• E87

Planerar syskon 2016?

Hej!

Finns det fler som planerar syskon till 2016? Här kan vi samlas och prata om allt möjligt.

Jag och min sambo har en dotter som är född i slutet av 2013. Jag gillar att planera och har länge tänkt att det ska vara 2-3 år mellan barnen. Då sambon inte vill planera utan mera ta det som det kommer så är syskon inget vi direkt pratar om riktigt ännu. Jag tänker att vi ska börja försöka nästa sommar men vill inte riktigt ta upp detta hemma ännu. Skulle vara kul att bolla tankar med någon mer Glad

//E

• Svar på tråden Planerar syskon 2016?
  • Nystjärna

Idag gick min syster ut med att hon skall ha barn i slutet av februari. Och kan inte rå för det,men jag blir faktiskt lite ledsen. Tills för att jag blir sååå sugen själv på en till. Men även för att jag nog aldrig kommer få träffa denna lilla bebis,känns så trist. Det som känns allra allra sämst är att jag inte kan känna mig glad för hennes skull fullt ut. Men jag hoppas att allt ändå går bra för henne så sätt. 

Men åh vad jag själv vill börja försöka nu!! Idag börjar jag på en ny karta med p-piller, den näst sista som jag skall äta men sen är det ju ca 6 långa månader innan jag får börja försöka igen. Blä!! :p :p

• Sara H

Hej!

Jag hänger gärna med här!

Har en son född i början av september 2013, och påbörjar syskonförsöken vid årsskiftet. Det tog ett års försök och Pergotimebehandling pga PCOS för att bli gravid, men jag hoppas att det ska gå snabbare nästa gång - även om jag är förberedd på att det kan ta lång tid igen.

Plockade ur min kopparspiral för två veckor sedan pga spottings och molvärk, och än så länge har vi inte beslutat om annat preventivmedel.

Så förhoppningsvis blir det en sen 2015- eller tidig 2016-bebis! Men när det än blir är det ändå lika välkommet! <3

• fannybk
    Nystjärna skrev 2014-10-08 09:51:47 följande:

kanske något man skall testa nästa gång. :) men frågan är om man får ha sån när de finns risk för blodpropp i släkten. Tänker man får ju inte ha vad som helst för hormoner och så då.Får nog fråga min bm. :)

Ja då är det nog bäst att fråga. Vet att de frågade mig om blodpropp men har inte haft det i släkten så jag vet inte. Men som sagt, jag är jättenöjd så hoppas du kan ha det också!
  • Nystjärna
    fannybk skrev 2014-10-08 15:05:56 följande:
    Ja då är det nog bäst att fråga. Vet att de frågade mig om blodpropp men har inte haft det i släkten så jag vet inte. Men som sagt, jag är jättenöjd så hoppas du kan ha det också!
    Jo jag tror det, vet ju väldigt väl att de begränsar vad man får använda och inte. Min mamma fick en propp i vintras och under den där gränsen de har. Så vågade inte min bm ge mig nåt annat p-piller än de jag fick. Men men. Tack hoppas jag med. :) Idag har jag mesnvärk utan mens än så länge, känns inte riktigt schyst faktiskt. :p Då kan jag väl få slippa mensvärken med isåfall :p hehe
  • Nystjärna

Jag undrar om det är någon av er här inne som vet om man bara kan sluta äta sina minipiller när som? Eftersom jag mår så dåligt av mina tycker sambon jag skall sluta med de redan idag,haft diskussion ikväll om hur vi skall göra. Men det jag undrar är om man bara kan sluta så på en gång? Jag har ju nyligen börjat på ny karta så. Vet ju att med kombinerade p-piller så skall man ju helst äta månaden ut så man har koll på mensen,men ingen aning om vad som säger om minipiller.
    Så vet någon av er vore jag glad :)

• lawendel
    Nystjärna skrev 2014-10-09 20:27:21 följande:

Jag undrar om det är någon av er här inne som vet om man bara kan sluta äta sina minipiller när som? Eftersom jag mår så dåligt av mina tycker sambon jag skall sluta med de redan idag,haft diskussion ikväll om hur vi skall göra. Men det jag undrar är om man bara kan sluta så på en gång? Jag har ju nyligen börjat på ny karta så. Vet ju att med kombinerade p-piller så skall man ju helst äta månaden ut så man har koll på mensen,men ingen aning om vad som säger om minipiller.

Ja det tror jag du kan. Kan hända att du får mens/blödning men inget farligt med det och mensen kommer ju vara stabil när ni börjar försöken. Jag hade inte stoppat i mig piller som får mig att må så dåligt. Därför jag inte har nåt hormellt skydd alls, funkar inte
  • Nystjärna
    lawendel skrev 2014-10-09 20:36:04 följande:
    Ja det tror jag du kan. Kan hända att du får mens/blödning men inget farligt med det och mensen kommer ju vara stabil när ni börjar försöken. Jag hade inte stoppat i mig piller som får mig att må så dåligt. Därför jag inte har nåt hormellt skydd alls, funkar inte
    Okej tack :) Ne misstänkte att jag ev skulle ha eller kommer få mens nu idag då jag har väldigt mensvärk. Ne precis, de min sambo säger det med. Att jag skall inte behöva mår såhär,inte bra eller roligt för någon av oss här hemma. Blir nog inga mer nu då,jag mensen bör ju rättat till sig till de är dags :) Så får vi lösa skydd på annat sätt till dess. Bara rädd att jag skall bli ännu mer sugen på syskon nu.
  • mkes
    Nystjärna skrev 2014-10-09 20:38:54 följande:

Okej tack :) Ne misstänkte att jag ev skulle ha eller kommer få mens nu idag då jag har väldigt mensvärk. Ne precis, de min sambo säger det med. Att jag skall inte behöva mår såhär,inte bra eller roligt för någon av oss här hemma. Blir nog inga mer nu då,jag mensen bör ju rättat till sig till de är dags :) Så får vi lösa skydd på annat sätt till dess. Bara rädd att jag skall bli ännu mer sugen på syskon nu.

Jag slutade mitt i och det var ingen fara!

Kan ni inte tjuvstarta lite innan då?
  • tjoppan
    Nystjärna skrev 2014-10-09 20:27:21 följande:

Jag slutade mitt i kartan förut. Gick hur bra som helst, så om du inte mår bra av dom så sluta på en gång, säger jag ;)
  • Nystjärna

Tack för era svar ????jag skulle kunna tjuvstarta lite kanske. Men sambon vill det inte. Han är bestämd att efter bröllopet. ????

Men tog ingen tablett igår. De jobbiga är att nu börjar man fundera över tänk om de inte ät därför jag mår dålig. Haha alltid något ????men som min sambo sa jag måste ju sluta för och se om de blir nån skillnad. Annars så kan jag ju äta de sen igen. Men jag förstår inte annars vad det är som skulle få mig att må såhär. Och när jag läst och hört så har andra som haft cerazett eller liknande mått lika dåligt,iallafall väldigt många av de. Så får väl hoppas detta hjälper nu. ????

Svar på tråden Planerar syskon 2016?