• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2015-01-16 19:16:43 följande:

Ja det är minnen för livet :P man får bara försöka vända allt som händer till det bästa, det suger och man börjar undra om det aldrig ska vara nog, ofattbart att det kan fortsätta hända nya saker hela tiden, men... Finns fortfarande alltid någon som har det värre. Man måste bara lyckas hitta något positivt i allt som händer :)

Behandlar ingenting under graviditeten, de tog ju för givet att det skulle bli missfall igen men tji fick de, så allt blir uppskjutet till efter förlossningen, försökte dock få mer info om vad som ska hända sen vid senaste besöket men de ville ta det i v 30 istället så bara att vänta... Känns fortfarande overkligt allting, går mest som i en dimma nu när jag väntar, men är så lycklig att jag bär på en sån fighter :)

Vet hur det är :/. Fick samma besked i början på 2014 efter en rutinkontroll. Min värld rasade samman. Fick göra en så kallad konisering, en operation där man tar bort den sjuka delen av livmoderhalsen. Så min tapp är kortare nu. Vilket KAN påverka graviditeten på slutet så jag kommer få gå på extra kontroll av den. Kommer även resten av mitt liv behöva lämna cellprov några ggr per år. Och kommer skiten tillbaka måste jag dessvärre operera bort ALLT. Men jag hoppas att vi hinner skaffa våra två barn innan dess så man kan hantera det lättare.

Min väninna som gick igenom samma sak för ett par år sedan fick just tillbaka sin och står just nu i det valet :(. Vi är ju bara 30 år och vill kunna vara fertila i några år till :(. Men självklart frisk.
  • Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-16 20:12:25 följande:

Vet hur det är :/. Fick samma besked i början på 2014 efter en rutinkontroll. Min värld rasade samman. Fick göra en så kallad konisering, en operation där man tar bort den sjuka delen av livmoderhalsen. Så min tapp är kortare nu. Vilket KAN påverka graviditeten på slutet så jag kommer få gå på extra kontroll av den. Kommer även resten av mitt liv behöva lämna cellprov några ggr per år. Och kommer skiten tillbaka måste jag dessvärre operera bort ALLT. Men jag hoppas att vi hinner skaffa våra två barn innan dess så man kan hantera det lättare.

Min väninna som gick igenom samma sak för ett par år sedan fick just tillbaka sin och står just nu i det valet :(. Vi är ju bara 30 år och vill kunna vara fertila i några år till :(. Men självklart frisk.

Känns helt absurt att man ska behöva genomgå sånt här som så unga, det kunde väl kommit lite senare, ni är 30 och jag är 28 år :/

Men det ska bli bra, hoppas innerligt vi båda hinner få något barn till innan det isf blir aktuellt! :)
  • Bebben84
    Cherryay skrev 2015-01-16 20:25:39 följande:
    Känns helt absurt att man ska behöva genomgå sånt här som så unga, det kunde väl kommit lite senare, ni är 30 och jag är 28 år :/

Men det ska bli bra, hoppas innerligt vi båda hinner få något barn till innan det isf blir aktuellt! :)
    Ja det känns så jäkla orättvist. Men vi håller hoppet uppe och hoppas det bästa för oss alla i riskzonen <3
  • Sabine
    Kissemiss skrev 2015-01-16 16:02:22 följande:

Oh vilken vagn blev det?:)

Det blev en Emmaljunga double viking 2014 års modell. Beginners hade erbjudande så fick vagnen med en sittdel och en liggdel, Vitt chassi och gråa delar för 5999:-

Min son kommer vara 18 månader nu när den nya lilla bebisen kommer så känns skönt att ha en syskonvagn men har även kvar vagnen som vi hade till honom när han var nyfödd. Skönt att slippa gå med syskonvagnen om han inte är med.

Har sett att det vart prat om vikt här i gruppen jag kollar aldrig min vikt själv utan väger mig enbart när jag är hos bm. När jag gick med min son gick jag upp 5 kg totalt och allt försvann samma dag ;)

Men denna gången är min craving polkagrisar förra gången var det vindruvor får se hur mycket jag går upp denna gången!! Haha
  • Sabine
    Cherryay skrev 2015-01-16 17:27:27 följande:

Ja, här är det väldigt glest som omföderska, inskrivning v 12, rul v 18 (dock fick vi i v 21, det görs däremot på sjukhuset, inte hos bm) och nästa besök bokar man själv i v 25... Får väl veta vid nästa besök hur resten av tiden kommer se ut, tror det blir lite tätare kontroller då iaf...

Man brukar säga att kroppen "kommer igång" och reagerar fortare som omföderska, den har redan varit med om en graviditet så då vet den hur allt går till, är ju förstås ingen garanti på något sätt men förhoppningsvis så ska allt bli smidigare denna gång :)

Har inte heller haft så många besök hos min bm fick ett tidigt ultraljud extra för att jag inte visst vilken vecka jag var i. Jag trodde jag skulle ha barn runt 20 maj först sen när vi gjorde det extra ultraljudet blev vi beräknade till 7 maj. När vi gjorde rul blev vi flyttrade igen till 1 maj!!! Har lite panik över detta då jag slutar skolan den 24 april så hoppas ungen stannar i magen och inte väljer att titta ut förtidigt.

