• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Åh hejja dig!!:) vilket märke på tester hade du?

Solros78 skrev 2014-09-18 17:58:43 följande:

Hurra, ägglossning! Så glad man kan bli för ett positivt ägglossningstest, det första på fyra månader!

Jag testade ju negativt i morse men kände att jag måste testa på kvällen också för säkerhets skull, eftersom äl borde vara på gång. Så kämpa och planera för att inte behöva kissa på fyra timmar osv. Och så var det rätt! Perfekt också med sex igår kväll och nu blir det nog sex både idag och imorgon.

Känns så himla bra nu också att pergon verksr funka och äl faktiskt sker!

Glada fötter nu på kvällspromenad, allt för att förbättra chanserna!

• Lillyros

Hej!

Varför får ni inte ivf? Om min kur inte funkar nu får vi ivf! Är nog samma för mig att de ska boostas lite:) få igång kroppen liksom:)

Fru Karlsson skrev 2014-09-19 12:49:51 följande:

Vi har också försökt med syskon i snart två år nu och har äntligen fått pergotime.Ska ta enkelkur och tog första igår,spännande och lite orolig över hur jag ska reagera på medicinen, har egen äl men läkaren tyckte vi kunde prova för att "boosta" den lite extra.Har redan fått värmesvallningar följt av frossa.

Det här är vår enda chans till och lyckas naturligt då vi inte har möjlighet att göra ivf.Skulle vara roligt och följa andra i samma sitution och andra som också tar Pergo.Och är såå nyfiken på om det kommer funka! Jag är 30 så borde inte ha åldern emot mig.

• Lillyros

Men jag och min sambo har ju en dotter på 4 år...och funka inte pergon nu skulle vi bli satta i kö till ivf!???? min gynekolog såg pergo som en genväg...och funkar inte de får vi ställa oss i kö...nu blev jag nervös:)

KnytetsMamma skrev 2014-09-20 11:04:00 följande:

Jag tror att man inte får IVF om man redan har barn tillsammans. Har jag fel?

• Lillyros

Ser ju faktiskt ut som ett svagt streck!:) hoppas!

Ska även ta upp det där med ivf med min gynekolog...blev ju lite deppigt! Hoppas innerligt att pergon fungerar!

KnytetsMamma skrev 2014-09-21 16:10:59 följande:

Någon som ser något?

Bim-3 eller Bim-4

• Lillyros

Wooho! Det blir starkare! Hoppas hoppas! Och hoppas det får stanna i magen!

KnytetsMamma skrev 2014-09-22 06:44:34 följande:

Tror minsann att det blivit starkare idag eller vad säger ni?

• Lillyros

Välkommen! Vad är din story?:)

Såg fågeln skrev 2014-09-22 21:01:11 följande:

Hej jag vill va med här om jag får, tog första tabletten PERGOTIME idag :)

• Lillyros

Jag kan hålla med dig om sexet! Har inte alltid lusten där...men måste ju typ ändå! Å har man väl kommit igång brukar de ju va rätt trevligt:) men jag tycker det är lite fabrik!

Mlie skrev 2014-09-23 14:07:01 följande:

Ojojoj, här händer det mycket! Blev mycket att läsa ikapp!

Lycka till alla som väntar på era gravtest nu! Och lycka till till er som börjar med era kurer nu! Jag håller tummarna för er alla.

Jag har haft min ägglossning efter enkelkur med Pergotime och nu är det väl bara att vänta och se om det lyckats den här  gången. Det var ju roligt att få ett positivt ägglossningstest. Det var det första sen i december förra året. Att en smiley kan göra en så glad! :)

Är det bara jag här som tycker det är lite jobbigt att ha så mycket sex under tiden? Jag tycker det är svårt att komma igång och känna för det många gånger.

• Lillyros

Vi köpte faktiskt lite sexleksaker...men dom ligger mest och dammar;) men om pressen blir för stor (då oftast hos killen) kan de ju va bra att ha något lite extra:)

rhoddan skrev 2014-09-23 16:52:48 följande:

Jag håller också med er alla om sexet. Det blir inte alls spontant eller speciellt romantiskt. Men än så länge går det bra för oss :) Gör ni andra något för att krydda" det lite? Vi försöker göra det lite mysigt innan iaf men d är inte alltid att tiden finns för det.

• Lillyros

Å va kul! Grattis!

KnytetsMamma skrev 2014-09-24 16:14:25 följande:

Nu tror jag att jag vågar tro på det 

• Lillyros

Oj vilken aktivitet!

Måste bara spy ur mig....min bästa vän plussade idag...är så glad för henne men någonstans längst inne sitter det en bitter tant i mig som är så sjuk avundsjuk!!! Så tråkigt att känna så! Nu är jag sist i min vänskaps krets...vet att man inte ska tänka så men känns som alla bara glider förbi och själv står man och stampar!!!!! Väntar fortfarande på min mens (dag 33 idag) förra månaden hade jag 39 dagar! Vill ju börja min kur!!!!!!!!! Så...nu känns de lättare!:)

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?