• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Jag har ju haft ömma bröstvårtor efter äl denna månad...äl smärtor i magen och utslag på clearblue men på blodprovet var det för låga värden för att varit äl denna månaden! Förvirrande!

Solros78 skrev 2014-11-25 08:01:07 följande:

Jag upplever att vissa månader, speciellt typ i våras tror jag, har jag haft väldigt ömma bröst mellan äl och bim. Men andra månader inte alls (och jag vet att jag hade äl). Är inte det lite konstigt? Men jag har heller inget minne av ömma bröst när jag har plussat förr så det verkar inte vara en nödvändighet men jag undrar ändå varför det är så olika. Någon som vet?

• Lillyros

Usch för denna situationen!tror ingen kan förstå!

Jag har en nära vän som stiliriserat sig, hon blev gravid bara han tittade på henne! Och hon har 1 äggledare! Hon är dock otroligt stöttande i allt detta med mig! Igår erbjöd hon mig sina ägg om det skulle bära sig så illa! Det vill jag ju inte men tyckte de va en fin gest! (Å jag grina som en tok)

Solros78 skrev 2014-11-25 21:59:46 följande:

Oj det lät ju verkligen förvirrande! Tom positivt ältest och ändå inte äl.

Jag hade sjukt ömma bröstvårtor precis vid äl men sen inte ömma bröst.

• Lillyros

Tråkigt! Vilken kur var du på?

Jag har bim i helgen...men är ej hoppfull! Positivt äl test, men enligt blodproverna har jag troligen inte haft nån äl alls...:(

pergotimestina skrev 2014-11-26 06:06:02 följande:

Nu har kära tant röd kommit på besök! Men jag kör en ny kur pergotime på fredag :) hoppas det tar sig nu:)

Hur går det för er andra?

• Lillyros

Gjorde test idag på cd 27...tvär negativt! Så förhoppningarna är inte höga!

Tack för pepp ändå:)

Skinny Mie skrev 2014-11-26 10:03:42 följande:

Vill givetvis inte ge dig några falska förhoppningar, men när jag var på VULet så sa läkaren till mig att jag hade ett ägg som var för stort och ett som antagligen var för litet. Blev ändå gravid med tvillingar ich nu när jag varit på UL så ser de massor av äggblåsor på mina äggledare, de kallar dem t om för Pergotime ledare?!

Så kontentan av det hela, inte alltid som prover och doktorer behöver ha rätt...

Håller tummar och tår ändå för er!!!

• Lillyros

Vilken kur i ordningen var det? Enkel/dubbel? Jag ska få prata med min gyn på måndag...hatar ovissheten! Känner att mensen lika väl kan komma nu (troligen ingen äl efter blodprov) så man kan börja om!

Juliii86 skrev 2014-11-26 16:18:23 följande:

Nu har mensen kommit, skönt! Orka liksom vara i ovissheten när kommer mens, är jag gravid..osv. Nu vet jag inte riktigt vad som kommer hända, har ju inte fått reda på hur blodprovet såg ut. Ska se om jag kan få tag på honom idag eller imorgon.

Nya tag!

• Lillyros

Får fråga tomten:) är de någon som förtjänar det är de vi som får kämpa med allt...smärta, sorg, förtvivlan m.m år in och år ut!

• Lillyros

Fick svar igår iom att jag ringde, tog prov i fredags! Ja uppenbarligen funkar ju inte enkelkur...jag vill ha mera koll på att med tex vul...så jag ska ställa lite krav till nästa kur! Orkar psykiskt inte med ovissheten!

Juliii86 skrev 2014-11-26 20:49:01 följande:

Det är en enkel kur och mitt första efter lång paus.

Jaha ok, hoppas mötet går bra. Vad är det ni ska prata om? Åh :( vad tråkigt! Hur långt efter du tog blodprovet fick du svar? Min läkare verkar spårlöst försvunnen :P Hann inte ringa idag så får väl göra det imorgon och ta ett snack.

• Lillyros

Håller helt med dig! Mår dåligt över att jag "missar" min bästis graviditet bara för att jag inte pallar att ens snart prata med henne i telefonen:( usch! Men just nu måste jag tänka på mig själv...så man inte kollapsar helt!

Stor kram till dig! Och alls andra i tråden!

helnil_ skrev 2014-11-26 21:15:26 följande:

Lider med er alla som fått mens och som kanske som mig inte ens fått ägglossning :( förstår känslan! Det här med vänner och barn är verkligen inte lätt heller. Undviker typ alla med barn just nu och umgås därför inte heller med min gudson. Det känns egentligen förjävligt men alternativet för mig själv är inte bättre, blir bara mer påmind och därför deprimerad. Jag är också rädd att om någon skulle bli gravid så skulle de inte vilja säga det till mig av oro att jag skulle bli arg/ledsen. Jag håller mina tummar för er andra och minst ett plus i tråden innan året är slut..

• Lillyros

Hoppas!!!!

Lynnig skrev 2014-11-27 07:26:28 följande:

Hej tjejer!!! Vi är bäst!!! Som ni säger måste vi ta hand om oss. Mun kurator säger det att jag måste förlika mig med känslan av avundsjuka, att det är ok. Inte döma mig själv för det. Och att det inte betyder att jag inte älskar mina vänner eller är glad för dem.

Idag är jag BIM +1

Har testat tre gånger alltid samma, super svagt även som idag imorgon på morgonen. Har symtom och min känsla är den samma.... Men börjar nu tveka eftersom testerna är så svaga...

• Lillyros

Åh! Grattis va roligt!

Lynnig skrev 2014-11-27 13:09:45 följande:

Det är konstaterat med digitalt

" gravid" 1-2 veckor

Tog påförmiddagen och veckoindikatorn kanske inte alltid ger rättvisande då, så går på att kg vet när äl var. Vilket betyget v.5(4+2)

Shit fortsätt hålla tummarna att det ska stanna. Tjatat nig till ett Vul i v,8(18/12)

Tack för tt ni finns kram

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?