• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • SupZan

Hej! :)

Hittade denna tråd så jag hakar på! ;)

Jag heter Malin bor i Nossebro i Västra Götaland är 21 fyller 22 i maj.

Väntar vårt första barn och har bf den 30 maj. :)

• Cherryay
    sofia86 skrev 2015-01-16 13:25:10 följande:

Jasså? Haha ja de blir ju inte alltid utsatt datum :) sonen ja fick för 6 år sen kom 2,5 veckor för tidigt så tror nog denna lilla tös kommer med något tidigare iaf.

Ja de förstår ja att hon va :) hade hellst sett 1:a maj , då både ja sonen o sambons familj fyller alla dagarna efter varannat i maj :/

Åh, ja det förstår jag då! På min sida är alla födelsedagar väldigt bra utspridda över hela året, medan sambons familj där typ alla är födda i januari :P

Jag hoppas att det blir lite tidigare även denna gång, mest för att kroppen är så slut När man närmar sig bf, och kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att gå över tiden o bara vänta...
  • sofia86
    Cherryay skrev 2015-01-16 14:10:03 följande:
    Åh, ja det förstår jag då! På min sida är alla födelsedagar väldigt bra utspridda över hela året, medan sambons familj där typ alla är födda i januari :P

Jag hoppas att det blir lite tidigare även denna gång, mest för att kroppen är så slut När man närmar sig bf, och kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att gå över tiden o bara vänta...
    Ett jädra krabb när alla fyller samma månad :) o dyrt med ;)

Ja gå över tiden är man inte så sugen på

! Tycker redan ja känner de i ryggen ! Har än så länge gått upp 3 kilo, med sonen gick ja upp 8, men då va ja 22 o nu snart 29,så man har väl inte lika lätt o gå ner att haha. Hur många barn har du?
  • Kissemiss
    sofia86 skrev 2015-01-16 14:41:16 följande:

! Tycker redan ja känner de i ryggen ! Har än så länge gått upp 3 kilo, med sonen gick ja upp 8, men då va ja 22 o nu snart 29,så man har väl inte lika lätt o gå ner att haha. Hur många barn har du?

3kg var inte mycket du:)

Jag har gått upp 8kg..
  • Sabine

Vi har köpt en syskonvagn och en till spjälsäng annars har vi nog allt till den första tiden...även blöjor faktiskt haha min mamma och pappa var i norge och köpte det till oss :)

Men behöver nog köpa på mig lite kläder i stl 50-56 för det har jag nästan inget.

• Cherryay
    sofia86 skrev 2015-01-16 14:41:16 följande:

Ja verkligen, och januari som man är så rik i redan från början :P

Vet inte hur mycket jag gått upp, undviker vågar i allmänhet, men magen är ju lagom stor sådär så får se vad bm säger i nästa vecka :P

Har en dotter på 10 som jag fick när jag var 18, då gick jag upp 20 kg, visst behövde jag extra kilon som underviktig men det var jobbigt, speciellt när jag var tvungen att äta konstant även efter bara för att kunna få mjölk till amningen :/ denna gång måste jag hålla igen istället nu när jag är överviktig redan från början, så hoppas verkligen att vågen inte står på alltför mycket nästa vecka... Visst, jag gick ner alla extra kilon förra gången, men har inte alls samma förutsättningar denna gång, så håller tummarna! Än så länge tycks det ju gå bra då jag bara varit sjuk och mått konstant dåligt de senaste 5 månaderna känns det som :/
  • Cherryay
    Sabine skrev 2015-01-16 15:13:14 följande:

Vi har köpt en syskonvagn och en till spjälsäng annars har vi nog allt till den första tiden...även blöjor faktiskt haha min mamma och pappa var i norge och köpte det till oss :)

Men behöver nog köpa på mig lite kläder i stl 50-56 för det har jag nästan inget.

Åh vad mysigt! Längtar verkligen tills vi ska börja handla, även fast jag har en dotter sen innan och vi nu väntar en tjej till så måste vi tyvärr köpa allt... utom kläder :) alla kläder var i förråd hos mina föräldrar så de är det enda i bebis/barnväg som finns kvar efter att mitt hus brann ner
  • Kissemiss
    Sabine skrev 2015-01-16 15:13:14 följande:

Oh vilken vagn blev det?:)
  • sofia86
    Kissemiss skrev 2015-01-16 14:57:52 följande:
    3kg var inte mycket du:)

Jag har gått upp 8kg..
    Det är de kanske inte ? Är väl olika de där. Har ju mått illa hela tiden o knappt fått i mig något fram till för två veckor sen, så de lär väl ändras
  • sofia86
    Cherryay skrev 2015-01-16 15:24:57 följande:
    Ja verkligen, och januari som man är så rik i redan från början :P

Vet inte hur mycket jag gått upp, undviker vågar i allmänhet, men magen är ju lagom stor sådär så får se vad bm säger i nästa vecka :P

Har en dotter på 10 som jag fick när jag var 18, då gick jag upp 20 kg, visst behövde jag extra kilon som underviktig men det var jobbigt, speciellt när jag var tvungen att äta konstant även efter bara för att kunna få mjölk till amningen :/ denna gång måste jag hålla igen istället nu när jag är överviktig redan från början, så hoppas verkligen att vågen inte står på alltför mycket nästa vecka... Visst, jag gick ner alla extra kilon förra gången, men har inte alls samma förutsättningar denna gång, så håller tummarna! Än så länge tycks det ju gå bra då jag bara varit sjuk och mått konstant dåligt de senaste 5 månaderna känns det som :/
    Ja nu längtar man efter lönen !

Min barnmorska väger varje gång vi varit där . Lika nervös för varje gång, i måndags hade ja gått upp 3 o ska dit den andre nästa gång så får se då.

Är nog väldigt olika dedär. :) men man får inte haka upp sig på det!

Funderar på om amningen går likabra denna gång för mig.

Har du fått nått redan nu?för när ja trycker på bröstvårtan så kommer de lite. Med sonen kom inget förrens han va född, så blev helt ställd