Så nu imorgon går jag in i vecka 26 och ska inte till min bm förens om två veckor för första mäta magen och lyssna hjärta på bebisen. Men bebisen sparkar å bökar och har sig så är inte så orolig utan jag vet att den lever.
  • Bebben84
    Sabine skrev 2015-01-16 22:44:07 följande:
    Det blev en Emmaljunga double viking 2014 års modell. Beginners hade erbjudande så fick vagnen med en sittdel och en liggdel, Vitt chassi och gråa delar för 5999:-

Min son kommer vara 18 månader nu när den nya lilla bebisen kommer så känns skönt att ha en syskonvagn men har även kvar vagnen som vi hade till honom när han var nyfödd. Skönt att slippa gå med syskonvagnen om han inte är med.

Har sett att det vart prat om vikt här i gruppen jag kollar aldrig min vikt själv utan väger mig enbart när jag är hos bm. När jag gick med min son gick jag upp 5 kg totalt och allt försvann samma dag ;)

Men denna gången är min craving polkagrisar förra gången var det vindruvor får se hur mycket jag går upp denna gången!! Haha
    Oj 5 kg totalt var inte mycket :O

Jag väger mig inte heller hemma. Tycker knappt att jag ska göra det hos bm heller så länge jag ser frisk ut, vilket jag gör. Tränar på gym 3 ggr i veckan och äter bra mat. Självklart blir det lite snacks ibland. Men vill inte fokusera på vikten så länge jag ser ut att gå upp normalt. Lätt att man fokuserar på siffrorna och mår dåligt :/
  • Cherryay
    Bebben84 skrev 2015-01-16 22:53:53 följande:

Oj 5 kg totalt var inte mycket :O

Jag väger mig inte heller hemma. Tycker knappt att jag ska göra det hos bm heller så länge jag ser frisk ut, vilket jag gör. Tränar på gym 3 ggr i veckan och äter bra mat. Självklart blir det lite snacks ibland. Men vill inte fokusera på vikten så länge jag ser ut att gå upp normalt. Lätt att man fokuserar på siffrorna och mår dåligt :/

Jag hatar vågar :/ förstår att bm måste kolla vikt av olika anledningar, men för min del är det verkligen ett ångestmoment... kan inte göra annat än fokusera på siffrorna och som du säger, må dåligt. Hjälper ju inte när så mycket tycks kretsa kring just viktuppgång under en graviditet, ena sekunden pratas det om hur viktigt det är att inte gå upp för mycket, sen i andra om att man inte ska fokusera på siffror utan låta kroppen ha sin gång, jaha, men hur ska man kunna låta bli att fokusera på siffror när det är det som läggs fokus på för omvärlden? Det är så många som kämpar med sin vikt och ångestkänslor relaterat till den, förstår inte att det fortfarande läggs så mycket fokus på viktuppgång under en graviditet, speciellt när det faktiskt är så farligt att banta.
  • Blicka

Jag hade gått upp 3 kg i förra veckan (v 21). Väger mig aldrig annars så väger mig nu bara när bm säger till.

• SupZan

Måste bara fråga hur de är med sparkar å sånt för er.. Jag är ju som sagt i vecka 21 el 20+6. har känt massa sparkar i nästan 2 veckor men nu så har de vart väldigt lugnt i magen i 2 dagar. känner lite sprattel när man sitter framåtlutad bara.. behöver man oroa sig tror ni?

någon er som känner igen sig?? 

• dita

Hej tjejer nu har jag inte hunnit läsa allt som ni alla har skrivit här på ett tag. Men läste att någon skrev om att bli flyttad på RUL jag blev inte flyttad med sonen och han kom i vecka 38+1 dottern blev jag flyttad 2 veckor med vilket betyder att jag inte ens var gravid när gravtestet visade positivt ;) Hon är enligt RUL född vecka 38+2 enligt Bim vecka 40+2 (hon vägde då 2550g)
    Nu ville de flytta mig med 8 dagar men eftersom att jag har gjort Kub så går det ju inte ;) Så det ska bli spännande att se när denna lilla damen vill flytta ut ;)

Jag började med niferex utan att ha varit hos barnmorskan eftersom att jag började känna av den fruktansvärda tröttheten. Jag ska inte träffa barnmorskan förrens i februari då jag är i vecka 25 har träffat henne i vecka 8 för samtal i vecka 12 för inskrivning och sedan i vecka 17 för kontroll av uvi ;) annars är det långt emellan besöken här.
    Ska ju träffa läkaren nästa vecka pga alla mina sammandragningar och att slemproppen gått :( men nu har det lugnat ner sig lite vilket känns bra <3

Ha en jätte trevlig Lördag alla kram på er