• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Glad

Nu hoppar jag in i gruppen!
    Är 20år och bor i Stockholm, väntar mitt första barn med BF den 18 Maj. Kollade kön under RUL och det är en flicka med 70% säkerhet (hon låg kostigt och vägrade nästan visa sig). 

Följ mig gärna i min blogg är jag skriverom min graviditet och alla mina tankar som en gravid ungvuxen. Har du oxå en blogg så släng in en kommentar så fööljer jag dig, är ute efter bra gravidbloggar att följa!!

nouw.com/rominasharon

• MorCaa
    Glad skrev 2015-01-13 04:19:04 följande:

Nu hoppar jag in i gruppen!

Är 20år och bor i Stockholm, väntar mitt första barn med BF den 18 Maj. Kollade kön under RUL och det är en flicka med 70% säkerhet (hon låg kostigt och vägrade nästan visa sig). 

Följ mig gärna i min blogg är jag skriverom min graviditet och alla mina tankar som en gravid ungvuxen. Har du oxå en blogg så släng in en kommentar så fööljer jag dig, är ute efter bra gravidbloggar att följa!!

nouw.com/rominasharon

Välkommen!!
  • pco

Tjejer, hur mkt känner ni bebisen? Jag känner inga direkta buffningar längre utan mer rörelser. Känner några gånger under dagen hur den vänder sig o grejer. Speciellt igår kväll/natt då levde den loppan men är lite orolig just för sparkar o sånt som jag inte känner. Tänker att den kanske inte växer som den ska, att den är för liten att jag därför inte känner. Har dock känt buffar för ett tag sen men ej längre o har endast känt 1 riktig spark för längesen. Vad tror ni?

• kanien
    pco skrev 2015-01-13 09:10:30 följande:

Tjejer, hur mkt känner ni bebisen? Jag känner inga direkta buffningar längre utan mer rörelser. Känner några gånger under dagen hur den vänder sig o grejer. Speciellt igår kväll/natt då levde den loppan men är lite orolig just för sparkar o sånt som jag inte känner. Tänker att den kanske inte växer som den ska, att den är för liten att jag därför inte känner. Har dock känt buffar för ett tag sen men ej längre o har endast känt 1 riktig spark för längesen. Vad tror ni?

Jag är i v.21 och har inte känt någon spark eller buff. Har typ känt nått fladder någon enstaka gång men sitter bara och väntar på att riktiga rörelser ska sätta igång
  • Pyssilullan
    kanien skrev 2015-01-13 09:22:44 följande:
    Jag är i v.21 och har inte känt någon spark eller buff. Har typ känt nått fladder någon enstaka gång men sitter bara och väntar på att riktiga rörelser ska sätta igång
    Jag är också i vecka 21, med tredje barnet dessutom och känner otroligt lite
    Några puttar / fladder svagt svagt / dag sedan kanske 1 vecka tillbaka, men otroligt lugnt på dagarna osv.
    Vill känna mera, är ju så ljuvligt :)
    Började med Blutsaft idag - Inte på order av ngn utan av mig själv. Känner mig otroligt trött o orkar inte med att fokusera på jobbet som jag borde. Men ska till BM på torsdag ska be henne kolla Järnvärdet då, har inte varit där sedan v 11 så verkligen dags nu, man får ju gå så jädra sällan!

• Bebben84
    Pyssilullan skrev 2015-01-13 11:23:39 följande:
    Jag är också i vecka 21, med tredje barnet dessutom och känner otroligt lite
    Några puttar / fladder svagt svagt / dag sedan kanske 1 vecka tillbaka, men otroligt lugnt på dagarna osv.
    Vill känna mera, är ju så ljuvligt :)
    Började med Blutsaft idag - Inte på order av ngn utan av mig själv. Känner mig otroligt trött o orkar inte med att fokusera på jobbet som jag borde. Men ska till BM på torsdag ska be henne kolla Järnvärdet då, har inte varit där sedan v 11 så verkligen dags nu, man får ju gå så jädra sällan!

Oj, har du inte gått sedan v11? :O. Jag är omföderska och har träffat min bm 3 ggr mellan v11 och 21. Just för att ha koll på järnvärdet. Så olika det kan vara :/
  • sofia86

Vecka 23 (22+4)

Bf 15:e maj väntar en flicka :)

Tror det är väldigt olika hur mycket man känner av bebisen, jag känner av henne varje dag och ser hur hon rör sig, man ser när det är en fot som puttar eller ett knä. Magen åker berg och dalbana :) medans när jag väntade sonen för 6 år sen så var det i denna veckan jag började känna små sparkar men såg absolut ingenting .

Så tror inte man ska försöka "jämföra" med andra, alla är vi olika !

• Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-13 12:12:06 följande:

Oj, har du inte gått sedan v11? :O. Jag är omföderska och har träffat min bm 3 ggr mellan v11 och 21. Just för att ha koll på järnvärdet. Så olika det kan vara :/

Jag var hos bm för inskrivning v 12 och nu väntar jag på andra besöket som blir i v 25. Det skiljer sig väldigt mycket kommuner emellan samt om man går privat.
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2015-01-13 14:58:08 följande:
    Jag var hos bm för inskrivning v 12 och nu väntar jag på andra besöket som blir i v 25. Det skiljer sig väldigt mycket kommuner emellan samt om man går privat.
    Rätt dåligt att det skiljer sig så mycket åt :/
  • Oväsen

Jag har också bara varit på inskrivning och hälsosamtal hos min bm och nästa besök blir i slutet av januari då jag är i v 24 eller 25.