• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-13 15:37:46 följande:

Rätt dåligt att det skiljer sig så mycket åt :/

Kan iofs förstå att man som omföderska förväntas ha färre besök då man redan gått igenom minst en graviditet och förmodligen har lite mer kunskap än som förstföderska... Men, för egen del så minns jag inte mycket alls av min förra graviditet, det var 10 år sen, jag gick i gymnasiet och stressade för fullt med studierna och att ta körkort... Känner mig mycket mer "instabil" och orolig nu än förra gången då jag inte hade tid att tänka på det förrän det var dags för förlossningen typ...
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2015-01-13 17:04:24 följande:
    Kan iofs förstå att man som omföderska förväntas ha färre besök då man redan gått igenom minst en graviditet och förmodligen har lite mer kunskap än som förstföderska... Men, för egen del så minns jag inte mycket alls av min förra graviditet, det var 10 år sen, jag gick i gymnasiet och stressade för fullt med studierna och att ta körkort... Känner mig mycket mer "instabil" och orolig nu än förra gången då jag inte hade tid att tänka på det förrän det var dags för förlossningen typ...
    Ja jag fick min dotter för 9 år sedan så visst glömmer man mycket. Jag fick valet att gå som förstföderska= fler besök eller omföderska= färre besök. Valde ändå omföderska men tycker jag är där ofta ändå. Som förstföderska hade jag inte velat träffa min bm så sällan (svårt att påverka det iofs) men därför jag valde privat. Jämfört med mina vänner som inte gått privat har jag fått betydligt bättre vård. Så dom kommer också välja privat nästa gång. Trist att det ska vara så olika. Alla borde ha rätt till samma vård tycker jag :/
  • Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-13 17:40:05 följande:

Ja jag fick min dotter för 9 år sedan så visst glömmer man mycket. Jag fick valet att gå som förstföderska= fler besök eller omföderska= färre besök. Valde ändå omföderska men tycker jag är där ofta ändå. Som förstföderska hade jag inte velat träffa min bm så sällan (svårt att påverka det iofs) men därför jag valde privat. Jämfört med mina vänner som inte gått privat har jag fått betydligt bättre vård. Så dom kommer också välja privat nästa gång. Trist att det ska vara så olika. Alla borde ha rätt till samma vård tycker jag :/

Vi har ingen privat att välja på här, inte ens i närmsta stora stad, så det är bara att gilla läget, fick ingen förfrågan hur jag ville gå heller utan det var bara omföderska som gällde, lite komiskt eftersom man säger att kroppen reagerar som om det är första gången om det går 10 år mellan graviditeterna :P

Kändes jobbigare innan rul, nu är det lugnare när jag vet att allt såg bra ut och känner bebisen varje dag :)
  • Hallondricka

Jag tycker med jag haft få besök hos min BM. Ska dit på andra besöket på fredag och är i v.22 nu. Har självklart gjort RUL men det gör man på sjukhuset här och inte hos BM... Trodde att jag skulle få en massa besök då jag är väldigt överviktig, fått reda på att jag har diabetes och några missfall sedan innan. Besöket på fredag blir hos en ny eftersom den jag träffade först inte jobbar kvar :/

• Pyssilullan

Ja jag är så sjukt sjukt trött så järnvärdet har nog ändrat sig en del, hade känts bra om dom velat kolla det, men imorgon bitti är det dags iaf. Min BM är rätt nonchalant, vi har heller ej någon valmöjlighet utan det finns endast 1 ställe att gå på.

Tredje dagen med huvudvärk nu och igår blev det 6 alvedon :/ O började med två på morgonen idag igen, känns sådär. Vad kan det bero på?

• Bebben84
    Pyssilullan skrev 2015-01-14 08:58:16 följande:

Ja jag är så sjukt sjukt trött så järnvärdet har nog ändrat sig en del, hade känts bra om dom velat kolla det, men imorgon bitti är det dags iaf. Min BM är rätt nonchalant, vi har heller ej någon valmöjlighet utan det finns endast 1 ställe att gå på.

Tredje dagen med huvudvärk nu och igår blev det 6 alvedon :/ O började med två på morgonen idag igen, känns sådär. Vad kan det bero på?

Jag har också huvudvärk i flera dagar i sträck. Undviker alvedon i största mån och när jag väl tagit det hjälper det ändå inte. Läste någonstans att det hade med järnbrist att göra. Dock vet jag att mina värden ligger helt ok så vette tusan om det stämmer :/
  • MorCaa
    Bebben84 skrev 2015-01-14 10:56:38 följande:
    Jag har också huvudvärk i flera dagar i sträck. Undviker alvedon i största mån och när jag väl tagit det hjälper det ändå inte. Läste någonstans att det hade med järnbrist att göra. Dock vet jag att mina värden ligger helt ok så vette tusan om det stämmer :/
    Jag med! Jag höjde dosen av järn och vips så har jag inte haft huvudvärk på säkert 3 veckor.. Glad därimot var jag tvungen att bli bästis med russin efter det.. Tungan ute
  • Blicka

Insåg igår på jobbet att det bara är ca fyra månader kvar innan bebis kommer! En kollega frågade hur länge jag skulle ta nytt jobb o hade själv inte ens tänkt tanken att jag kanske snart måste fokusera på att göra klart istället för börja nytt! Konstig känsla!

• Cherryay
    Blicka skrev 2015-01-15 08:02:53 följande:

Insåg igår på jobbet att det bara är ca fyra månader kvar innan bebis kommer! En kollega frågade hur länge jag skulle ta nytt jobb o hade själv inte ens tänkt tanken att jag kanske snart måste fokusera på att göra klart istället för börja nytt! Konstig känsla!

Ja, nu är det inte så lång tid kvar om man tänker efter :) ska äntligen börja handla o göra iordning inför bebis i början på februari, känns härligt! :)
  • Anonym (V 8)

Var på mitt tredje BM besök idag (v 21) o så tråkgit det var!
    Herregud, har ju längtat o längtat o drömt om allt spännande som att Lyssna på hjärtljud, Men jag fick inte göra NÅGONTING!!!!!!
    Hon skulle bara kolla hur jag mådde o om jag hade frågor :( Samt ge mig ett infoblad om Amning.
    Sen fick jag gå hem igen :( O nästa gång var det blodprov o hjärtljud.

Jag sa att jag var trött / Huvudvärk osv o hade läst på forum om flera som tipsade om att jag kanske behövde järn, Men tanten sa barskt att jag kunde dock vänta till v 25 än var det ingen fara så hon tog inte ens ett blodprov på mig.

Värdelöst, så olika det kan vara!