• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • pco

Jag har oxå tänkt mkt på det här med kläder. Har ni även börjat köpa i 62? Hur många långärmade bodys har ni o kortärmade osv .. Någon tunn sommarjacka om man är ute på kvällen, typ tar en promenad eller så? Vad har ni nu i början?

• pco
    kanien skrev 2015-03-11 07:03:13 följande:

vecka 29 och 11,5kg viktuppgång <3 phperUTPu27115.jpg

Vilken fin mage :) :)
  • Blicka
    Sajood skrev 2015-03-11 10:00:20 följande:
    Jag tycker att det är svårt, för det känns inte som att någon vagn lever upp till mina förväntningar fullt ut. Donkeyn verkar absolut vara en bra vagn som jag också sett att många rekommenderar. Den har helt klart många fördelar, men jag vill helst ha en vagn på längden istället för på bredden... Just nu känns det som att det då är Phil & Teds (fler modeller) eller Baby Jogger City Select som gäller. Där gillar jag P&T aningens bättre som vagn, men BJ har bättre konfigurationsmöjligheter. På P&T är det exempelvis omöjligt(?) att få båda barnen vända mot sig... Jaja. Det är en djungel tycker jag.
    Jag tyckte city selecten blev för svår att häva eftersom den är så lång. PoT - var lite intresserad av "promenade" men kände vid prov att framhjulen blir för små i snö o att donkeyn då bättre passar mina krav. Tycker dock att alla sittdelar känns framförallt så korta att min på 22 månader då bebis kommer inte har så mkt att växa i. Trist verkligen... Jag vill dessutom kunna ha bebis mot mig när det byts till sittdel o det begränsar rejält valen.
  • Bebben84

Denna fick jag igår av min fotograf. Bölade nästan <3 min mage+ min äldsta dotter <3

• Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-03-11 18:07:05 följande:

Denna fick jag igår av min fotograf. Bölade nästan <3 min mage+ min äldsta dotter <3

Fiin bild !
  • Kissemiss
    Titt ut skrev 2015-03-10 17:24:24 följande:

Börjar också få ordning på det mesta nu, spjälsängen står på sin plats fylld med massa saker till bebben. Vill inte bädda och fixa än, känns för tidigt. Det kommer vi göra ett par veckor innan bf. Skötbordet är också på sin plats och har köpa köpa sköt artiklar m.m. Har börjat fundera på b.b väskan och även börjat handla lite saker till den.  

Förlossningsbrevet började jag skriva tidigt och har fyllt på under vägens gång med mina tankar kring förlossningen. Jag har aldrig fått skriva brevet tillsammans med min bm, det här blir min tredje förlossning. Jag skriver bla. vad jag är rädd för, vad jag vill ha för smärtlindring och tankar kring det. Vilken förlossningsställning jag helst vill föda i, hur jag hanterar smärta, om jag vill bada, duscha eller något sånt på förlossningen och att jag tänker amma m.m. Sen skriver även min man sina känslor inför förlossningen och vad han vill vara delaktig i och att han till exempel vill klippa navelsträngen.

Vilken ställning vill du helst föda i? Jag har verkligen ingenting att skriva i brevet.. Inga önskemål mer än att allt går bra haha :-P
  • Titt ut
    Kissemiss skrev 2015-03-11 20:18:49 följande:

Vilken ställning vill du helst föda i? Jag har verkligen ingenting att skriva i brevet.. Inga önskemål mer än att allt går bra haha :-P

Det är ju ingen som säger att du måste skriva ett brev, det är ju till för att lugna dig själv mer. Och för att de på förlossningen ska veta lite om dig och speciellt Ang. Smärtlindring ifall du är okontaktbar. Man kan ju reagera olika vid en förlossning. Jag hade svårt att uttrycka mig och säga vad jag ville när jag födde. Googla runt lite ang. Smärtlindring m.m och se om du får några funderingar och önskemål att skriva ned. Att fundera på smärtlindring där och då i det tillståndet kan bli svårt, att ha en uppfattning om vad och hur de olika smärtlindringarna fungerar är bra att veta innan. Viss smärtlindring påverkar ju barnet negativt likaså förlossningsförloppet, vad har du för tankar kring det? Lite såna frågor kan du ställa dig själv.

Jag tänker om det går föda i gynställningen med sängryggen uppfälld. Kanske provar på pallen. Pallen är nog bra för en förstföderska då det brukar gå snabbare med den. Födde i gynställningen med mina två andra barn och det känndes tryggt att ha sängen under sig. Sen kommer jag andas igenom smärtan i början och endast använda lustgas mot slutet för att jag inte vill förhindra förlossningens förlopp men ända slippa den värsta smärtan. Jag tror att om man har en smärtlindringsplan innan förlossningen så kan man hantera smärtan bättre rent psykologiskt.
  • Sajood
    Blicka skrev 2015-03-11 17:06:25 följande:
    Jag tyckte city selecten blev för svår att häva eftersom den är så lång. PoT - var lite intresserad av "promenade" men kände vid prov att framhjulen blir för små i snö o att donkeyn då bättre passar mina krav. Tycker dock att alla sittdelar känns framförallt så korta att min på 22 månader då bebis kommer inte har så mkt att växa i. Trist verkligen... Jag vill dessutom kunna ha bebis mot mig när det byts till sittdel o det begränsar rejält valen.
    Jo, att City Select är så lång är jag också mycket skeptisk till. Ska åka till en butik och känna på den. Råkade träffa en person igår som hade en sån som jag passade på att fråga ut. Han var jättenöjd, men alla har ju lite olika preferenser på vad som är viktigt. När det gäller P&T så gillar jag inte Promenade just på grund av hjulen. Vill ha mer rejäla hjul och gärna luftdäck. Är mer intresserad av Classic eller Navigator då, men dilemmat är just det här med att kunna vända barnet/barnen mot sig. Hmpf. Tycker att det känns lite hopplöst faktiskt.