• KnytetsMamma

Pergotime start sep 2014?

Lilltrollet skrev 2014-09-27 23:28:19 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här. :) Jag är på cd 6 idag och har bim 19 oktober. Jag har ett barn född 2012 som också blev till med hjälp av pergotime. Den gången tog det sig på andra kuren.
    Välkommen!! Hoppas att det kanske tar sig på första kuren denna gång, håller tummarna stenhårt!!!
  • KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-09-28 09:40:32 följande:
    Igår kväll hade jag ont i magen och stack till. Äl tro? Vi har täckt upp bra(även nu på morgonen) smile5.gif , så bara hoppas och vänta nu!
    Hur lyckas ni på morgonen? För visst hade ni väl barn sen innan?
  • KnytetsMamma
    Armin15 skrev 2014-09-28 19:07:45 följande:
    "BIM" i fredags. ( om man ens kan förutse BIM när man har så oregelmässig mens) men eftersom gynekologen såg 2 st mogna ägg som skulle släppa för 2 V sedan; så utgår jag att jag ska ha BIM den här helgen... Idag fick jag rosa flytning... smile4.gif återstår att se om det blir mens av det eller tidig gravidsymptom. Jag vill inte acceptera att mensen ska komma - jag har fortf hoppet uppe. Uppdaterar er när jag har kommit längre. Som tidigare nämnt; gravidtestar på onsdag ; om inte mensen gör en ful överraskning innan

Ni som har barn från förr har ni haft rosa flytning som tidig grav.symptom?
    Läste i andra trådar att det var fler som hade.
    Åh, vad spännande att BIM närmar sig men förstår att flytningarna oroar dig, men förhoppningsvis är det ett grav.tecken. Jag har dock inte själv haft det innan plus.
  • KnytetsMamma
    Armin15 skrev 2014-09-29 07:42:10 följande:
    Min förnekelse bubbla sprack - rosa flytningar var starten på mensen. Jag fick min mens nyss
    Bättre lycka nästa kur!!!
  • KnytetsMamma
    ronja111 skrev 2014-09-29 09:23:43 följande:
    Hej.

Är det någon som vet vad den idealiska storleken på en äggblåsa som lossnar är!?!
    Mellan vilka intervall?
    19-25mm?Vad säger era läkare???
    Jag hade en på 23 mm nu denna kur som jag blev gravid och då sa gyn att den bör släppa när som helst...men tror det är individuellt också.
  • KnytetsMamma
    Lillyros skrev 2014-09-30 07:20:40 följande:
    Idag kom min mens! På dag 33 så cykeln var kortare denna månad! Detta betyder ju iaf att NU kan jag äntligen börja på min första kur!!!!!
    Min gynekolog sa att jag kunde börja på cykeldag 3-5...vilken dag började ni på?
    Jag trodde att man alltid åt pergotime på dag 5-9 men jag har kanske fel?! Lycka till i alla fall och hoppas att du får fina äggblåsor :)

Jag kan fortfarande inte riktigt ta till mig att jag faktiskt är gravid, har ringt MVC och bokat in ett första möte där den 17/10, då ska vi även planera in det tidiga ultraljudet och kub-testet. 
  • KnytetsMamma

Håller tummarna för alla i tråden och hoppas på många fina Plus i oktober :) 

Själv kan jag fortfarande inte fatta att jag är gravid, inga symtom alls nästan och det oroar mig. Ska i alla fall på första besöket på MVC den 17/10 och sen hoppas jag på ett tidigt vul med tanke på mitt ma i juli.

• KnytetsMamma
    Lillyros skrev 2014-10-01 09:34:43 följande:
    Min barnmorska lovade mig tidigt vul vid nästa graviditet efter mitt missfall! Känns ju tryggt att få ett i vecka 8-10 typ..och ett kub kanske? Så man är mer säker...
    Solros78 skrev 2014-10-01 10:00:31 följande:
    Det är ju bara att boka vul privat. Det har jag gjort varje gång, i typ vecka 8.
    Har ju möjlighet att få vul där jag fått min pergotime utskriven men gör först ett försök att få det via mvc, då kostar det ju inget :) här där jag bor erbjuds alla som vill göra kub oavsett ålder, vi gjorde med dottern och kommer göra igen om allt går bra.

• KnytetsMamma

Med pergo vet du väl ungefär vilken cd du har äl så plussa 14 dagar på det så får du väl fram en ungefärlig bim eller?

rhoddan skrev 2014-10-02 07:28:45 följande:
    Förresten en fråga. Jag är lite osäker på mitt bim. Jag har haft en cykel på 32 dagar när jag ätit pergotime men förra månaden när jag hade uppehåll från pergo så hade jag en cykel på 37. Ska jag nu räkna med 32 eller 37? :P

• KnytetsMamma

Wow, har du nån bild? Stor grattis om det är så

Skinny Mie skrev 2014-10-03 04:43:24 följande:
    BiM -3 idag (cd24), tog mitt första grav test - det är ett svagt PLUS!!! Vågar inte riktigt tro på det, men ett plus är alltid ett plus va? Använde Clearblue Plus. Jag svettas, skrattar och gråter om vartannat just nu lol.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?