• E87

Planerar syskon 2016?

Hej!

Finns det fler som planerar syskon till 2016? Här kan vi samlas och prata om allt möjligt.

Jag och min sambo har en dotter som är född i slutet av 2013. Jag gillar att planera och har länge tänkt att det ska vara 2-3 år mellan barnen. Då sambon inte vill planera utan mera ta det som det kommer så är syskon inget vi direkt pratar om riktigt ännu. Jag tänker att vi ska börja försöka nästa sommar men vill inte riktigt ta upp detta hemma ännu. Skulle vara kul att bolla tankar med någon mer Glad

//E

• Svar på tråden Planerar syskon 2016?
  • Nystjärna

Åh idag längtar jag som bara den att få börja försöka med syskon,samtidigt som det känns för tidigt. Så jobbiga känslor sen vet jag att sambon absolut inte vill börja tidigare än vad vi har bestämt. Men idag är en jobbig dag. :( Mår så skit,misstänker pga p-pillerna,sen förkylning på det och supernere och så denna längtan. Ingen bra dag alls :( Vet inte vad jag vill med detta inlägg bara skriva av mig lite och få uppmuntran till att orka vänta lite till.

• lawendel
    Nystjärna skrev 2014-10-06 18:00:49 följande:

Åh idag längtar jag som bara den att få börja försöka med syskon,samtidigt som det känns för tidigt. Så jobbiga känslor sen vet jag att sambon absolut inte vill börja tidigare än vad vi har bestämt. Men idag är en jobbig dag. :( Mår så skit,misstänker pga p-pillerna,sen förkylning på det och supernere och så denna längtan. Ingen bra dag alls :( Vet inte vad jag vill med detta inlägg bara skriva av mig lite och få uppmuntran till att orka vänta lite till.

Men sluta med pillrena nu då och skydda er på annat sätt fram tills det är dags? Jag funkar inte med extra hormoner alls så jag har inte haft några såna på många år!
  • Nystjärna
    lawendel skrev 2014-10-06 20:03:35 följande:
    Men sluta med pillrena nu då och skydda er på annat sätt fram tills det är dags? Jag funkar inte med extra hormoner alls så jag har inte haft några såna på många år!
    Skall äta de 2 kartor jag har kvar hemma. Sen skall jag sluta så har vi sagt att vi skall ha kondom. Aldrig haft såhär stor påverkan eller så kraftiga,många och jobbiga biverkningar av p-piller eller av hormonspiralen. Så dessa gör stor påverkan. Men ville samtidigt se om de gick över. Inte ätit så länge men verkar inte alls gå över :(
  • Rödaskor

Jag slutade med p-piller och började med p-dator i våras. Bäst beslutet jag tagit, kroppen är balans och framförallt så är humöret i balans!

• Knasmamman91
    Rödaskor skrev 2014-10-06 21:49:42 följande:

Jag slutade med p-piller och började med p-dator i våras. Bäst beslutet jag tagit, kroppen är balans och framförallt så är humöret i balans!

Vad är pdator för något? ????
  • Rödaskor

Man mäter tempen varje morgon som sedan visar när man har ägglossning. Tempen går upp 0,3-0,5 när ägglossning inträffat och på så sätt kan den räkna ut. Det finns p- dator man kan köpa eller temp med som visar två decimaler så skriver man in resultatet i en app som räknar ut ägglossning åt en.

• Knasmamman91
    Rödaskor skrev 2014-10-07 07:16:46 följande:

Man mäter tempen varje morgon som sedan visar när man har ägglossning. Tempen går upp 0,3-0,5 när ägglossning inträffat och på så sätt kan den räkna ut. Det finns p- dator man kan köpa eller temp med som visar två decimaler så skriver man in resultatet i en app som räknar ut ägglossning åt en.

Aha, häftigt! Det har jag missat helt att det finns
  • Rödaskor

Jag gillar den men den har några nackdelar. Man måste han någorlunda regelbunden mens och komma ihåg att mäta varje morgon innan man stiger upp, helst vid samma tid. Jag jobbade tre nätter förra veckan och sov jätte dåligt, det har påverkat min kurva och kan ha gett missvisande svar.

• fannybk

Jag använder p-ring som jag är jättdnöjd med. Hormonet släpps ut lite hela tiden så man får inga toppar och dalar som med p-piller. Jag har inte fått några biverkningar alls av dem.

• Nystjärna
    fannybk skrev 2014-10-07 16:10:53 följande:

Jag använder p-ring som jag är jättdnöjd med. Hormonet släpps ut lite hela tiden så man får inga toppar och dalar som med p-piller. Jag har inte fått några biverkningar alls av dem.

kanske något man skall testa nästa gång. :) men frågan är om man får ha sån när de finns risk för blodpropp i släkten. Tänker man får ju inte ha vad som helst för hormoner och så då.Får nog fråga min bm. :)
Svar på tråden Planerar syskon 2016?