• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Äter du enkel kur?

Armin15 skrev 2014-11-08 09:47:08 följande:

jag är ju inne på min 3e kur med pergotime. vi ska försöka med ägglossningspruta denna gången.. därför ska han ta ultraljud så vi får se hur mogna äggen är o när sprutan ska sättas... 

• Lillyros

Va tråkigt!!:( hoppas du snart får tid med läkaren! Kram

Gweny skrev 2014-11-10 09:44:13 följande:

Det blev inget på 3e kuren pergotime heller, känns tungt just nu. Väntar på att mensen ska komma igång riktigt och även tagit ett test, ifall att. så blankt det kan bli. Känns väldigt tungt just nu. Har mailat min läkare precis och hoppas få telefontid med henne snart och se vad som händer nu.

• Lillyros

Idag är en skit dag! Mitt humör är som en jojo! Upp å ner!!!! Pratade nyss med min bästa vän...som gick in i vecka 11 igår! Å nu sprutar tårarna! Å till råga på allt bjöd jag hit henne...ska väl tillägga att hon liksom tappat empatin sedan hon själv blev gravid! Och nu orkar jag inte ens höra om hennes graviditet!:( eller kanske är de jag som e extra känslig! Jag ringde å gråt en dag...då fick jag kommentaren: jag vet ingen som är så uppskruvad över detta som du!!!! Va???? Uppskruvad??? Eh ja...alla dygnets timmar handlar ju om detta! Man hamnar på ruta ett varje månad medans andras liv rullar på!!! Ååååååå!!!!! Så...sorry för allt negativt:(

• Lillyros

Åh jag vet precis! Min äldsta bror fick barn i juni, sen två nära vänner i augusti, min andra bror nu i oktober plus att min nu närmsta vän ska ha med!!!! Igår bara gråt jag hela dagen???? tror de är mycket av tabletterna med! Idag måste vi börja ha påtvingat sex varannan dag fram till efter helgen! Och jag tror han redan känner av pressen...tänkte börja igår men han va på så dåligt humör,,och nekad är ju inte så roligt att bli! Är som att precis äl veckan pallar han ej trycket!!!! Jag blir galen! Vill inte ta upp de nu heller för då känns de som jag kanske förstör denna chansen denna kuren! Ibland tänker jag att vi ska lägga ner detta med fler barn för att förhållandets skull...så orättvist????

monn skrev 2014-11-10 21:17:42 följande:

Stor kram till dig! Dåligt av henne att inte stödja dig! Jag vet hur det känns, mkn bror skall ha barn fick jag reda på igår. Och två bekanta efter det. Känns som om man blir sist av alla, eller utan helt.

• Lillyros

Jag ska fråga min gynekolog om äl spruta funkar för mig...om de inte blir något denna månaden! För så ledsen som jag va igår orkar jag inte med! Bara gråt hela dagen...och det är nig av pergotime! Vill inte ens veta hur msn mår vid en ivf!

Armin15 skrev 2014-11-11 17:08:24 följande:

Vet exakt vad du går igenom. Vi har oxå samma problem. Vår lösning blev heminseminwtion. Har gjort det sedan dag 7. O det.r detbästa. Vi har gjort!! O ska fortsätta till hela nästa vecka bara förinte missa något. Trots att vi nu "vet " när ägglossningen äger rum då jag ska ta sprutan imorgon. Detär vårtabsolut sista försök på "naturlig" sätt.

• Lillyros

Vadå för knep???:):) på helgen tycker jag de är lättare, man e mer utvilad då! Veckorna är man trött på...så då känns de mer som ett tvång! Ibland tänkte jag att vi ska skita i allt å rädda relationen ist!

Gweny skrev 2014-11-11 18:56:54 följande:

Det är verkligen en romansdödare detta med "måste" sex. Min sambo fick ofta prestationsångest och jag blev frustrerad. Men kom på lite knep, så gick det. Men kunde ju vara roligare. Hoppas få tillbaka lite nu när vi får vänta.

