• KnytetsMamma

Pergotime start sep 2014?

Solros78 skrev 2014-10-16 12:22:16 följande:
    Men det är ju jättemärkligt. Vilka ältest har du kört då?
    Då har jag kört vanliga stickor, testat både morgon och eftermiddag men inte lyckats pricka in rätt.
  • KnytetsMamma
    Lillyros skrev 2014-10-18 22:55:04 följande:
    Blev inget sex ikväll!!! Mitt i äl...pallar inte sambon trycket! Jag förstår honom! Så jävla osexigt detta!!!!!! Jag blir ledsen och är så trött på hela denna cirkusen! Varför funkar det bara inte! Tär på oss båda....
    Men det är väl inte kört bara för att det inte blev sex igår?! Ni kanske får till det idag istället eller ni fick kanske till det i förrgår?!
  • KnytetsMamma
    I have a kid skrev 2014-10-19 22:51:40 följande:
     FRÅGA till er här inne som äter/ätit pergotime

Har ni fått ägglossning varje kur ?

( bekräftat av blodprov) ?

Jag har ätit 7 kurer pergotime MEN bara fått äl på 3

P.g.a av för låg dos!
    Jag har ätit två enkelkurer, fått ägglossning på båda eftersom jag blev gravid på båda, första kuren slutade tyvärr i ma och nu är jag gravid i vecka 8 och hoppas att allt går vägen denna gång.
  • KnytetsMamma

Jag kände inget speciellt innan jag plussade, kanske något mer kissnödig och lite mer andfådd men annars inga symtom. Håller tummarna för dig, när är BiM?

I have a kid skrev 2014-10-21 08:49:36 följande:
     Håller tummarna :)  hur kändes det när du blev gravid på pergotime ? alltså innan du plussade ?

• KnytetsMamma

Cykeldag :)

Juliii86 skrev 2014-10-21 18:14:19 följande:
    har en liten fråga? vad menas CD? hittar inte förkortningar här på FL
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv

• KnytetsMamma

Åh, Spännande!!! Jag hade nog inte klarat att vänta så länge men bättre att vänta till i alla fall bim för att inte få felaktiga negativa resultat. Håller tummarna!!!!

Lillyros skrev 2014-10-28 07:03:11 följande:
    Japp! Så nu hoppas jag mensen håller sig borta...är på dag 29 idag! Vet ej när jag ska testa då min cykel är snitt 32 dagar...vågar typ inte:) rädd varje toabesök!!!!

• KnytetsMamma

Grattis!!!

malinz skrev 2014-10-28 17:55:47 följande:
    Hej! Jag tackar verkligen Pergotime. Nu är jag gravid, helt otroligt.  Jag är 35 år och har pcos. Tagit tabl Pergotime i två omgångar, första lyckades inte men andra omgången med "glad gubbe" på stickan bara en dag.  Trots ålder, pcos samt att min man också haft testikelcancer!

• KnytetsMamma
    Armin15 skrev 2014-10-29 07:07:19 följande:
    Ingen större överraskning att tant röd kom. Så nu är det absolut sista chansen med pergotime. Ringt privat IVF kliniker - inte alls lång väntetid. Om inte IVF tar sig - då blir jag riktigt knäckt - avslutar mitt meningslösa liv o blir nuna istället.

Vi har bestämt att nästa cykel ska jag köra heminsemination varje dag, kanske också 2 ggr dagligen (dem dagarna vi inte lyckas ha samlag - jag orkar inte med sex varje dag eller flera ggr dagligen. Är väldig opraktiskt för mig)
    Antar att jag aldrig blir en av dem som får ett jävla plus med pergotime.
    Har din sambo/man lämnat spermaprov? För de rekommenderar ju inte sex varje dag ifall mannen har lite slöa spermier utan att man då ska satsa på varannan- var tredje dag. Min man har normala spermier men vi har inte kört på varje dag utan varannan runt ägglossning och lyckats bli gravida 3 ggr så det är inte säkert att varje dag eller flera gånger varje dag är lösningen på det hela. Men tycker absolut ni ska testa heminsemination nästa cykel för att slippa pressen. Håller tummarna!!!
  • KnytetsMamma

Så länge mensen är borta finns ju hoppet :)

Lillyros skrev 2014-10-31 06:57:47 följande:
    Är nu på dag 32! Inget plus och ingen mens...känns lite i brösten, fram å tillbaka i magen! Trodde jag skulle få kortare cykel nu med pergotime...

• KnytetsMamma
    Lillyros skrev 2014-10-31 07:21:10 följande:
    Jo...men fick ju äl glad gubbe på dag 14, så äl borde väl inträffat på dag 14-16? De är väl lite längesedan, borde väl fått ett svagt plus nu iaf? Eller? Jag vill bara bryta ihop idag!!!!!:( orkar inte med detta mas mer! Varför funkar de bara inte! Dumma dumma kropp!!!!!
    Hur lång brukar din lutealfas vara?
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?