• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Kissemiss
    SupZan skrev 2015-01-17 09:17:18 följande:

Måste bara fråga hur de är med sparkar å sånt för er.. Jag är ju som sagt i vecka 21 el 20+6. har känt massa sparkar i nästan 2 veckor men nu så har de vart väldigt lugnt i magen i 2 dagar. känner lite sprattel när man sitter framåtlutad bara.. behöver man oroa sig tror ni?

någon er som känner igen sig?? 

Jag känner verkligen igen mig! Har inte kunnat hitta något vakenmönster utan den har ibland rört sig fem minuter på två(!) dygn för att sedan en vecka senare röra sig hela natten. Blir nästan galen!

Jag har ringt min BM om detta som sa att den kan sparka inåt och därför känner man inte lika mycket.

Vecka 25 ska man dock känna den varje dag:) (vilket är på måndag för mig)

Trevlig lördag tjejor

Tror jag ska ta bilen till Täby C och kolla in bebiskläder :D
  • Sabine
    SupZan skrev 2015-01-17 09:17:18 följande:

Måste bara fråga hur de är med sparkar å sånt för er.. Jag är ju som sagt i vecka 21 el 20+6. har känt massa sparkar i nästan 2 veckor men nu så har de vart väldigt lugnt i magen i 2 dagar. känner lite sprattel när man sitter framåtlutad bara.. behöver man oroa sig tror ni?

någon er som känner igen sig?? 

Jag är i vecka 26 idag och har känt bebisen varje dag ifrån vecka 21. Huvudsaken är att man känner nångång per dag tycker jag. Jag tänker inte då mycket på om bebisen om den rör sig eller inte. Har fulr upp med annat. Men den sparkar som tusan kl 23 på kvällarna och på morgonen när jag vaknar. Den är ganska lugn på dagarna.
  • Titt ut

Jag väger mig aldrig hemma bara hos bm, jag lägger inte så stor tankeverksamhet på viktuppgång. För mig är det naturligt och något man ska göra under en graviditet. Jag hade gått upp 5 kg sist hos bm (v21) Jag gick upp 20 kg med första barnet och 22 kg med andra och det har jag inget emot. Och då åt jag inte så mycket mer än vad jag brukar göra som ogravid. Kroppen lagrar så mycket som den anser behövs inför förlossning och amning. Jag anser att det är bra att gå upp i vikt när man är gravid. 

Igår beställde vi en ny liggdel och ny skötväska till vår Teutonia Fun (2009 årsmodell) Ska bli så kul med en uppfräschning. Lite orolig bara att den inte ska passa då visa hemsidor skriver att den passar till -2009 och andra skriver att den passar från -2010. Håller tummarna att den passar!
    Jag älskar att kika runt på nätet efter bebissaker och vill gärna köpa sådant som jag inte köpte till mina två andra barn Känns lite som sista gången att få göra sånt. Fler som känner igen sig på det?

Trevlig lördag på er med!

• Jordgubb90

Någon mer som har mycket sammandragningar (livmodern krampar och blir stenhård och jag får tungt att andas) Har själv haft det sen vecka 19, är i vecka 24 nu. Var inne på sjukhuset i v19 för att jag hade sammandragningar ca 1 gång/15 minut. Då såg allt normalt ut. Har fortfarande lika ofta med de börjar kännas ännu mer. Antagligen för magen är större. Någon mer?

• Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2015-01-17 13:24:42 följande:

Någon mer som har mycket sammandragningar (livmodern krampar och blir stenhård och jag får tungt att andas) Har själv haft det sen vecka 19, är i vecka 24 nu. Var inne på sjukhuset i v19 för att jag hade sammandragningar ca 1 gång/15 minut. Då såg allt normalt ut. Har fortfarande lika ofta med de börjar kännas ännu mer. Antagligen för magen är större. Någon mer?

Jag har inte mycket sammandragningar men så fort jag anstränger mig får jag det eller när jag går upp för en backe. Det känns precis som du beskriver. Kan nog vara så att det känns mer för att magen är större och det blir mer spänt då magen blir stenhård.
  • Jordgubb90
    Titt ut skrev 2015-01-17 14:05:19 följande:
    Jag har inte mycket sammandragningar men så fort jag anstränger mig får jag det eller när jag går upp för en backe. Det känns precis som du beskriver. Kan nog vara så att det känns mer för att magen är större och det blir mer spänt då magen blir stenhård.
    Jag har hört att det är normalt när man anstränger sig som du beskriver, men jag får det även om jag bara ligger i soffan. Och heeela tiden :P Ringe 1177 nyss och frågade och fick en tid för undersökning på måndag :) Känna skönt att få det undersökt.
  • Tigmatropos
    Kissemiss skrev 2015-01-17 09:49:17 följande:
    Jag har ringt min BM om detta som sa att den kan sparka inåt och därför känner man inte lika mycket.
    Det kan jag skriva under på! MIn lille buse gjorde just det mitt under RUL... BM skyndade sig att fota, så jag bifogar två bilder. Till vänster tar han fart och vänder sig (bortåt) sen till höger har han ryggen utåt. Kolla ansiktsuttrycket och handen han håller för munnen!!! Ser ut som om han fnissar Solig hahah! och vips kände jag inga sparkar som genom ett trollslag (innan jagade han och kickade ultraljudsstaven för fullt)
  • Blicka

Ngn som kan komma med tips/råd. Vi behöver syskonvagn o dörren in är 74 cm bred. Jag vill ha vändbara sittdelar. Provade bugaboo donkey idag o den verkar ju jättebra förutom att sittdelen kändes perfekt åt 1 1/2 åringen nu - alltså hur blir den om ett år?! Tänkte prova city select också men den var slut... Skönt för er som löst vagnsfrågan!

• Titt ut

[quote=74699725][quote-nick]Jordgubb90 skrev 2015-01-17 14:56:13 följande:[/quote-nick]Jag har hört att det är normalt när man anstränger sig som du beskriver, men jag får det även om jag bara ligger i soffan. Och heeela tiden :P Ringe 1177 nyss och frågade och fick en tid för undersökning på måndag :) Känna skönt att få det undersökt.[/quote

Vad bra att du fick en tid att kolla upp så att allt är ok. Det måste vara jobbig att ha sammandragningar hela tiden. Uppdatera gärna på måndag hur det gick.