektivare, vad hände, jo priserna höjdes, kvalitet sänktes och ägare tjänade pengar. Ämnena är olika men orsakerna är de samma !  

     www.aftonbladet.se/nyheter/article22328561.ab


    "Jag ogillar vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att säga det."
  • Anthony1978

    en sund invandring ger ökade skatteintäkter, bättre ekonomi i landet, nya kunskaper och influenser. Med fler människor som jobbar betalar fler skatt, fler personer handlar, köper bostäder alltså är mer pengar i omlopp vilket stärker kronan. 
    Läget idag dock är inte sunt, men så är läget idag och det är utifrån det vi måste börja jobba, resurser måste till asylutredningar bl.a. Sätter man en person med skräckupplevelser, trauman, ensam i ett rum eller i ett rum med okända och inte fångar upp den personen så kommer det att brista, det blir knivskärningar, bråk, ja all skit man kan tänka sig, men det skiter bert karlsson i för han vill bara tjäna pengar. 
    Staten ska inte betala hutlösa summor till privatpersoner för boenden och uppehälle för de som kommer hit !
    Greta 94 år på långvården ska ha samma omsorg, aptitlig mat och hjälp vid behov som ALLA andra.


    "Jag ogillar vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att säga det."
  • micromat
    Anonym (invandrare) skrev 2016-02-24 22:08:35 följande:

    Hycklare finns det överallt, speciellt bland våra politiker, men är det en anledning till att ge nazister makt över Sveriges politik tycker du? Kommer det leda till ett bättre Sverige? Är nazister och rasister ett bättre val än dagens hycklare?


    Dom största hycklarna är väl ändå de övriga partierna som inte alls vill samarbeta med sd och som röstar emot deras förslag. För att något år senare själva lägga fram näst intill samma förslag. Det om något är hyckleri!!
Svar på tråden Får man tycka att Sverige tar emot för många invandrare?