• KnytetsMamma

Pergotime start sep 2014?

Gweny skrev 2014-09-10 16:46:11 följande:
    jag skulle också ha varit runt v.20 nu, tänker inte på det så ofta, men ibland kommer det över mig och sambon, var tufft att gå igenom, hoppas som du säger att pergotime kan hjälpa oss alla nu!

såg din tidigare fråga med, men nä, jag har inte testat med gravtest, känner verkligen inte av något och har cykler på 40-45 dagar i snitt. Är på dag 30 idag, så avvaktar några dagar till iallafall.
    Vilken cd hade du ägglossning nu med pergo? Har förstått att cyklen kan bli både längre och kortare med pergo än man har utan. Innan jag blev gravid med dottern 2011 hade jag en cykel på 45 dagar, första kuren pergo nu i maj fick jag äl på cd 16-17, dvs en cykel på 30-31 dagar. Denna kur verkar ägglossningen komma på cd 19-20, dvs en cykel på 34-35 dagar. Så det verkar kunna variera så om det är typ 14 dagar sen din ägglossning nu hade jag testat, hade nog inte kunnat hålla mig :)
  • KnytetsMamma

Idag är värken i magen nästan helt borta så får nästan våga tro att jag haft ägglossning nu, vi myste igår kväll också för säkerhets skull och sen får vi se om det blir imorgon också. Sen kommer den låååååånga väntan. För mig är det väldigt svårt att inte ta ut något i förskott med tanke på att vi har försökt bli gravida typ 2 ggr, ena gången blev jag gravid med dottern 2011 och andra gången var i maj när jag åt min första kur pergotime och blev gravid direkt men det blev ju missfall. Så väldigt svårt att inte hoppas nu att det tar sig på första försöket igen men försöker verkligen vara realist och tänka att det normalt sätt tar ca 7 månader att bli gravid...

• KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-09-11 12:25:32 följande:
    Knytetsmamma>> Jag hade äl på dag 17, så verkar stämma med mina längre cykler. Jag har blivit så ledsen över alla falska förhoppningar och negativa tester, så jag håller mig ett tag till från att testa. smile5.gif

solros78>> välkommen in, vi har ju setts i andra trådar och försökt lika länge. 

ja jag försöker ju också få till mitt 3e(dock sambons 1a), så frusterande att kroppen har fungerat, men nu plötsligt stämmer inget och massa problem.  Gör det inte lättare. 
    Då är det kanske smart att vänta lite med att testa. Men hur lång lutealfas har du då? Jag tror jag hade äl i tisdags eller igår (cd 18-19) och tänkte nog testa om 14 dagar.....
  • KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-09-11 12:43:39 följande:
    Jag har faktiskt ingen större koll på det, för har varit så olika varje månad nu länge, så liksom gett upp att försöka ha översikt.  
    Oj, då har du spännande dagar framför dig nu....när jag hade 45 dagars cykel hade jag alltid 14 dagars lutealfas men däremot var tiden från första mensdag till ägglossning runt 20 dagar....
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-09-11 14:53:47 följande:
    Har ni haft oskyddat sex före vul? Eller har ni fått förhållningsorder kring sånt?
    Vår gyn vill inte att vi ska ha oskyddat sex innan vul. Förra kuren blev det väldigt stressigt då vi på första vul hade tre äggblåsor och därför inte fick mysa utan var tvungen att vänta och se hur många av dem som växte till, då kunde vi inte göra vul förrän cd 16 igen och då fanns en äggblåsa på 20 mm, dvs väldigt nära ägglossning och lite stressigt...Denna kur fanns bara två äggblåsor på första vul så då fick vi fritt fram direkt och har kunnat mysa typ varannan dag sen dess Skrattande
  • KnytetsMamma
    Armin15 skrev 2014-09-11 21:01:59 följande:
    Hej alla! Jag o min man har inga barn från tidigare. Jag är 29. Han är 33år. Ingen av oss har lyckats göra "felsteg" i ungdomen. Men andra ord.; Jag har aldrig blivit gravid . Har aldrig använt medikament preventions metoder. Inga MF. Ingenting. Försökt i 1 år. Starta med pergotime 1-5 sep 1 tab. dagligen. Var på VUL för 2 dagar sedN. Det var två mogna follikler!! Dubbelchans!! Jag hoppas på tvillingar smile1.gif vi ska mysa fred lörd söndag.
    Håller tummarna för oss alla !
    Spännande!!! Hur stora var äggblåsorna? Varför väntar ni med mys till helgen? Eller har ni myst nån gång efter vul:et?
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-09-11 22:06:14 följande:
    Indikerar kroppen att äl är på gång på samma sätt vid pergo som på naturlig väg? Med trådiga flytningar osv?
    Jag har ätit två kurer pergo, första kuren fick jag ont och väldigt mycket flytningar, blev gravid men tyvärr ma, denna kur hade jag i stort sett inga flytningar alls men väldigt ont i magen under flera dagar, från typ torsdag förra veckan till i onsdags, frågade gyn om det här med flytningarna och hon sa att det kan variera från månad till månad hur mycket flytningar man får, både med och utan pergo. 
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-09-12 15:13:54 följande:
    Ok tack för info. Mellan vilka cd hade du ont, dvs när började det och när hade du äl?
    Förra kuren minns jag inte riktigt när jag började få ont, då hade jag äl på cd 16-17. Denna kur började jag få ont på typ cd 13-14 och hade ont tills i onsdags, dvs cd 19, tror också att jag hade äl på cd 18-19 denna gång.
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-09-12 20:34:31 följande:
    Ok så det blir relativt sen äl då.

Ja, jag har fått äl rätt sent, vet inte om det beror på hur lång cykel man har naturligt (innan min ägglossning försvann hade jag 45-dagars cykel och alltså äl sent). Har läst nånstans att man ofta får lite senare äl med pergo än man normalt sett  har men jag vet inte.

Vilken cd är du på nu?

• KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-09-12 21:16:45 följande:
    Jag är på cd 8 idag så sista tabletten imorgon. Oroar mig för att äl ska komma när den "brukar", dvs runt dag 10-11, eftersom det då blir helt galet med vul på tisdag och inget sex innan dess.
    De flesta får, enligt bipacksedeln, ägglossning 4-10 dagar efter sista tabletten så förmodligen får du inte ägglossning redan då. Håller tummarna för det i alla fall.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?