• Lillyros

Jag har gått till Vct på morgonen...där jag bor är de drop in mellan 08.00-09.00 och min gynekolog sa att jag skulle gå på cd 23-25 tror jag de va! Jag hamnar mitt i en helg denna gången så vet ej om jah ska gå fredag eller måndag...får nog ringa och fråga!

Juliii86 skrev 2014-11-11 20:10:15 följande:

Jag skulle ha tagit blodprov idag för progesteron och det skulle ske idag om jag inte fick utslag på ÄL stickorna, det är alltså på CD 22 men nu gick det inte ta blodprov alls. Jag kom tydligen försent :( Visste inte att man ska ta blodprovet på morgonen för att ge bästa resultat, det sa inte min läkare utan bara sa att jag måste ta blodprov den 11/11. Ville ju inte smita i från jobbet för jag vill inte förlora mina timmar så jag skynda mig för på den vårdcentral som jag är på hade dom tid ända tills 16.30 och jag slutar 15.54. Då tänkte jag, ja men det hinner jag men så var det inte! Jag försökte övertala henne men det gick inte så bra. Så imorgon bitti får jag åka iväg ta detta blodprov som egentligen borde ha tagits idag. Ni anar inte hur arg och sur jag var, jag skynda mig i onödan.

Nu undrar jag, hur har ni gjort när ni skulle ta blodprov? Har ni tagit det på morgonen eller sent på eftermiddag?

• Lillyros

Cd 21-23 menade jag:)

Juliii86 skrev 2014-11-11 20:10:15 följande:

Jag skulle ha tagit blodprov idag för progesteron och det skulle ske idag om jag inte fick utslag på ÄL stickorna, det är alltså på CD 22 men nu gick det inte ta blodprov alls. Jag kom tydligen försent :( Visste inte att man ska ta blodprovet på morgonen för att ge bästa resultat, det sa inte min läkare utan bara sa att jag måste ta blodprov den 11/11. Ville ju inte smita i från jobbet för jag vill inte förlora mina timmar så jag skynda mig för på den vårdcentral som jag är på hade dom tid ända tills 16.30 och jag slutar 15.54. Då tänkte jag, ja men det hinner jag men så var det inte! Jag försökte övertala henne men det gick inte så bra. Så imorgon bitti får jag åka iväg ta detta blodprov som egentligen borde ha tagits idag. Ni anar inte hur arg och sur jag var, jag skynda mig i onödan.

Nu undrar jag, hur har ni gjort när ni skulle ta blodprov? Har ni tagit det på morgonen eller sent på eftermiddag?

• Lillyros

Hej!

Tror inte alltid de blir ägg av blåsorna...men hej! Nu ska vi tänka positivt:) du har ju fått positivt äl test! Och haft sex kring den tiden!

Å detta med prestations grejer är inte lätt! Min sambo får de varje månad! Och man blir så frustrerad! Så jag har slutat tala om för honom att jag tar äl test osv...

Lynnig skrev 2014-11-13 09:30:49 följande:

Ber om ursäkt om jag anses bara komma in i denna tråd.

Behöver nog lite förklaring

Först pregokuren .

På Vul dag 15 ser de två stor äggblåsor som de är positiva till. Sen två som de är lite tveksamma till, ev att de kommer oxå?!

Positivt på ägglossningssticka dag 16

Vul dag 17 kan de se att de där stora inte är kvar, de är som " hålrum" de andra som de var oroliga för finns kvar...

Vad betyder detta egentligen?

- har jag haft ägglossning då ett ägg som släppt? Eller är det bra att just den där äggblåsan är tom nu? Innehåller alla äggblåsor ägg?

Problem med prestationskrav... Kring sex. Haft sex dag 14,15,16

Hur skulle ni tänka nu vidare?

Super tacksam om någon kan ge sin åsikt..,!

• Lillyros

Blinkande smiley på clearblue äl test idag!!! Ja då åker min sambo på hockey...haha han får väcka mig när han kommer hem;)

Även lördag är han borta...får väl sätta dottern med ipaden och smyga iväg under dagen!

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?