• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Vad tror ni?

Hjärtan=sex

Sedan har jag tempat

Och så fick sambon prestations ångest idag! Får nog till de imorgon...om de behövs!

Känns mycket i magen idag...liksom öm när jag sätter mig ner för hastigt! Är de kanske idag de släpper? Åååååå!!!!
  • Lillyros

Ja...jag har ju bara ett barn att hålla reda på:)

Hoppas verkligen att vi får till de idag!

Och kanske onsdag, sen kan vi inte göra mer denna månaden!

Ska surfa runt efter lite ivf info idag...lika bea att förbereda sig! Men hoppas jag slipper!

Kul att vi synkar! Då är man inte ensam nu denna låååånga väntan fram till bim:)

Solros78 skrev 2014-11-16 22:41:10 följande:

Jag har också haft tokont idag men nu tror jag det släppt. Vi är synkade.

Vi försökte sex på fm men då blev vi för stressade av barnens lek så det gick bara inte. Nytt försök på em när barnen såg på tv, då gick det bättre. Sjukt jobbigt med ett öra åt barnen hela tiden.

• Lillyros

Jag känner fortfarande lite idag...läste att man kan ha ont efter oxå...när ägget släppt. Så jag garderar mig:)

Jag har en privat sjukförsäkring genom mitt företag, ringde dom idag men de står ej för ivf:( får väl låna upp på huset om de nu blir ivf...men då tror jag jag går privat.

På ett sätt skulle de ca bra med ivf...jag kommer väl må som en apa under bahandlingen...men man slipper ju på tvingat sex...jag vet inte kanske tänker helt fel:/

Solros78 skrev 2014-11-17 08:07:24 följande:

Vi kör inget mer sex nu, det känns inte aktuellt efter det onda har släppt så då lär ju ägget ha släppt och det lever ju inte så länge.

• Lillyros

Jag har tagit positivt äl test oxå...i fredags tror jag:)

monn skrev 2014-11-17 14:56:55 följande:

Spännande! Jag har också den appen! Har du tagit ägglossningstest eller bara tempat?

• Lillyros

Så har jag med haft! Olika månader typ...hoppas de är något positivt!

Solros78 skrev 2014-11-17 18:25:05 följande:

Alltså jag har fånigt ont i bröstvårtorna. De skaver mot tröjan hela tiden. Vad är det liksom? Kom typ i fredags-lördags dvs precis i samband med äl. Men aldrig upplevt det så här förut. Och det borde ju gå över nu efter äl tycker jag.

• Lillyros

Åh va tråkigt! Vad blir det efter spolningen då? Ivf?

Gweny skrev 2014-11-17 18:29:51 följande:

Min mens kom igång, hjälpte inte mina kurer pergotime. Känns verkligen hopplöst. Nu blir det spolningen om några dagar, sen samla kraft och ta nya tag, för 100e gången, känns det som.

• Lillyros

Igår fick jag ett riktigt melt down!!!!! Tänkte ju att få till det en sista gång denna äl....men han va trött! Då bröt jag ihop och förklarade för honom hur jag känner! Att jag inte tänker proppa i min massa hormoner om han inte är med på detta till 100%

Han hade inte riktigt fattat att de var så få dagar i en cykel man har möjlighet att bli gravid...jag sa att jag mått fruktansvärt dåligt och de tyckte han ju inte va så bra!

Jag ifrågasatte om han verkligen ville detta å de ville han såklart...jag sa att vi måste ju typ se detta som ett "jobb" för vi blir ju tydligen inte gravida så lätt! Å han gick med på att jag talar om för honom när äl är!

Så till nästa (för det känns inte hoppfullt denna månaden) tänkte jag höra med min gyn om äl spruta...så man vet exakt när ägget lossnar och att jag vill ha vul så man vet vad som är på G!

För jag orkar inte detta mer snart!

Tänkt va det hade sparat på energi om man sluppit detta! Och det tär på oss som par!

Vet inte om de känns bättre idag...svullen i ögonen är jag iaf:/

Hade ju känningar i magen både söndag å igår!!! Faaaaaaaaaaaaaaaaan va värdelöst de känns! (Sorry)

• Lillyros

Ja jag hoppas han fatta! Hade massa glatta flytningar igår å idag...kanske inte är försent...va tror ni? Dag 19 idag...

Solros78 skrev 2014-11-18 08:02:54 följande:

Usch vad jobbigt men vad bra att ni pratade ordentligt och att han är med på banan!

• Lillyros

Ja de känns bättre...bokade även in möte för ivf på carlanderska i Göteborg i januari! Hoppas jag slipper men jag pallar inte mer hemma nu känns de som!

Enda är väl om jag får mer pergo fast med äl spruta...så man är mer säker på när de släpper!

Har jätte ont i magen idag...kan typ inte sätta mig ner...funderade på om jag kan ha blivit överstimulerad...har ju inte vart på något vul! De vill jag ha tills nästa månad!

Juliii86 skrev 2014-11-18 17:13:34 följande:

Vad tråkigt att höra men bra ialla fall att du prata med honom vad du känner! Vet hur du känner dig för jag har haft det likadant förut tills jag sa till honom att vi måste kämpa mer. Massa styrke kramar! Hoppas att det blir bättre tills nästa omgång.styrke kramar till dig ockå! :(

Igår tog jag ju ett CB test efter att jag kom hem från jobbet då vart det tok negativ! Inte det blekaste streck som syntes. Imorses tog jag ett testlagret "då jag tror att jag har BIM idag" vart det helt blankt. Tog ett CB när jag kom hem från jobbet så syntes ett jätte svagt streck..inte riktigt blått men man ser att ett streck. Vet inte hur jag ska tolka det? Ska vänta några till med att testa med samma märke så får vi se om det blir starkare. Just nu vågar jag inte hoppas så jag väntar hellre lite till innan jag kan hurra och bli glad.

• Lillyros

Håller tummarna!!!!

Lilltrollet skrev 2014-11-19 08:13:26 följande:

Är så nervös.. Ligger kvar i sängen och drar mig för att gå upp och testa.. Har haft en känsla senaste dagarna att det lyckats denna gången och vill inte förstöra den känslan.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?